جهان غفلت زده امروز، تشنه تعریفی جدید از انسان و زندگی انسانی است


جهان غفلت زده امروز، تشنه تعریفی جدید از انسان و زندگی انسانی است

مدیر حوزه های علمیه خواهران در دیدار با مدیر و طلاب حوزه علمیه برادران دارالسلام تهران، گفت: جهان غفلت زده امروز، تشنه تعریفی جدید از انسان و زندگی انسانی است. امروز در پیچ تاریخی بسیار بزرگی قرار داریم و چشم امید به شما طلاب است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور، مدیر حوزه های علمیه خواهران، به همراه مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران، با حجت الاسلام و المسلمین اسکندری، مدیر مدرسه علمیه برادران دارالسلام تهران و طلاب این مدرسه دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین استاد بهجت پور، از طلابی که به صورت هم خوانی آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کردند،قدردانی و تشکر کرد. در ادامه از طلاب حافظ قرآن کریم که به زبان های انگلیسی، اسپانیایی و روسی مشغول آموزش هستند، پرسش های قرآنی مطرح کرد و طلاب برگزیده نیز پاسخ گفتند.

در ادامه، مدیر حوزه های علمیه خواهران طی سخنانی، با اشاره به آیه "وصطنعتک لنفسی" در قرآن کریم که مربوط به حضرت موسی(ع) است، گفت: این آیه می گوید: من تو را برای خودم ساختم، یعنی از روز اول که متولد شدی و راهی که به مادرت برای نجات تو دادم و محبتی که از تو به دلها انداختم، "والقیت علیک محبه منی" تا زمانی که رشد و هجرت کردی و برگشتی تا امروز هر چه که اتفاق افتاده است، اینها ساختی است که برای تو انتخاب کردم.

وی تصریح کرد: شما هم از خداوند طلب کنید تا برای انتخاب بزرگش، شما را برگزیند و مورد توجه قرار دهد. برخی سهمشان از زندگی در طول عمرشان، بسیار محدود است و تاثیرشان بر دیگران اندک است، زمانی که به پایان حیات خود می رسند، می بینند نقشی در رابطه با دیگران نداشته و فرصت هایشان از دست رفته و با اندوهی بسیار دنیا را ترک می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین استاد بهجت پور اشاره داشت: برخی هم تاثیر اجتماعی داشته و نقش کنشگری خوبی ایفا می کنند، در صورتی که احساس می کنند که می توانستند تاثیر بالاتری داشته باشند و الطاف خداوند را از دست دادند.

وی با بیان این آیه "والذی قدر فهدی" گفت: خداوند موجودات را که خلق کرد، به هریک، قدرتی اعطا نمود و برای شکوفا کردن استعدادش، یاری کرده و آن را پیش خود ذخیره کرد و نگه داشت و اندک اندک به تناسب قابلیت هایی که فرد بروز می دهد، فرصتی را در اختیارش قرار می دهد.

مفسر برجسته قرآن کریم، در ادامه سخنان خود، ضمن اشاره به آیه "ان من شیء الا عندنا خزائنه و ما ننزله الا بقدر معلوم"؛ اظهار داشت: شما گنجینه و خزینه هستید، بین شما و معصوم از نظر ظرفیت ها تفاوتی نیست، تفاوت در این است که اینها از داشته های خود، خوب استفاده می کنند و خدای حکیم ظرفیت آزاد نشده گذشته را به آنها اضافه می کند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران، با بیان این آیه از قرآن کریم "انا انزلناه فی لیله القدر" گفت: در شب قدر بر اساس رفتار ما، یک لایه جدید از فرصت را در اختیار ما قرار می دهند، فهم این مطلب هم بسیار مهم و انگیزه بخش است؛ "ان الله علی کل شیء قدیر" خداوند هم قادر است و به هر چیز به اندازه و ظرفیت های که لایقش هست، اعطا می کند.

*امروز در پیچ تاریخی بسیار بزرگی قرار داریم و چشم امید به شماست

وی در ادامه این دیدار گفت: دنیا در شرایطی است که بزرگترین هنر دولت ها و تشکیلات جهانی بر این است که انسان را خوب تیمار کند و اگر بتواند خوب مشغول کند که درگسترش بهره از زندگی استفاده کند.

حجت الاسلام والمسلمین استاد بهجت پور، با توجه به نزدیک شدن چهل و سومین سال پیروزی انقلاب اظهار داشت: امام آمد و دریچه جدیدی را به روی جهان گشود. ایشان بشریت را سر سفره دین، قرآن، سنت، حدیث و عقلانیت نشاند و به مردم گفت؛ شما آن چیزی که اینها نشانتان می دهند، نیستید؛ من یک تصویر دیگری از شما می کشم که شما را خلیفه الله در زمین می کنم. وی اشاره ای به این آیه داشت "هو الذی انشآکم من الارض و استعمرکم فیها" من آمدم تا ایتها را تنزیل کنم در راهی که به سعادت شما ختم شود.

*جهان غفلت زده امروز، تشنه تعریفی جدید از انسان و زندگی انسانی است

وی تصریح کرد: امروز نه فقط ایران، بلکه جهان غفلت زده به شما نیاز دارد و تشنه تعریفی جدید از انسان و زندگی انسانی است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: تصور کنید در فضای خارج از کشور و غفلت زده، قلب های منتظر آب رحمت وحی وجود دارند و به شما احتیاج دارند. شما با زبان دانی و فهم عمیق که از اسلام دارید و مهارت تحقق دین بر زندگی مردم، آنها را به شرف مکتب اهل بیت(ع) و اسلام وارد کنید و این موضوع نیز هزینه سنگینی دارد.

وی در ادامه یادآور شد: تا انسان بوسیله حضرت حق ساخته نشود، قدرت نقش آفرینی پیدا نخواهد کرد، خدا را شاکر باشید تا تقدیرها و نعمات الهی بر شما فزونی پیدا کند.

استاد برجسته حوزه علمیه اظهار داشت: مسئله ای کج اعتقادی که اروپا و آمریکا را به هم ریخت و این بود که گفتند که ما زندگی اجتماعی را از زندگی دینی جدا کنیم. نتیجه‌ی این دیدگاه، زندگی با سگ و گربه و ... شد که امروزه شاهدیم. اگر مسئله ای به درستی حل نشود، نتیجه اش اینگونه به انحراف می رود.

وی به طلاب این مدرسه توصیه کرد: مسائل نو را بفهمید، تحلیل کنید و برای آن اگر خوب تفکر کنید، انرژی کمتری صرف خواهید کرد. قدر خود را بدانید و خود را به خداوند بسپارید. از خداوند بخواهید که راه را برای شما هموار کند و این مسیر، مسیر ماندگار و پایداری خواهد بود.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...