درخواست کمک امارات از تل‌آویو برای در امان ماندن از موشک‌های یمنی


درخواست کمک امارات از تل‌آویو برای در امان ماندن از موشک‌های یمنی

پس از سه مرحله عملیات ارتش یمن علیه امارات، مقامات تل‌آویو خبر دادند که ابوظبی برای مقابله با موشک‌ها و پهپادها از این رژیم درخواست کمک کرده است.

به گزارش فارس، پایگاه خبری «آکسیوس»، شامگاه امروز (چهارشنبه)، خبر داد که هیأتی از وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به‌تازگی برای رایزنی درباره حملات ارتش یمن وارد ابوظبی شده است.

آکسیوس به نقل از مقامات تل‌آویو در این خصوص گزارش داد که عده‌‌ای از مقامات نظامی رژیم صهیونیستی هفته گذشته وارد امارات شدند تا درباره ارائه‌ کمک‌های نظامی و اطلاعاتی به ابوظبی در پی حملات ارتش یمن رایزنی کنند. به‌رغم آنکه عمر توافق عاد‌ی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی به دو سال نمی‌رسد؛ اما این وبگاه آمریکایی در ادامه فاش کرد که تل‌آویو و ابوظبی از بیش از دو دهه گذشته با یکدیگر همکاری اطلاعاتی و دفاعی دارند.

آکسیوس در ادامه خبر داد که امارات از تل‌آویو در زمینه پدافند موشکی و مقابله با پهپادها درخواست کمک کرده است. طبق این گزارش، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی و آژانس‌های امنیتی این رژیم به‌زودی درخواست کمک امارات را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد. این وبگاه آمریکایی همچنین خبر داد که تل‌آویو تا جایی که امکان داشته باشد، قصد کمک به امارات را دارد، اما در عین حال، قصد ندارد که فناوری‌های حساس خود در اختیار این کشور بگذارد.

این گزارش در حالی منتشر شده است که کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اخیرا خبر داد که تل‌آویو به منظور شناسایی موشک‌های ارتش یمن با دادن سامانه‌های هشدار سریع به امارات موافقت کرده است. «آلون بن دیوید» خبرنگار کانال ۱۳ گزارش داده بود که سامانه‌های هشدار سریعی که تل‌آویو تصمیم گرفته آن‌ها را به امارات بدهد، شامل سیستم‌های راداری و نرم‌افزارهای کنترل است. کانال ۱۳ همچنین گفته بود که هدف از ارسال چنین سامانه‌هایی به امارات، ایجاد یک سامانه دفاعی منطقه‌ای است که خود تل‌آویو بتواند در آینده از آن بهره ببرد.

این شبکه مدعی شده بود که تل‌آویو می‌تواند در آینده با استفاده از این رادارها از حملات احتمالی ایران به عمق خاک فلسطین اشغالی به صورت زودهنگام باخبر شود. این سامانه‌ها در حالی در اختیار امارات قرار خواهد گرفت که اخیرا منابع عبری‌زبان گزارش دادند این رژیم از بیم فاش شدن شیوه ساخت سامانه‌های دفاعی‌اش از جمله «گنبد آهنین» و «عصای جادویی» و دست‌یابی ایران به آن، از فروش این سامانه‌ها به امارات خودداری کرده‌ است.

تل‌آویو در حالی از دست‌یابی ایران به سامانه‌هایش بیم دارد که «گادی آیزنکوت» رئیس سابق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا در مصاحبه با روزنامه «معاریو» اظهار داشت: «ایران یک کشور بسیار پیشرفته است. چند سال پیش، یکی از پهپادهای بسیار پیشرفته آمریکایی در حال پرواز در آسمان ایران بود که موتورش از کار افتاد و به نوعی کاملا سقوط کرد. یک سال بعد، همین مدل پهپادها را در ایران دیدیم؛ کاملا مشابه و ساخت ایران! آن‌ها قابلیت‌های بسزایی دارند».

مواضع امارات پس از هشدارهای مکرر صنعاء به ابوظبی درباره مداخله در امور داخلی یمن و تلاش برای تنش‌زایی در این کشور، در سه مرحله هدف حمله موشکی و پهپادی قرار گرفتند. «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت‌و‌گو با شبکه «العربی» خبر داده بود: «معامله‌ای میان عربستان سعودی و امارات وجود دارد که به موجب آن، عربستان سعودی تمام استان‌های جنوبی یمن از جمله شبوه را به امارات تحویل می‌دهد و به ازای آن، امارات تمام ظرفیت‌های نظامی خود را همچون گذشته [در یمن] به کار خواهد گرفت».

البخیتی هشدار داده بود: «ما از اینجا به امارات توصیه می‌کنیم که به اقدامات تنش‌زای خود ادامه ندهد چراکه اگر این تنش ادامه پیدا کند، یمن مجبور به حمله به عمق خاک این کشور خواهد شد. ما در وضعیت جنگی قرار داریم». پس از این هشدار، خاک امارات سه بار هدف حمله قرار گرفت. پس از اولین حمله «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر نوشت: «حمله پهپادی امروز در ابوظبی را شدیدا محکوم می‌کنم و به خانواده‌های کشته‌شدگان تسلیت می‌گویم و برای زخمی‌ها آرزوی بهبودی عاجل دارم.اسرائیل در کنار امارات است».

«عاموس یادلین» رئیس سابق سازمان ضداطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا در یادداشتی به نگرانی‌ها از حملات ارتش یمن علیه مواضع امارات پرداخته بود. او با بیان اینکه مسافت صنعاء تا ابوظبی برابر با فاصله صنعاء تا بندر ایلات (جنوب اراضی اشغالی) است، از تل‌آویو خواسته بود که به جای صدور بیانیه، به امارات کمک کند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...