لیلا حاتمی، جایزه دوچرخه طلاییِ جشنواره وزول را دریافت کرد


لیلا حاتمی، جایزه دوچرخه طلاییِ جشنواره وزول را دریافت کرد

ایسنا نوشت: لیلا حاتمی، بازیگر ایرانی، جایزه دوچرخه طلایی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های آسیایی وزول در فرانسه را دریافت کرد.

لیلا حاتمی، امسال، رییس هیات داوران بیست و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های آسیایی وزول در کشور فرانسه است.

این رویداد سینمایی از تاریخ اول فوریه (۱۲ بهمن) آغاز شده و تا ۸ فوریه (۱۹ بهمن) ادامه خواهد داشت. فیلم‌های ایرانی «مجبوریم» ساخته رضا درمیشیان در بخش رقابتی آثار بلند، «جاده خاکی» به کارگردانی پناه پناهی در بخش پیش‌نمایش، «آشو» ساخته جعفر نجفی در بخش رقابتی مستند و «موج سبز» به کارگردانی علی صمدی احدی در بخش «تاریخ در پس‌زمینه» جشنواره وزول به نمایش گذاشته می‌شوند.

همچنین در بخش تمرکز بر سینمای جاده ابریشم نیز فیلم‌های «سفر قندهار» ساخته محسن مخملباف، «جزیره آهنی» به کارگردانی محمد رسول‌اُف و «۳ رُخ» از جعفر پناهی به نمایش گذاشته می‌شوند.

«یک روز، یک کلاغ» ساخته عبدالله علیمراد، «کلاغی که می‌خواست قوی‌ترین باشد» به کارگردانی محمدعلی سلیمان‌زاده و «گنجشک و پنبه دانه» ساخته مرتضی احدی سرکانی هم انیمیشن‌های ایرانی در بخش مخاطبان جشنواره وزول فرانسه هستند.

لیلا حاتمی در کنار سوها عارف فیلمنامه‌نویس فلسطینی، زیگ دولای کارگردان اهل کشور فیلیپین و یرلان نورموخامبتوف، کارگردان قزاقستانی فیلم‌های جشنواره را داوری خواهند کرد.

۵۷۵۷

کد خبر 350435

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403