رسوایی در بیمارستان، پزشک متخصص زنان پدر بیولوژیک 21 کودک شد


رسوایی در بیمارستان، پزشک متخصص زنان پدر بیولوژیک 21 کودک شد

مقامات بیمارستانی در شهر لایدن هلند تایید کرده‌اند که یک پزشک متخصص هلندی شاغل در این بیمارستان از اسپرم خود برای لقاح مصنوعی و باردار کردن 21 زن استفاده کرده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از یورونیوز، مسئولان بیمارستان گفته‌اند این فرد، که «جو بیک» نام داشته و در سال ۲۰۰۹ درگذشته است، در بین سال‌های ۱۹۷۳ تا ۱۹۸۶ اسپرم خود را برای لقاح مصنوعی زنان بدون رضایت آنان به کار برده است.

این سومین مورد شناخته شده در هلند است که در آن یک متخصص زنان بدون رضایت از اسپرم خود در درمان ناباروری افراد استفاده می‌کند.

رسوایی اخیر بعد از آن افشا شد که یک سازمان سرپرست کودکان به نام FIOM که امور خانوادگی مربوط به پدرهای ۲۱ کودک را برعهده دارد سال گذشته برای دریافت اطلاعات ژنتیکی کودکان به آن‌ها مراجعه کرد.

مطابق قانون سال ۲۰۰۴ هلند تمامی شهروندان بالای ۱۶ سال این کشور حق دارند هویت والدین بیولوژیکی خود را بدانند. با آزمایش تست دی‌ان‌ای اما مشخص شد که تمام ۲۱ کودک مورد بحث دارای یک پدر بیولوژیکی واحد هستند.

یک سخنگوی مرکز آلریجن لایدن گفت: «به نظر می‌رسد که این پزشک اسپرم خود را اهدا کرده و از آن برای تلقیح مادران باردار در انتظار اسپرم به صورت ناشناس استفاده کرده است.»

وی اضافه کرد: «هیچ سابقه‌ای وجود ندارد که نشان دهد فرزندان و والدین آن‌ها از این موضوع مطلع بوده‌اند.»

پیتر جو، یکی از اعضای هیئت مدیره مرکز آلریجن لایدن، در این باره گفت: «روش عمل این پزشک در آن زمان غیرقابل قبول است. ما از این موضوع بسیار شوکه شده‌ایم.»

بیمارستان از هر شخصی که توسط این متخصص زنان تحت درمان قرار گرفته درخواست کرده است که با آن‌ها تماس بگیرد در همان حال که اعلام کرده است نمی‌توانند «احتمال کشف ده‌ها فرزند دیگر» را رد کنند.

پیشتر در اکتبر ۲۰۲۰ آزمایش‌های دی‌ان‌ای نشان داده بود که یک متخصص زنان پدر بیولوژیکی ۱۷ کودک بوده است. یک سال قبل از آن نیز معلوم شده بود که پزشک دیگری از اسپرم خود به عنوان اسپرم پدر برای ۴۹ تلقیح مصنوعی بدون آگاهی مادران استفاده کرده است.

تحقیقات مستقل در مورد این اتفاق از ماه ژانویه امسال آغاز شده و انتظار می‌رود نتایج آن تابستان آینده منتشر شود.

۴۷۲۳۳

کد خبر 1599371

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید