جنگ امروز جنگ نرم نامتقارن است/ دشمن عزم و اراده ما را ندارد


جنگ امروز جنگ نرم نامتقارن است/ دشمن عزم و اراده ما را ندارد

حجت‌الاسلام حاجتی با بیان اینکه جنگ امروز جنگ نرم نامتقارن است، گفت: در این جنگ دشمن سلاح‌هایی دارد که ما نداریم اما در عوض جبهه ما دارای عنصر عزم و اراده است، چیزی که دشمن فاقد آن است!

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، افتتاحیه سومین دوره نشست ملی «کوثر هدایت» شب گذشته (دوشنبه، 11 بهمن ماه) در سالن قدس حرم مطهر رضوی با حضور مدیران کل و معاونین ادارات سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها و راهیاران ۹ استان برگزار شد.

جنگ امروز جنگ نرم نامتقارن است/ دشمن عزم و اراده ما را ندارد

در ابتدا این مراسم حجت الاسلام رضا غلامی ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان این دوره و گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی(ره) به اهداف و رویکرد این نشست اشاره و اظهار کرد: یکی از اهداف جدی ما در این نشست برگزاری نمایشگاه «مسجد جامعه پرداز» بوده است که گفتمان و مدل اجرایی بنیاد هدایت در آن ارائه شده و در کنار آن دستاوردهای استان‌ها نیز به نمایش گذاشته شده است.

قائم مقام بنیاد هدایت توانمندسازی شبکه راهیاری بنیاد هدایت را نیز از دیگر اهداف برگزاری نشست کوثر هدایت دانست و افزود: هم اندیشی مدیران ادارات تبلیغات اسلامی در طراحی برنامه‌های 1401 یکی دیگر از برنامه‌هایی است که در این نشست دنبال می‌شود.

وی همچنین پیام حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی به نشست ملی «کوثر هدایت» را قرائت کرد، در فرازی از این پیام آمده است:

«هر جامعه ای نیازمند پیشرفت و تحول می باشد و اصولا جامعه تحول خواه به پیشرفت دست پیدا خواهد کرد و اغلب جوامع پیشرفته، تحول را بر اساس فرهنگ مردم خود آغاز می کنند. در این میان دین را از عوامل و عناصر تمدن به شمارمی آورند و این از آن جهت است که دین تأثیر غیر قابل انکاری در جوامع بشری دارد.

در حال حاضر و عصر معاصر ما نیز در شکل گیری ساختارهای نوین اجتماعی، دین همچنان حضور مؤثر و پررنگ دارد یکی از این نمادهای اثر گذار مساجد است، مسجد از آغاز اسلام به عنوان مهمترین مرکز برای تمدن سازی محسوب می شود.

نقش مساجد در ایجاد تمدن اسلامی یک نقش محوری است و این محوریت، زمانی تجلی پیدا می‌کند که دارای یک امام شایسته باشد، در واقع تمدن اسلام بر پایه معارف دینی و بهره‌مندی از مباحث فقهی و اصولی و دستاورد حدیثی و بیان اهل بیت(ع) است که شکل می‌گیرد.»

در ادامه حجت الاسلام حاجتی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری که فرمودند: «امروز ما درگیر یک جنگ بسیار عظیم هستیم؛ که تمام کفر و الحاد در یک طرف و اسلام در طرف دیگری قرار گرفته است»، بیان کرد: این عبارتی است که حضرت امام نیز بارها آن را تکرار نمودند و رهبر معظم انقلاب نیز برای چندمین بار است که این عبارت را بیان می‌نمایند.

جنگ امروز جنگ نرم نامتقارن است/ دشمن عزم و اراده ما را ندارد

امام‌ جمعه موقت اهواز ادامه داد: جنگ امروز ما جنگ نرم نامتقارن است؛ در این جنگ دشمن سلاح هایی دارد که ما نداریم اما در عوض جبهه ما دارای عنصر عزم و اراده است، چیزی که دشمن فاقد آن است و در این میدان کسی پیروز است که اراده‌اش قوی تر باشد.

وی کسی را در این جنگ قوی‌تر دانست که شناخت بهتری نسبت به نقشه میدان و نقش خودش در این صحنه داشته باشد و در این راستا ابراز کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز به این شناخت دست یافت که توانست منحصر به فرد شود؛ او فراتر از جو و فضای جمهوری اسلامی سخن می گفت و تاکید داشت: «امروز جمهوری اسلامی، قرارگاه امام حسین (ع) و حرم اهل بیت(ع) است» و هر کس دیگری نیز که نقش خود و نقشه میدان را بشناسد، همچون او مرد میدان خواهد شد.

تولیت مدارس علمیه اندیکا تسلیم دشمن در برابر تدابیر رهبر انقلاب را کم نظیر دانست و تاکید کرد: دشمن در این جنگ اراده‌ها توان رویارویی با ما را ندارد و علت اینکه آمریکا جرأت حمله به ایران را ندارد؛ این است که با رهبری روبه‌رو است که قابل شناخت نیست و مسائل را چند راهبردی پیش می‌برد.

در حاشیه این برنامه مراسم نوحه خوانی با نوای گرم حجت الاسلام رنجبر انجام شد و در ادامه حجت الاسلام پشم‌فروش، دبیر مهرواره اوج و دبیر نشست ملی «کوثر هدایت» به برنامه‌های متنوع این نشست اشاره کرد و روند سهمیه بندی و امتیاز بندی برگزیدگان مهرواره اوج را نیز تشریح نمود.

جنگ امروز جنگ نرم نامتقارن است/ دشمن عزم و اراده ما را ندارد

اسامی مدیران برتر مهرواره اوج

جنگ امروز جنگ نرم نامتقارن است/ دشمن عزم و اراده ما را ندارد

این گزارش می افزاید: در این مراسم از تعدادی از مدیران برتر در مهرواره اوج تجلیل به عمل آمد که اسامی آنها به شرح ذیل است:

حجت الاسلام علی اصغر آشوری از شهرستان ارسنجان استان فارس

حجت الاسلام ساداتی از شهرستان استهبان استان فارس

حجت الاسلام حسینی نژاد از شهرستان فراشبند استان فارس

حجت الاسلام اقبالی از شهرستان لارستان استان فارس

حجت الاسلام مهدوی کیا از شهرستان شوشتر استان خوزستان

حجت الاسلام عنافچه از شهرستان باوی استان خوزستان

حجت الاسلام رویوران از شهرستان آبادان

حجت الاسلام شیخ نیا از شهرستان باغ ملک استان خوزستان

حجت الاسلام محسن یوسفی از شهرستان نهاوند استان همدان

حجت الاسلام محمد رضوانی از شهرستان البرز

حجت الاسلام رضا بهشتی فر از شهرستان طبس ایتان خراسان جنوبی

حجت الاسلام احمد علی‌پور از شهرستان قائن استان خراسان جنوبی

حجت الاسلام حجت الله جعفری از شهرستان کمیجان استان مرکز

حجت الاسلام محمود قربانی از شهرسستان زرندیه استان مرکزی

حجت الاسلام هاشم موسوی نیا از کهگیلویه و بویر احمد

حجت الاسلام علی محمدی از شهرستان دیر استان بوشهر

حجت الاسلام آیت اندرزیان از شهرستان دیلم استان بوشهر

حجت الاسلام علی اصغر علیپور از شهرستان تایباد استان خراسان رضوی

حجت الاسلام هادی شکاری از شهرستان بردسکن استان خراسان رضوی

حجت الاسلام محمد صداقتی از شهرستان کاشمر استان خراسان رضوی

حجت الاسلام فاطمی از شهرستان گناباد استان خراسان رضوی

در بخش پایانی این برنامه همچنین از مهندس ذکاوتی زاده، معاون اداره مالی، اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و حجت الاسلام خطیبی، کارشناس استقرار و اعزام اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به دلیل همراهی و همکاری در برگزاری نشست ملی «کوثر هدایت» تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا