آمریکا صحت اسناد افشا شده روزنامه اسپانیایی را تایید کرد


آمریکا صحت اسناد افشا شده روزنامه اسپانیایی را تایید کرد

وزارت خارجه آمریکا صحت اسنادی که ادعا می‌شد «پاسخنامه ناتو به طرحنامه امنیتی روسیه» است را تایید کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا تأیید کرد که اسناد حاوی پاسخ واشنگتن و ناتو به پیشنهادات امنیتی روسیه که روز چهارشنبه توسط روزنامه اسپانیایی ال پایس منتشر شد، معتبر هستند.

به گزارش اسپوتنیک، ند پرایس ، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری گفت: «من چیزی ندیدم که نشان دهد این اسناد [درز کرده] معتبر نیستند.»

پرایس تأکید کرد که واشنگتن مفاد سند را علنی نکرده است، اما «اگر روسیه بخواهد برای یافتن راه‌حلی مذاکره کند، این سند روشن می‌کند که بخشی از سند برای انجام این کار تعریف شده است». جان کربی، سخنگوی پنتاگون نیز صحت این سند را تایید کرد.

روزنامه اسپانیایی هنوز اعلام نکرده که چگونه این سند را به دست آورده است.

گفتنی است، مدتی پیش روسیه طرحنامه‌ای امنیتی برای کاهش تنش‌ها در منطقه به ناتو پیشنهاد داده بود. روز گذشته روزنامه ال پایس اسنادی افشا کرد که بنا به ادعای وبسایت این روزنامه، پاسخ ناتو و واشنگتن به طرحنامه امنیتی روسیه بود.

به گزارش ال پایس، پاسخ به این پیشنهاد‌ها شامل خودداری آمریکا از استقرار دائمی سلاح‌های هسته‌ای در اروپای شرقی بود. علاوه بر این، در این سند آمده است که واشنگتن آماده بررسی امکان امضای سندی با روسیه در مورد مسائل امنیتی دوجانبه است. بر اساس سند فاش شده، پیشنهادات مسکو به عنوان «موضوع گفتگوی سازنده» بین روسیه، آمریکا و ناتو در نظر گرفته شده است.

آمریکا صحت اسناد افشا شده روزنامه اسپانیایی را تایید کرد

با این حال، هم آمریکا و هم ناتو درخواست روسیه مبنی بر ممنوعیت اوکراین از پیوستن به ناتو را رد کردند. واشنگتن همچنین درخواست مسکو برای انعقاد یک توافق دوجانبه در مورد امنیت در اروپا را رد کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان