اپیلاسیون ناحیه تناسلی و بیماری‌های خطرناک جنسی


اپیلاسیون موهای زائد بدن اگر با قوانین و اصول انجام شود، مشکلی به وجود نمی آورد اما اگر دانش فرد انجام دهنده اپیلاسیون کم باشد و طرز استریل کردن وسایل را نداند خطرات جبران ناپذیری به دنبال دارد.

اپیلاسیون ناحیه تناسلی و بیماری‌های خطرناک جنسیشفاآنلاین>سلامت جنسی> اپیلاسیون مو‌های زائد ناحیه تناسلی با وکس و اپیلاسیون روشی است که خانم‌ها به دلیل ایجاد وقفه طولانی در رشد مجدد مو‌ها از آن استقبال می‌کنند.

به گزارش شفاآنلاین: وکس ناحیه تناسلی مزایا، عوارض و معایب خود را دارد. برای آشنایی با روش صحیح موم انداختن واژن،مزایا و عوارض آن با ما همراه باشید.


زدودن موهای زائد در خانم‌ها بسیار حیاتی است. از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی علاوه بر زیبایی، اولین و مهم‌ترین اقدام بهداشتی و سلامت بانوان و یکی از نکات مهم برای داشتن یک رابطه ی جنسی خوب است. موهای زائد ناحیه تناسلی و به‌ویژه موهای زائد اطراف واژن با جذب رطوبت ناشی از تعریق این مناطق مستعد ابتلا به بیماری‌های عفونی دستگاه تناسلی می‌گردند.
اپیلاسیون موهای ناحیه تناسلی با وکس
وکس یا موم، روشی است که برای از بین بردن طولانی مدت موهای زائد استفاده می‌شود و تا مدت زمان طولانی نیاز به اصلاح موهای زائد نخواهد بود.
عوارض و خطرات جنسی وکس ناحیه تناسلی
امروزه بسیاری از خانم ها برای رفع موهای زائد خود به روش هایی مانند اپیلاسیون روی آورده اند. اما انجام اپیلاسیون می تواند سبب ایجاد آزردگی پوست و نفوذ باکتری‌ها و ویروس‌ها از محل زخم شدگی بداخل بدن شود و موجب ابتلا به بیماری های خطرناک دیگری گردد.

اپیلاسیون موهای زائد بدن اگر با قوانین و اصول انجام شود، مشکلی به وجود نمی آورد اما اگر دانش فرد انجام دهنده اپیلاسیون کم باشد و طرز استریل کردن وسایل را نداند خطرات جبران ناپذیری به دنبال دارد.

فرد انجام دهنده اپیلاسیون باید دانش کافی درباره طرز انتقال بیماری، روشهای از بین بردن ویروس و باکتری داشته باشد و طرز استریل کردن وسایل، نوع محلولی که باید استفاده شود، روش استریلیزاسیون که برای هر وسیله لازم است، را بلد باشد.

با هر نوع روش اپیلاسیون خطر انتقال بیماری‌های آمیزشی یا غیر‌آمیزشی وجود دارد. اپیلاسیون سبب ایجاد خراش در پوست می شود ومیکروارگانیسم‌ها بخصوص ویروس‌ها مثل ویروس HIV یا ایدز و ویروس زگیل تناسلی از طریق همین خراش‌ها وارد پوست می شود.

انجام اپیلاسیون و زدودن موهای زائد ناحیه تناسلی می‌تواند سبب ابتلا به یک بیماری پوستی بنام مولوسکوم شود که در آن در سرتاسر ناحیه تناسلی ضایعات جلدی ایجاد می شود. ابتلا به بیماری پوستی مولوسکوم خطر ابتلا به یک بیماری آمیزشی دیگر مثل زگیل تناسلی را نیز بالا می برد.

اقدام به اپیلاسیون‌های مکرر سبب آسیب دیدگی بیشتر پوست شده و هر گونه سائیدگی و از بین رفتن یا زخم شدن پوست ناحیه تناسلی محلی برای ورود باکتری و ویروس‌ها می باشد و بدن را بیشتر در معرض عفونت‌های واگیردار قرار می دهد.

اپیلاسیون ناحیه تناسلی در خانه
بسیاری از افراد به علت شرم و حیا و یا هزینه‌های گزاف، رغبتی به وکس یا اپیلاسیون ناحیه تناسلی خود در مراکز تخصصی ندارند، به همین منظور ما در این قسمت به آموزش وکس ناحیه تناسلی در خانه پرداخته‌ایم.

اما قبل از هر چیز باید بدانید که این کار اگر به درستی انجام نشود و یا توسط فردی که توانایی آن را ندارد می‌تواند باعث آسیب دیدن ناحیه تناسلی و عارضه‌های پوستی و یا حتی خطرآفرین باشد.

اگر بخواهیم بدون پرده و رک و راست صحبت کنیم،باید بگوییم که اولین تجربه‌ی اپلاسیون با موم یا وکس در ناحیه تناسلی تجربه چندان جالبی نخواهد بود. اما به رعایت اصول و در دفعات بعدی تجربه بهتری از وکس ناحیه تناسلی خواحید داشت.

مراحل وکس ناحیه تناسلی

آموزش وکس ناحیه تناسلی

۱- اجازه دهید مو‌ها به خوبی رشد کنند:
برای آنکه از نتیجه‌ی اپیلاسیون راضی باشید بایتسی به اندازه مو‌ها توجه داشته باشید. مو‌های ناحیه تناسلی حداقل باید ۴ الی ۵ میلی متر رشد کرده باشند تا هنگام و کس درد کمتری ایجاد شود. دقت داشته باشیم که اگر مو‌ها خیلی کوتاه و یا بلند باشند این کار به درستی انجام نخواهد شد.
۲- پوست را تمیز و لایه برداری کنید:
قبل ازوکس کردن ناحیه تناسلی بسیار مهم است که شما پوست این قسمت از بدن را از لایه‌های مرده پاکسازی کنید. دقت داشته باشید که لایه برداری حداقل باید ۲۰ الی ۲۴ ساعت قبل از اپیلاسیون انجام شود تا در این مدت پوست در مقابل التهاب و تحریک مقاوم شده باشد.
۳- حواستان به گرمای وکس باشد:
وکس را تا درجه حرارت مشخص شده گرم کنید و آن را در همین دما نگه دارید. اگر وکس بیش از حد گرم باشد پوست تان را می‌سوزاند و همه جا چکه می‌کند. اگر خیلی سفت یا سرد باشد، به سختی می‌توانید آن را روی پوست تان بمالید و مو‌ها را هم نمی‌گیرد. برای آنکه از حرارت و گرمای وکس مطمئن شوید مقداری از آن را روی دست خود بزنید تا گرمای آن از طریق پوستتان مشخص شود.
۴- جهت درست مو‌ها را برای وکس کردن انتخاب کنید:
فراموش نکنید که درست مثل آرایشگران حرفه‌ای وکس را در جهت رویش مو‌های بدن با کاردک مخصوص بمالید. بعد از این کار پد یا پارچه‌ای را که برای اپیلاسیون در نظر گرفته اید روی محل قرار دهید.

چند ثانیه با دست به حالت پرسی روی آن ضربه بزنید تا خوب ماده وکس را به خود جذب کند. زمانی که پد به خوبی به وکس چسبیده باشد مو‌های بیشتری را با خود جدا خواهد کرد. حالاانت‌های نوار را بگیرید و آن را در خلاف جهت رویش مو‌ها بکشید. پوست تان را با دست دیگر تان محکم نگه دارید تا مو‌ها آسان‌تر کنده شوند.

به همین روال باقی مو‌ها را نیز اپیلاسیون کنید. یادتان باشد که لازم نیست که هر دفعه مقدار زیادی وکس را روی محل مورد نظر بمالید؛ اگر مقدار کمتری را روی محل کوچکتری بمالید، نتیجه بهتری خواهید گرفت.

نکات مهم بعد از وکس ناحیه تناسلی
• یکی از بخش‌های مهم اپیلاسیون مو‌ها با وکس که اکثر خانم‌ها به آن اهمیت نمی‌دهند مرطوب سازی پوست است. کمی روغن بچه را روی یک پارچه نرم بریزید و به آرامی روی پوست تان بمالید تا هر گونه وکسی که روی پوست تان باقی مانده است را پاک کنید.

• بعد از آنکه وکس کردن مو‌های زائد ناحیه تناسلی و یا بخش‌های دیگر بدنتان پایان یافت به هیچ وجه لباس تنگ و شلوار جین جذب نپوشید، این اشتباه باعث ایجاد خراش و التهاب خواهد شد چرا که بعد از برداشته شدن مو‌های زائد تا ساعت‌ها پوست مستعد ملتهب شدن است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس