این علامت، نشانه ابتلا به امیکرون است اما نادیده گرفته شده!


این علامت، نشانه ابتلا به امیکرون است اما نادیده گرفته شده!

به گزارش بهداشت نیوز، همچنین حتی اگر سویه جدید کروناویروس (امیکرون) علائم و نشانه‌های مشابه با سویه‌های قبلی را داشته باشد، شواهد فزاینده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد این...

به گزارش بهداشت نیوز، همچنین حتی اگر سویه جدید کروناویروس (امیکرون) علائم و نشانه‌های مشابه با سویه‌های قبلی را داشته باشد، شواهد فزاینده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد این سویه همچنین می‌تواند باعث ایجاد یک علامت غیرقابل انتظار در بین این بیماران شود.

سرگیجه به عنوان یک علامت کووید-۱۹
نتایج تحقیقات متعدد محققان و متخصصان پزشکی حاکی از آن است که سرگیجه یا احساس سبکیِ سر می‌تواند یک علامت هشدار دهنده از ابتلا به سویه اُمیکرون باشد. مطالعه ای که ماه گذشته در ایالات متحده منتشر شد، حاکی از آن است که شیوع سرگیجه در بسیاری از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ وجود دارد.

همچنین در مطالعه ای که پیش از این در سپتامبر ۲۰۲۰ منتشر شد، به وجود سرگیجه به عنوان یک نشانه بالینی کووید-۱۹ اشاره کرده بود. محققان در عین حال تاکید کرده اند سرگیجه یک علامت شگفت‌انگیز از بیماری نیست، زیرا این عارضه مدت‌ها با عفونت‌های ویروسی همراه بوده است.

نشانه ای که به راحتی قابل چشم پوشی است
بنا بر این گزارش به نقل از مدیکال دیلی، فهرست رسمی از علائم و نشانه های شناسایی شده کووید در مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده (CDC) شامل سرگیجه یا احساس سبکی سر نمی شود. در این فهرست به سردرد و حالت تهوع اشاره شده، اما احساس ضعف یا بی ثباتی ذکر نشده است.

از آنجاییکه این علامت به‌عنوان نشانه مشخصه کووید-۱۹ شناخته نمی‌شود، پزشکان تمایل دارند این علامت را نسبت به سایر نشانه‌های عفونت نادیده بگیرند. اما اکنون که سویه اُمیکرون این علامت را در اکثر بیماران ایجاد می کند، متخصصان تاکید دارند که علائم دیگر مانند سبکی سر نیز جدی گرفته شود.
منبع: ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟