فرار مغزها نتیجه غفلت از خرد جمعی است


فرار مغزها نتیجه غفلت از خرد جمعی است

رئیس پیشین موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایرانیان گفت: در اراده و مدیریت اجتماعی گریزی جز استفاده از خرد جمعی نداریم و اگر تا کنون از این مهم غفلت کرده ایم کمترین عواقب آن فرار مغزها و بی‌تفاوتی نخبگان است.

به گزارش خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان، در آیین تکریم و معارفه رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایرانیان دکتر غلامرضا زکیانی، رئیس پیشین موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایرانیان با اشاره به مهمترین دستاورد ها و سیاست های دوره مدیریت خود گفت: یکی از مهمترین سیاست های ما در مدت سه سال ریاست موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران استفاده از مشارکت حداکثری و خرد جمعی است.

وی افزود: در حوزه پژوهش گروه ها و شوراهای متعدد انتخاب و مفتخر به کسب رتبه های برتر در بین چهار پژوهشکده ممتاز کشور شد.از دیگر اقدامات دوره ریاست سه سال گذشته پژوهشکده حکمت و فلسفه ایران تصویب شورا و سند راهبردی 5 ساله است همچنین ساماندهی و جذب اعضای هیئت علمی، بازسازی کتاب فروشی موسسه از طریق واگذاری به بخش خصوصی ساماندهی بخش کارکنان از دیگر اقدامات انجام شده است.


رئیس پیشین موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایرانیان عنوان کرد: به عقیده من حاصل خرد جمعی نتیجه درست به همراه خواهد داشت حتی اگر آن نظر اشتباه باشد و برای این موضوع و سیاست دلایل فلسفی عقلانی و دینی نیز وجود دارد بر این اساس ما در گفتمان دینی با عنصر اراده مواجه هستیم اگر انسان ذاتاً اختیار نداشته باشد عقاب و عتاب و ثواب الهی بی معنا خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: فایده رسمیت شناختن رای دیگران بهبود فضای کار و زندگی است و در مقابل اگر رای و نظر دیگران به رسمیت شناخته نشود احساس حقارت در دیگران به وجود می آید. اگر بنا بر عقیده و نظر فیلسوف کهن انسان را حیوان ناطق بدانیم در اراده و مدیریت اجتماعی گریزی جز استفاده از خرد جمعی نداریم و اگر تا کنون از این مهم غفلت کرده ایم کمترین عواقب آن فرار مغزها و بی‌تفاوتی نخبگان است.

پایان پیام/296

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران