صحبت های لادن مستوفی در جشنواره فجر 1400 + تصاویر


صحبت های لادن مستوفی در جشنواره فجر 1400 + تصاویر

لادن مستوفی بازیگر فیلم «برف آخر» گفت: ریتم و ضرب‌ آهنگ فیلم برف آخر همانند زندگی است. لحظات سکوتی…

لادن مستوفی: ریتم فیلم «برف آخر» همانند زندگی است

لادن مستوفی روز چهارشنبه در حاشیه اکران فیلم برف آخر در روز سوم جشنواره فیلم فجر در گفت‌ و گویی گفت:
سینمای هر کشوری به یک ویترین مانند جشنواره برای دیده شدن نیاز دارد و پیوند رسانه و سینما برای هر چه بهتر دیده‌شدن آثار ضروری است، گاهی ممکن است دلخوری‌هایی بین اهالی رسانه و سینما پیش بیاید که ما باید فضایی ایجاد کنیم تا همبستگی و همدلی ایجاد شود.

صحبت های لادن مستوفی در جشنواره فجر 1400 + تصاویر
لادن مستوفی در جشنواره فجر 1400

مستوفی با بیان اینکه سینما ذاتش در تفاوت است، گفت: فیلم برف آخر، فیلم متفاوتی است و نمایش این گونه فیلم‌ها فرصتی ایجاد می‌کند تا به محتوای این فیلم توجه شود.

مدنیت دخل طبیعت را آورده است

مستوفی در پاسخ به پرسشی مبنی بر محتوای فیلم برف آخر که حفاظت از محیط‌زیست بود، گفت: انسان بخشی از طبیعت محسوب می شود و این فیلم نگاهی به پیوند انسان و طبیعت دارد. ما انسان‌ها گونه‌ای جانوری هستیم که در کنار میلیون‌ها گونه جانوری دیگر زندگی کردیم و می‌خواهیم بر کل این جهان تسلط داشته باشیم.

وی گفت: مَدنیت به نوعی طبیعت را تخریب کرده است. انسان‌ها ورای این که به یکدیگر احترام می‌گذارند باید به بخش‌های دیگر طبیعت هم احترام بگذارند و حق حیات را از سایر موجودات نگیرند.

صحبت های لادن مستوفی در جشنواره فجر 1400 + تصاویر
لادن مستوفی در جشنواره فجر 1400

بازیگر فیلم برف آخر با اشاره به بخشی از فیلم، که بازیگر گرگی را در آغوش نگاه داشته بود، توضیح داد: نترسیدم چون از قبل با این گرگ آشنا شده بودم و به او غذا می‌دادم. در طول فیلم نیز گرگ را بیهوش کرده بودند که البته گاهی به هوش می آمد، دیگر گرگ‌هایی که در فیلم حضور داشتند از باغ وحش آورده بودند. هوش ذاتی جانداران بیش از آن چیزی است که انسان‌ها تصور می‌کنند.

وی درباره ریتم و ضرب‌آهنگ کند فیلم برف آخر گفت: ریتم و ضرب‌آهنگ فیلم برف آخر همانند زندگی است به طور طبیعی ما یک لَختی در زندگی داریم و فیلم همانند لحظات سکوت زندگی ماست . هر کسی این موضوع را تجربه کرده است، این سکوت‌ها به زندگی معنا می دهد.

نامزد جشنواره بودن دغدغه‌ ام نیست

مستوفی در خصوص سختی کار در روستای محل فیلمبرداری این فیلم گفت: مشکل و سختی در کار نبود. هر کاری تجربه‌های خاص خودش را دارد.

بازیگر فیلم برف آخر با اشاره به دیده نشدن برخی از فیلم هایش گفت: از حمایت فیلم‌های مستقل خوشحالم، زیرا فیلم‌های شریفی هستند. مثلاً فیلم ۴۷ که من در آن جایزه بازیگری جشنواره ای را در خارج از کشور گرفتم اصلا دیده نشد و همه این فیلم در سکوت خبری بود. اما این فیلم در یک جای دیگر دیده و تاثیرش را گذاشت که برای من کفایت می‌کند.

وی درباره اولویت میان حضور در پلتفرم‌ها شبکه خانگی یا سینما یا تلویزیون، گفت: فرقی ندارد اگر کار و گروه خوب باشد حضور پیدا می‌کنم. برف آخر نیز همه این ویژگی‌ها را داشت.

صحبت های لادن مستوفی در جشنواره فجر 1400 + تصاویر
لادن مستوفی در جشنواره فجر 1400

مستوفی در خصوص پیش‌بینی حضور در میان نامزدهای نهایی جشنواره، گفت: اگر بین نامزدها باشم خوشحال می‌شوم، اما دغدغه‌ام نیست. همین قدر که در یک فیلم خوب حضور دارم برایم همه چیز است.

وی درباره حضورش در فیلم روز واقعه گفت: اگر قرار بود با تجربه امروزم آن نقش را بازی کنم، بازی متفاوتی می‌شد، البته من خامی نقش راحله در فیلم روز واقعه را دوست دارم و انتخاب من برای آن نقش نیز به دلیل همین خامی بود. الان که بعد از سال ها به فیلم روز واقعه نگاه می کنم، تحت تاثیر قرار می‌گیرم.

به گزارش، نشست رسانه‌ای فیلم برف آخر که داستان دامپزشکی است که شب‌ها گرگ شکار می‌کند، در سومین روز از جشنواره فیلم فجر، با حضور عوامل این فیلم و اصحاب رسانه راس ساعت ۱۵ در سالن اصلی برج میلاد برگزار شد، در این نشست امیرحسین عسگری به عنوان نویسنده و کارگردان، آرمان فیاض به عنوان مدیر فیلمبرداری، امید گل‌زاده به عنوان طراح گریم، امیر حاتمی در نقش صدابردار و امین حیایی، لادن مستوفی، مجید صالحی، نوشین مسعودیان و مهدی مهربان به عنوان بازیگر حضور داشتند.

بیشتر بدانید : چهره دیدنی مجید صالحی و امین حیایی در "برف آخر" + عکس

بیشتر بدانید : گریم متفاوت امین حیایی در "برف آخر" + تصاویر

بیشتر بدانید : امین حیایی، رضا عطاران و میلاد کی مرام در جشنواره فجر 1400 + عکس



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: irna.ir


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در