امام جمعه اراک:آیت‌الله صافی گلپایگانی الگوی کامل مجاهدت در راه دین بود


امام جمعه اراک:آیت‌الله صافی گلپایگانی الگوی کامل مجاهدت در راه دین بود

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی الگوی کامل ولایتمداری و مجاهدت در راه دین و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی بود.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی روز پنجشنبه در آئین گرامیداشت مرحوم آیت‌الله العظمی حاج شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی در مصلی بیت‌المقدس اراک افزود: این عالم وارسته یک قرن عمر با برکت خود را در خدمت به ترویج معارف الهی و اعتلای اسلام سپری کرد و الگوی زهد، مجاهدت، حسن معاشرت و اخلاق و تواضع، دلسوزی و فضیلت بود.

وی ادامه داد: آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در طول عمر شریف علاوه بر تدریس، تحقیق و تلاش برای اعتلای اسلام و انقلاب و دلسوزی برای مظلومان جهان پدری مهربان و بصیر برای طلاب و روحانیون و تمامی فعالان عرصه اعتلای فرهنگ ایمانی، قرآنی و مهدوی و صیانت از مکتب نورانی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: حضرت آیت‌الله العظمی لطف‌الله صافی گلپایگانی بزرگانی همچون شیخ عبدالکریم حائری و آیت‌الله العظمی بروجردی را در قم و سید جمال خوانساری و دیگر بزرگان را در نجف درک کرده و از محضر این اساتید برجسته بهره برده و از سرمایه‌های ارزشمند مکتب اهل‌بیت(ع) بودند که فقدان ایشان اندوه بزرگی برای عالمان دینی و حوزه‌های علمیه محسوب می‌شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: آن عالم وارسته و برادر گرانقدرشان مرحوم آیت‌الله علی صافی گلپایگانی از مشاوران و معتمدان حضرت آیت‌الله العظمی بروجردی بودند و خدمات ارزنده این ۲ برادر به مکتب اسلام و تشیع بر هیچ کس پوشیده نیست‌.

وی اضافه کرد: همراهی آن فقیه الهی و ولایی با نهضت امام خمینی (ره) و انقلاب و نظام اسلامی و نقش موثر و ماندگار ایشان در سال‌های پس از انقلاب و حمایت همه جانبه از مقام معظم رهبری، مجلس خبرگان و شورای نگهبان نیز بسیار قابل تقدیر است.

امام جمعه اراک گفت: زهد، تقوا، عشق به ولایت و فضیلت‌های علمی اخلاقی آن بزرگ‌مرد آحاد مردم ایران و پیروان مکتب اهل بیت(ع) را شیفته خود کرده بود و امروز تمامی شیعیان جهان در فقدان آن عزیز سفر کرده داغدار و متاثر هستند.

امام جمعه اراک:آیت‌الله صافی گلپایگانی الگوی کامل مجاهدت در راه دین بود

فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی، مسئول دفتر آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در استان، نیروهای نظامی، انتظامی، اقشار مختلف شهروندان، علما و طلاب حوزه‌های علمیه و شماری از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این آئین حضور داشتند.

حضرت آیت‌الله العظمی شیخ لطف‌الله صافی بامداد ۱۲ بهمن ماه جاری بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت و به لقا الله پیوست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !