تجارت موبایل سونی همچنان رو به انحطاط و تولید پلی استیشن 5 هم به سختی انجام می‌شود


تجارت موبایل سونی همچنان رو به انحطاط و تولید پلی استیشن 5 هم به سختی انجام می‌شود

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) جدیدترین گزارش مالی سونی از تولید و فروش کمتر از انتظار پلی استیشن 5 خبر می‌دهد. تجارت موبایل سونی نیز همچنان وضعیت خوبی ندارد و مشکل‌ساز است. سونی گزارش مالی خود برای سه ماهه پایانی سال 2021 را منتشر کرده است که در آن شاهد افزایش 13 درصدی میزان فروش و 32 درصدی درآمد عملیاتی... نوشته تجارت موبایل سونی همچنان رو...

جدیدترین گزارش مالی سونی از تولید و فروش کمتر از انتظار پلی استیشن 5 خبر می‌دهد. تجارت موبایل سونی نیز همچنان وضعیت خوبی ندارد و مشکل‌ساز است.

سونی گزارش مالی خود برای سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۱ را منتشر کرده است که در آن شاهد افزایش ۱۳ درصدی میزان فروش و ۳۲ درصدی درآمد عملیاتی هستیم. این افزایش تا حد زیادی به خاطر عملکرد خوب بخش Motion Pictures این شرکت و مخصوصا فیلم‌های Spiderman: No Man Home و Venom: Let There Be Carnage بوده است. البته از تاثیر قرارداد لایسنس سری Seinfeld هم نباید غافل شد.

وضعیت پلی استیشن 5 و تجارت موبایل سونی در گزارش مالی جدید این شرکت

تجارت موبایل سونی همچنان رو به انحطاط و تولید پلی استیشن 5 هم به سختی انجام می‌شودتجارت موبایل سونی همچنان رو به انحطاط و تولید پلی استیشن 5 هم به سختی انجام می‌شود

تجارت موبایل سونی در فاصله بین ماه اکتبر و دسامبر نتوانست عملکرد چشمگیری از خود نشان دهد و با کاهش فروش خود، کل بخش محصولات و سیستم‌های الکترونیک را در گزارش این شرکت پایین کشید. سونی همچنین اعلام کرد که توانسته در این مدت تنها ۳.۹ میلیون دستگاه کنسول پلی استیشن 5 بفروشد که کمتر از فصل تعطیلات 2020 است. این میزان حتی به پیش‌بینی‌های خود سونی نیز نمی‌رسد.

البته HirokiTotoki، مدیر ارشد مالی سونی بر این باور است که مردم می‌خواهند پلی استیشن 5 بخرند؛ اما به خاطر بحران جهانی تراشه، شرکای این شرکت قادر به تامین به موقع و کافی قطعات نیستند. این شرکت ژاپنی انتظار دارد که بحران کنونی تا نیمه اول سال میلادی جاری ادامه داشته باشد و همین نیز سبب شده که سونی پیش‌بینی خود از میزان فروش PS5 در سال مالی جاری (آوریل 2021 تا مارس 2022) را از ۱۴.۸ میلیون دستگاه به ۱۱.۵ میلیون دستگاه کاهش دهد.

تجارت موبایل سونی همچنان رو به انحطاط و تولید پلی استیشن 5 هم به سختی انجام می‌شودتجارت موبایل سونی همچنان رو به انحطاط و تولید پلی استیشن 5 هم به سختی انجام می‌شود

سونی در حال حاضر پلی استیشن 5 را با ضرر می‌سازد و به فروش می‌رساند و این ضرر را هم به واسطه فروش بازی‌ها و دیگر خدمات تفریحی جبران می‌کند. بخش سیستم‌های شبکه و بازی این شرکت توانسته به لطف Digital Software و Ad-on Content رشد ۱۲ درصدی سود عملیاتی را در گزارش مالی سونی ثبت کند.

به نظر شما آیا تجارت موبایل سونی می‌تواند در ماه‌های آینده از این وضعیت اسفبار خارج شود؟

منبع :GSMArena

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما