(تصاویر) نگهبانان تالاب


(تصاویر) نگهبانان تالاب

شکارچیان پیش از آغاز فصل مهاجرت پرندگان زمین‌هایی به وسعت 50 تا 300 هکتار در تالاب‌های مختلف استان به ویژه تالاب هورالعظیم را قروق و با احداث خاکریز و ایجاد کانال آب، با حضور پرندگان در این دامگاه ها، تور نصب شده در محل توسط صیاد فعال و تعداد زیادی از پرندگان به صورت زنده صید می‌شوند.

تامین نشدن حقابه، ورود پساب، شکارچیان غیرمجاز و مشکل زیست محیطی کلماتی است که با شنیدن نام تالاب در ذهن مجسم می‌شود. مشکلاتی که ماموران یگان حفاظت محیط زیست را با وجود همه کمبود‌ها به چالش می‌کشاند و روز تالاب فرصتی برای به تصویر کشیدن مجاهدت‌های خاموش این نگهبانان تالاب است.

تالاب هورالعظیم با ۱۲۵ هزار هکتار مساحت بزرگترین و شناخته شده‌ترین تالاب بین المللی ایران است که هر ساله بالاترین جمعیت پرندگان مهاجر در آن ثبت می‌شود. موضوعی که موجب می‌شود تا شکارچیان فرصت را برای صید پرندگان مهاجر فراهم بدانند و از روش‌های عجیب برای به دام انداختن این مهمانان بین المللی استفاده کنند.

شکارچیان پیش از آغاز فصل مهاجرت پرندگان زمین‌هایی به وسعت ۵۰ تا ۳۰۰ هکتار در تالاب‌های مختلف استان به ویژه تالاب هورالعظیم را قروق و با احداث خاکریز و ایجاد کانال آب، با حضور پرندگان در این دامگاه ها، تور نصب شده در محل توسط صیاد فعال و تعداد زیادی از پرندگان به صورت زنده صید می‌شوند.

در هر صید بین ۱۰۰ تا ۶۰۰ پرنده توسط این شکارچیان صید می‌شود. همراه با نگهبانان تالاب، تلاش آن‌ها برای جمع آوری دامگاه زنده گیری غیرمجاز پرندگاه آبزی مهاجر که در زبان محلی به «محمیه» نام دارد، به تصویر کشیده شده است.

عکاس: علی معرف

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چندرسانه ای

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند