برندگان و شایستگان تقدیر چهاردهمین جایزه جلال معرفی شدند


برندگان و شایستگان تقدیر چهاردهمین جایزه جلال معرفی شدند

برندگان و شایستگان تقدیر چهاردهمین جایزه ادبی جلال آل احمد در تالار وحدت معرفی و تقدیر شدند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مراسم اختتامیه چهاردهمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد با حضور علی رمضانی مدیر عامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، اعضای هیئات علمی و داوران این جایزه و جمعی از نویسندگان، پژوهشگران و شاعران در تالار وحدت برگزار شد. برگزیدگان چهار بخش اصلی «رمان و داستان بلند»، «داستان کوتاه»، «مستندنگاری و نقد ادبی»، «بهترین ویراستاران» و برگزیدگان بخش «نگاه دیگر» به عنوان بخش ویژه معرفی و تقدیر شدند.

رضا جولایی نویسنده «ماه غمگین، ماه سرخ» از نشر چشمه و سیدمیثم موسویان برای نگارش «بی‌نام پدر» منتشره از انتشارات کتاب جمکران شایستگان تقدیر بخش رمان و داستان بلند شدند.

در بخش داستان کوتاه محمداسماعیل حاجی‌علیان برای نگارش «ساعت دَنگی» از انتشارات سوره مهر و «احمدرضا امیری سامانی» نویسنده «قدیس دیوانه» از نشر صاد شایسته تقدیر معرفی کردند.

در بخش نقد ادبی محمدرضا فارسیان و فاطمه قادری برای نگارش «آلبر کامو در ایران» از انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد شایسته تقدیر شدند.

در بخش مستندنگاری میثم امیری برای اثر «داغ دلربا» از انتشارات خط مقدم و هدایت‌الله بهبودی نویسنده «رضانام تا رضاخان» از نشر مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی به صورت مشترک به عنوان برگزیده شناخته شدند.

در بخش ویژه این دوره از جایزه جلال آل احمد با عنوان نگاهی دیگر ، کتاب «تشریف» نوشته علی‌اصغر عزتی‌پاک از انتشارات شهرستان ادب، «حاج‌جلال» اثر لیلا نظری گیلانده منتشره سوره مهر، «سبز-آبی» نوشته سعید تشکری باغدار از انتشارات کتاب نیستان، کتا«سلول‌های بهاری» اثر بهنام باقری از انتشارات راه‌یار و «کوهستان آتش» نوشته گلعلی بابایی از نشر ۲۷بعثت به عنوان برگزیدگان معرفی و تقدیر شدند.

در بخش جنبی این دوره از جایزه جلال با عنوان جایزه ویرایش کتاب ، اندیشه قدیریان برای ویرایش «آلبر کامو در ایران» برنده معرفی شد.حسین علینقی برای ویرایش «بابارجب» نامزد بخش مستندنگاری شد. اکرم دژهوست گنک برای ویرایش «ساعت دَنگی» از سوره مهر)اثر شایسته تقدیر بخش مجموعه داستان کوتاه شناخته شد. مجتبی موحدیان برای ویرایش «سلول‌های بهاری» اثر برگزیده بخش نگاهی دیگر معرفی شد.

در این مراسم از مرحوم اصغر عبداللهی برای نگارش مجموعه داستان کوتاه «هاملت در نم نم باران» که از جمله نامزدهای نهایی بخش داستان کوتاه این جایزه بود تجلیلی ویژه شد.

مرتضی سرهنگی ، ابراهیم حسن‌بیگی، مریم برادارن ،جواد کاموربخشایش ،مریم بصیری، کامران پارسی‌نژاد، حجت‌الاسلام سعید فخرزاده، محمدرضا شرفی‌خبوشان و محمود جوانبخت اعضای هیئت علمی چهاردهمین دوره این رویداد ادبی بودند و مریم بصیری دبیری علمی این جایزه را بر عهده داشت.

داوری بخش داستان بلند و رمان را قاسم‌علی فراست، اکبر صحرایی و منصور علیمرادی بر عهده داشتند.

آثار بخش مجموعه داستان کوتاه را خسرو باباخانی، یوسف قوجق و هادی خورشاهیان داوری کردند. ابراهیم زاهدی‌مطلق، داود امیریان و مهدی قزلی عهده دار داوری آثار بخش مستندنگاری بودند. محمدرضا سنگری، ابوالفضل حری و علی کاشفی خوانساری آثار بخش نقد ادبی را مورد داوری کردند.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر