اختصاص بودجه 1400 ایلام صددرصدی بشود / وزیران را توجیه کنید تسلیم دخالت‌های غیرکارشناسی نشوند


اختصاص بودجه 1400 ایلام صددرصدی بشود / وزیران را توجیه کنید تسلیم دخالت‌های غیرکارشناسی نشوند

دکتر سارا فلاحی از رئیس جمهور خواست وزرای خود را توجیه کند تا تسلیم دخالت های غیر کارشناسی نشوند و در این مسیر به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس مراجعه کنند.

‍دکتر «سارا فلاحی»در دیدار مجمع نمایندگان استان های ایلام، کردستان، کرمانشاه و همدان با رئیس جمهوراظهار کرد:آقای رئیس جمهور، از شما به خاطر تلاش تان برای مردمی سازی قدرت سپاسگزاریم. هر چند رهزنان گردنه های سیاست و قدرت خزانه های مادی و معنوی ما را زده اند و شما با دست خالی به میدان آمدید اما سرزمین ما اینقدر ثروت دارد و کشور اینقدر نخبگان شایسته و صاحب ایده دارد که می توان با آن ها مطالبات مردم را مدیریت کرد.

وی گفت: آقای رئیس جمهور اقتصاد مردم را دریابید و اجازه ندهید با توجه به پیش رو بودن عید نوروز به مردم فشار بیشتری وارد شود. تحریم بسیار مهم است اما اگر داشته های خودمان را مدیریت کنیم می توانیم به اقتصاد مردم کمک کنیم و از فشار تحریم ها بکاهیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه که مذاکرات را مطابق راهبرد رهبر معظم انقلاب و در راستای کمک به مردم مدیریت کنید، تصریح کرد: آقای رئیس جمهور، بسیاری از مصوبات سفر استانی شما به ایلام عملیاتی نشده است دستور پیگیری و اجرایی شدن آن ها را صادر نمایید.

فلاحی تاکید کرد: هر چند سال در حال اتمام است اما تخصیص های لایحه ۱۴۰۰ را برای ایلام صد درصدی نمایید. پروژه های ناتمام استان ایلام به این تخصیص ها نیاز دارند. راه ریلی ایلام را دریابید، مردم ایلام منتظر شنیدن صدای سوت قطار هستند.

وی خطاب به رییس جمهور تاکید کرد: وزرای دولت شما قبل از رأی آوری اعلام کردند ما نمایندگان را طرف مشورت قرار می دهیم انتظار ما این بود که در چگونگی توسعه کشور و ترسیم استراتژی برون رفت از مشکلات، از نمایندگان مشورت بگیرند نه آن که از نمایندگان بخواهند برای مناصب مختلف آدم معرفی کنند و دخالت غیر کارشناسی در عزل و نصب ها نمایند و پادوهای ستادی خود را بر وزرا تحمیل کنند.

فلاحی با بیان اینکه این بخشنامه نانوشته ضد توسعه است، ادامه داد: نمایندگان باید به کار قانونگذاری و نظارت بپردازند. نظارت بر عزل و نصب ها و اجازه ندادن به افراد ناشایست و ناکارآمد که با رانت و لابی به مسئولیت می رسند وظیفه نماینده است اما تحمیل افراد خود بر دولت وظیفه نمایندگان نیست. لطفاً وزرای خود را توجیه کنید که تسلیم دخالت های غیر کارشناسی نشوند و در این مسیر به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس مراجعه کنند.

وی ادامه داد: وزارتخانه ها باید با شناخت از زیرمجموعه های خود و با توجه به شاخص های مدیریتی افراد شایسته را برای مسئولیت ها انتخاب کنند چون واگذاری این وظیفه به نمایندگان منجر به ائتلاف های خانمان برانداز، حذف شایستگان و شکل گیری مدیران آسانسوری خواهد شد.

فلاحی تاکید کرد: در استان های ما قبیله های مختلف وجود دارد که هر قبیله نخبگان زیادی دارد گناه نخبگان برخی از این قبایل که نماینده ندارند چیست که از این لابی محرومند؟ ما از شما تقاضا می کنیم که در این رابطه ورود اساسی داشته باشید.

به گزارش ایسنا، به نقل از کانال اطلاع رسانی دکتر فلاحی، بر اساس این گزارش، اهم مسائلی که مجمع نمایندگان استان های ایلام، کرمانشاه، کردستان و همدان مطرح کردند، پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به استان ایلام، تخصیص اعتبارات مناسب به ایلام، توجه به اقتصاد و معیشت مردم، پیگیری مصوبات سفرها استانی رییس جمهور، پرداخت حق مناطق جنگی و امنیتی برای بازنشستگان، اجرایی شدن لایحه رتبه بندی معلمان، ایجاد زیرساخت های مناطق آزاد، تکمیل پروژه های نیمه تمام استان ها، توجه به تولید و اشتغال، توجه به راه های مواصلاتی و تزریق اعتبار برای پروژه های عمرانی استان ها، تخصیص بیشتر بودجه به این استان ها، عدالت در نظام بودجه ریزی، استفاده از مدیران شایسته و...بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟