پتنت جدید اپل از ساخت مک‌بوک‌های شیشه‌ای یا سرامیکی خبر می‌دهد


پتنت جدید اپل از ساخت مک‌بوک‌های شیشه‌ای یا سرامیکی خبر می‌دهد

پتنت جدید اپل نشان می‌دهد این شرکت احتمالاً به‌دنبال ساخت مک‌بوک شیشه‌ای یا سرامیکی است.

اپل برای مدتی کوتاه، ساعت هوشمند اپل واچ سرامیکی ساخت؛ اما پتنت جدید این شرکت نشان می‌دهد در آینده احتمالاً شاهد تولید مک‌بوک‌های شیشه‌ای یا سرامیکی نیز خواهیم بود. به‌گزارش 9to5mac، پتنت جدید اپل برای مک‌بوک شیشه‌ای یا سرامیکی شامل سوراخ‌های تقریباً نامرئی است که نمادها یا دکمه‌های تعاملی ازطریق آن نمایش داده خواهد شد.

این گواهی حق اختراح به‌جای خود ماده، به تکنیک ترکیب‌کردن سوراخ‌های ریز می‌پردازد. ایده‌ی اصلی این است که عناصر نمایشگر و دکمه درصورت نبود روشنایی، نامرئی خواهند بود. درادامه، بخشی از توضیحات این پتنت را مرور می‌کنیم:

تجسم‌های توصیف‌شده به‌طور‌کلی به‌مناطق ورودی دستگاهی الکترونیکی مرتبط است. به‌طور خاص، تجسم‌های فعلی به ساختارهایی مرتبط است که حضور منطقه‌ی ورودی را پنهان یا مبهم می‌کند. این دستگاه الکترونیکی شامل محفظه‌ای است که حجم داخلی آن را مشخص می‌کند و دیواری دارد که ناحیه‌ی ورودی را با مجموعه‌ای از سوراخ‌های ریز مشخص می‌کند. همچنین، شامل منبع نوری است که در فضای داخلی قرار گرفته و برای انتشار نور ازطریق آرایه‌ای از سوراخ‌های ریز پیکربندی شده است.

نکته‌ی دیگر اینکه محصول جدید شامل عنصر حسگری است که در فضای داخلی قرار گرفته و برای تشخیص ورودی دریافتی در امتداد ناحیه‌ی ورودی پیکربندی شده است. آرایه‌ی سوراخ‌های ریز به‌گونه‌ای تنظیم شده است که وقتی منبع نور آن‌ها را روشن نکند، ازنظر بصری، نامرئی خواهند شد. علاوه‌براین، وقتی منبع نور این آرایه‌ها را روشن کند، نماد خاصی را نشان می‌دهند.

اپل سرامیک را به‌عنوان ماده‌ای مناسب برای بدنه پیشنهاد کرده که شیشه و پلاستیک نیز به‌عنوان جایگزین‌های بالقوه آن مدنظر این شرکت است؛ البته بعید به‌نظر می‌رسد شرکت اهل کوپرتینو از پوشش پلاستیکی در مک‌بوک‌های خود استفاده کند. در بخش دیگری از توضیحات این پتنت آمده است:

ممکن است لایه‌ی نیمه‌شفاف از یک یا چند ماده‌ی نیمه‌شفاف ازجمله شیشه، سرامیک، پلاستیک یا ترکیبی از آن‌ها تشکیل شود. احتمال دارد اصطلاح لایه‌ی نیمه‌شفاف برای اشاره به ماده یا لایه‌ای استفاده شود که اجازه‌ی عبور نور را می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022