از عروس دفاع کنیم یا پسر خودمون / شبنم طلوعی


از عروس دفاع کنیم یا پسر خودمون / شبنم طلوعی

هنگامی که عروس یا داماد در حضور خانواده‌ها با همسر خود بحث می‌کند، والدین به هیچ عنوان نباید در بحث عروس و پسر خود و یا داماد و دختر خود دخالت کنند و حتی اگر زوجین از والدین تقاضا کردند که بین آنها قضاوت و داوری کنند، باز هم خانواده‌ها نباید وارد این «تَله» شوند

از عروس دفاع کنیم یا پسر خودمون / شبنم طلوعی
به هنگام بحث زوجین از «عروس» دفاع کنیم یا «پسر» خودمان؟/ مراقب این «تله» باشید
یک روانشناس با بیان اینکه خانواده‌ها باید دقت کنند که با زیر ذره‌بین قرار دادن عروس یا داماد ممکن است اثرات مخربی در رابطه زوجین ایجاد کنند، گفت: هنگامی که عروس یا داماد در حضور خانواده‌ها با همسر خود بحث می‌کند، والدین به هیچ عنوان نباید در بحث عروس و پسر خود و یا داماد و دختر خود دخالت کنند و حتی اگر زوجین از والدین تقاضا کردند که بین آنها قضاوت و داوری کنند، باز هم خانواده‌ها نباید وارد این «تَله» شوند.
شبنم طلوعی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره چگونگی واکنش خانواده‌ها به هنگام بروز اختلاف و بحث میان زوجین، اظهار کرد: زمانی که عروس و داماد در حضور خانواده‌ها و والدین با یکدیگر بحث می‌کنند و این بحث اصطلاحا «کِش» پیدا می‌کند، والدین به هیچ عنوان نباید در بحث بین زوجین دخالت کرده، بین آنها قضاوت و یا طرفداری کنند.
این روانشناس با تاکید بر اینکه والدین علیرغم اینکه با دیدن بحث زوجین ناراحت می‌شوند اما نباید تحت هیچ شرایطی به منظور ارائه راه حل به عروس و داماد میان آنها داوری کنند، تصریح کرد: حتی اگر عروس و پسر و یا داماد و دختر از والدین خواستند که بین آنها قضاوت کرده و به طرفداری از یکی از آنها سخن بگویند و یا میان آنها داوری کنند باز هم والدین باید حواسشان باشد که در این به اصطلاح «تَله» گیر نیفتند چراکه گیر افتادن در بازی طرفداری از زوجین برنده‌ای نخواهد داشت.
به گفته وی، زمانی که والدین با بحث و یا دعوای زوجین مواجه می‌شوند تنها باید سکوت کرده و در صورت ناراحت شدن هم بهتر است این ناراحتی را بروز ندهند.
از عروس دفاع کنیم یا پسر خودمون / شبنم طلوعی

طلوعی در عین حال خطاب به والدین توصیه کرد: خانواده‌ها باید زمینه‌ای برای گفت‌وگوی بیشتر با عروس و داماد خود ایجاد کنند تا بتوانند آنها را بیشتر بشناسند، با ارزش‌های آنها آشنا شوند و آن ارزشها را رعایت کنند. از سوی دیگر توجه بیش از اندازه و به عبارتی زیر ذره بین گذاشتن عروس و داماد نتیجه جالبی نخواهد داشت و خانواده‌ها باید عروس و داماد را به عنوان افرادی با شرایط فرهنگی متفاوت در خانواده خود بپذیرند و به هنگام بروز اختلاف میان زوجین از داوری بین آنها خودداری کنند. در چنین شرایطی راهنمایی زوجین برای دریافت خدمات مشاوره از روانشناسان متخصص بهترین راه است چراکه روانشناس می‌تواند بی‌طرفانه به حل مسائل زوجین کمک کند.
این روانشناس همچنین درباره اثرات مخرب بحث و دعوا در حضور والدین به زوجین جوان هشدار داد: اصطلاحا کِشاندن بحث و دعوا به سمت داوری از سوی والدین، تنها منجر به خراب شدن چهره داماد نزد پدر زن و مادر زن و چهره عروس نزد پدر شوهر و مادر شوهر می‌شود. از سوی دیگر اگرچه ممکن است این بحث و دعوا بسیار سطحی و فراموش شدنی برای زوجین محسوب شود اما اثرات بسیار پایدار و مخربی در ذهن مادر شوهر و پدر شوهر و مادر زن و پدر زن بر جای خواهد گذاشت. از این رو همواره به زوجین توصیه می‌کنیم دعوا و بحث‌های میان خود را به سمت داوری والدین سوق ندهند و در عین حال سعی کنند در حضور والدین بحث نکنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مستانه