در سال 2021، فروش گوشی‌های هوشمند در هند 11 درصد رشد کرده است


در سال 2021، فروش گوشی‌های هوشمند در هند 11 درصد رشد کرده است

در سال 2021، میزان فروش گوشی‌های هوشمند در هند 11 درصد افزایش یافته است. در بازار این کشور، شیائومی با سهمی 24 درصدی پیشتاز است.

با وجود مشکلات متعددی مثل کمبود قطعات و اختلال در زنجیره‌ی تأمین‌کنندگان که صنعت گوشی‌های هوشمند را تحت‌تأثیر قرار داده است، عرضه‌ی این محصولات در سال ۲۰۲۱ درمقایسه‌با سال ۲۰۲۰ در بازار هند با رشد ۱۱ درصدی همراه بوده است.

به‌گزارش گیزموچاینا، آخرین آمار کانترپوینت ریسرچ به‌ این نکته اشاره می‌کند که در سال ۲۰۲۱، ۱۶۹ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در هند فروخته شده است. بااین‌حال، محموله‌های گوشی‌های هوشمند در این کشور در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۱ حدود ۸ درصد کاهش یافته است.

شیائومی موفق شد جایگاه خود را در صدر فهرست برترین فروشندگان گوشی‌های هوشمند در هند حفظ کند. این شرکت با سهم ۲۴ درصدی از بازار گوشی‌های هوشمند هند همچنان در مقام نخست این فهرست قرار دارد. درواقع، شیائومی در این کشور برخلاف سال‌های قبل رشدی ۲ درصدی را تجربه کرده است.

در سال 2021، فروش گوشی‌های هوشمند در هند 11 درصد رشد کرده است

خبر خوش برای شیائومی این است که موفق شد این‌بار سهم بیشتری از بازار محصولات ممتاز به‌دست آورد. شایان‌ ذکر است که در هند دستگاه‌هایی با قیمت بیش از ۳۰ هزار روپیه (حدود ۴۰۰ دلار)، به‌عنوان گوشی‌های ممتاز در نظر گرفته می‌شوند.

سامسونگ نیز با دراختیار داشتن سهم ۱۸ درصدی از بازار هند، در جایگاه دوم فهرست برترین فروشندگان گوشی‌های هوشمند این کشور قرار دارد. گفتنی است که ویوو و ریل‌می و اوپو با سهم ۱۵ و ۱۴ و ۱۰ درصدی به‌ترتیب در جایگاه‌های سوم تا پنجم قرار گرفته‌اند.

ازنظر فروش گوشی‌های 5G در سه‌ماهه‌ی پایانی ۲۰۲۱ در هند، سامسونگ به‌عنوان برند پیشرو شناخته می‌شود. غول فناوری کره‌ای در بخش گوشی‌های میان‌رده نیز با سهم ۲۸ درصدی پیشتاز بازار هند بوده است. همچنین، این برند موفق شد سهم خود را در گوشی‌های هوشمند تاشو افزایش دهد.

در سال ۲۰۲۱، اپل با رشد ۱۰۸ درصدی به‌عنوان شرکتی شناخته می‌شود که سریع‌ترین رشد را در بازار گوشی‌های هوشمند هند داشته است. در بخش گوشی‌های ممتاز، این برند با سهم ۴۴ درصدی در بازار هند پیشتاز است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت