هر کشوری خواهان همکاری با ایران باشد، استقبال می‌کنیم


هر کشوری خواهان همکاری با ایران باشد، استقبال می‌کنیم

کارشناس مسائل بین الملل گفت: اکنون هر دولت و هر کشوری بخواهد با ایران همکاری کند، از آن استقبال می‌کنیم.

جواد منصوری دیپلمات اسبق وزارت امور خارجه گفت: اکنون هر دولتی و هر کشوری بخواهد با ایران همکاری کند، از آن استقبال می‌کنیم.

به گفته منصوری چین و روسیه برای همکاری با ایران تمایل داشتند و به‌عبارتی تمایل طرفینی وجود داشت، اما کشورهای غربی چنین تمایلی نداشتند.

منصوری می‌گوید سیاست چین تعامل با تمامی کشورهاست و هیچ کشوری را دشمن خود نمی‌داند، از این‌رو با ایران و با بسیاری از کشور‌های منطقه از جمله ترکیه و عربستان قرارداد همکاری بلندمدت به امضا رسانده است، این قرارداد می‌تواند آورده‌های بسیاری برای ایران داشته باشد. سیاست خارجی ؛ همان خـط مـشـى و روشـى کـه دولت ها در بـرخـورد بـا امـور و مسائل خارج از کشور براى حفظ حاکمیت و دفاع از موجودیت و منافع خود اتخاذ می‌کنند که در هر کشور بسته به قانون و سیاست هایش تعیین می شود.

دیپلمات اسبق وزارت امور خارجه بیان کرد سیاست خارجی در انـدیـشه سیاسى رهبر معظم انقلاب، استمرار سیاست هاى بنیانگذار جـمـهـورى اسـلامی حـضـرت امـام خـمـیـنـى (ره) اسـت. ایـشـان در بـیـان اصـول سـیـاسـت خـارجـى مـعـتـقـد بـه ادامـه خـط امـام و اصـل تغییرناپذیر «نه شرقى، نه غربى» است و بر این نکته تاکید دارند که مهم تـریـن اصـل در سـیـاسـت خـارجـى مـا، حـمـایـت از هـویـت نـظـام اسـلامـى و پـافـشـارى بر اصـول و ارزشـهـاسـت و سـه اصـل «عـزت، حـکـمـت و مـصـلحـت» را یک مثلث الزامى براى چارچوب ارتباطات بین المللى نظام جمهورى اسلامى مى دانند که نباید هیچ گونه خدشه اى به آن وارد شود.

هر کشوری خواهان همکاری با ایران باشد، استقبال می‌کنیم

منصوری اضافه کرد سیاست همسایگی و رویکرد متوازن در سیاست خارجی ایران یکی از رئوس اعلامی دولت سید ابراهیم رئیسی برای دولت سیزدهم است که می توان بخشی از سیاست کلان تعامل هوشمند با جهان باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر