آمریکا: بانک‌ها می‌توانند برای اهداف بشردوستانه به افغانستان پول انتقال دهند


آمریکا: بانک‌ها می‌توانند برای اهداف بشردوستانه به افغانستان پول انتقال دهند

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که بانک‌های بین‌المللی بدون ترس از تحریم می‌توانند برای اهداف بشردوستانه به افغانستان پول انتقال دهند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که بانک‌های بین‌المللی می‌توانند برای اهداف بشردوستانه به افغانستان پول انتقال دهند و گروه‌های امدادی نیز مجاز هستند بدون ترس از نقض تحریم‌ها علیه طالبان، به معلمان و کارکنان بخش درمان در مؤسسات دولتی پول پرداخت کنند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا با ارائه رهنمودهایی پیرامون معافیت‌های تحریمی صادر شده در ماه‌های سپتامبر و دسامبر برای کارهای بشردوستانه در افغانستان افزود که بانک‌ها می‌توانند تراکنش‌های مربوط به عملیات بشردوستانه شامل تسویه، و انتقال پول از جمله به موسسات سپرده‌گذاری دولتی و خصوصی افغان را انجام دهند.

به گزارش «رویترز»، تراکنش‌هایی که شامل طالبان و شبکه حقانی می‌شود، شامل امضای توافقنامه برای ارائه مستقیم کمک به مردم افغانستان، هماهنگی کمک‌های عمومی، از جمله اداره واردات، و اشتراک فضای اداری نیز از جمله تراکنش‌های مجاز است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین تصریح کرد که نهادهای امدادرسان مجاز به ارسال پول نقد به افغانستان برای عملیات های بشردوستانه هستند و می‌توانند به کارکنان بهداشتی و معلمان در بیمارستان‌ها و مدارس دولتی پول پرداخت کنند.

آمریکا: بانک‌ها می‌توانند برای اهداف بشردوستانه به افغانستان پول انتقال دهند

گفتنی است که آمریکا به بهانه به قدرت رسیدن طالبان حدود 10 میلیارد دلار از دارایی‌های افغانستان را توقیف کرده و با وجود تاکید سازمان ملل، نهادهای امدادرسان، برخی دولت‌های منطقه و جهان و همچنین طالبان بر آزادی این پول‌ها برای جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی در افغانستان، تاکنون اقدامی در این باره نکرده است.

از سوی دیگر نیز خانواده کشته‌شدگان حملات 11 سپتامبر نیز برای دریافت دارایی‌های توقیف شده افغانستان به عنوان غرامت تلاش می‌کنند و دولت بایدن قرار است درباره سرنوشت این پول‌ها تا جمعه 22 بهمن تصمیم‌گیری کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو