خدمات انقلاب اسلامی در سیستان‌ و بلوچستان قابل مقایسه با دوران طاغوت نیست


خدمات انقلاب اسلامی در سیستان‌ و بلوچستان قابل مقایسه با دوران طاغوت نیست

زاهدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان خدمات صورت گرفته توسط انقلاب اسلامی در این استان را غیر قابل مقایسه با سال‌های قبل از انقلاب توصیف کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان‌وبلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار حجت‌االسلام و المسلمین سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات ضمن ابراز امیدواری نسبت به آثار و برکات سفر به این استان، اظهار داشت: بر اساس دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیوست حکم انتصاب نماینده ولی فقیه در سیستان‌ و بلوچستان، تشکیل شورای راهبردی در دستورکار قرار گرفت و زمینه‌ساز تعامل مناسبی بین مسوولان ارشد استان شد.
وی ادامه داد: اتفاق نظر در مسائل کلی سیستان و بلوچستان، پیگیری مسائل کلیدی از مسوولان ارشد کشوری به صورت مکاتبه‌ای و حضوری،افزایش حضور و رفت و آمد مسوولان کشوری به استان و همچنین رشد مبلغ بودجه ۱۴۰۰ استان نسبت به سال ۱۳۹۹ از برکات تشکیل این شورا بوده است.
آیت‌الله محامی نقش امنیت پایدار را در پیشرفت اقتصادی و رشد علمی و فرهنگی جامعه، مهم ارزیابی کرد و افزود: رفع مشکلات عدیده استان از جهات مختلف نیازمند اهتمام بیشتر دولتمردان است.
وی خدمات صورت گرفته توسط انقلاب اسلامی در سیستان‌ و بلوچستان را غیرقابل مقایسه با سال‌های قبل از انقلاب توصیف کرد و گفت: البته عوامل مختلفی از جمله محرومیت از سال‌های گذشته منجر به محرومیت فرهنگی شده و این مقوله هم به تشدید محرومیت‌های دیگر منتهی شده است.
رییس شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان؛ یکی از مشکلات این استان را عدم برخورداری از مدیران قوی و کارآمد در طول این سال‌ها به اندازه کافی عنوان کرد و افزود: مشکلات این منطقه ربط چندانی به تحریم‌ها و مسائل بودجه‌ای ندارد و باید بررسی کرد که در این مدت با وجود بودجه‌های فراوان چه بهره‌برداری درستی از این مبالغ شده است.
آیت الله محامی، دخالت نمایندگان را در نصب مدیران مورد نکوهش قرار داده و افزود: در دیدار با رییس جمهور بر انتخاب استانداری در حد وزیر که مورد اعتماد دولت باشد و مطالباتش توسط دولت مورد توجه قرار گیرد، تاکید داشتیم.
وی ادامه داد: استاندار باید اختیار کامل برای تصمیم و اقدام داشته باشد و با محدودیتی برای اجرای تصمیماتش مواجه نباشد.
امام جمعه زاهدان ضمن ابراز گلایه از اجرای برخی از طرح‌ها در سیستان و بلوچستان صرفا به صورت موقت و به عنوان مُسکن، خواستار برخورد با مسائلی در زمینه سوخت و گوشت در این استان شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حال خوش کمند امیرسلیمانی /عکس