سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود: ابتلا به سویه اُمیکرون در کودکان بیشتر است


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود: ابتلا به سویه اُمیکرون در کودکان بیشتر است

شاهرود - ایرنا - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: براساس آمار تعداد بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز درمانی و اورژانس شهرستان های شاهرود و میامی، بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا سویه اُمیکرون کودکان هستند.

به گزارش ایرنا، حسین شیبانی روز جمعه با بیان اینکه همه گیری ویروس کرونا در جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به مانند سایر نقاط کشور به گونه ای است که مراجعان سرپایی مشکوک به سویه اُمیکرون در حال افزایش است به رسانه ها افزود: این افزایش بسیار سیر بالا رونده ای دارد که اگر به همین شکل ادامه پیدا کند باید آمادگی خوبی قبل از آنکه به اوج برسد در این مجموعه ایجاد شود.

وی با بیان اینکه اقداماتی در همین زمینه برای آمادگی بیمارستان ها انجام شده، ابراز داشت: یکی از این اقدامات، تجهیز بیمارستان بهار شاهرود برای پذیرش کودکان مبتلا به سویه اُمیکرون است.

شیبانی با اشاره به اینکه میزان بستری ناشی از ابتلا به این سویه اگر چه نسبت به قبل افزایش داشته اما این افزایش به شدت تعداد مراجعان سرپایی نیست، اظهار داشت: ایجاد آمادگی لازم برای ارائه خدمات ابتدا در بخش مراجعان سرپایی و سپس در بخش بستری ها انجام شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه شهرستان های شاهرود و میامی نیز با توجه به میزان تعداد مراجعه کننده بیماران سرپایی به مراکز درمانی وارد پیک ششم کرونا شده‌اند، تصریح کرد: مهمترین راه مقابله با این نوع از ویروس جهش یافته تزریق واکسن دُز سوم و یادآور است.

وی میزان واکسیناسیون دُز اول در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه را ۹۳ درصد اعلام کرد و افزود: تاکنون ۸۴.۴ درصد دُز دوم و ۲۷.۶ درصد دُز سوم را تزریق کردند.

شیبانی با بیان اینکه انجام واکسیناسیون هر سه نوبت از قرار گرفتن در وضعیت بحرانی جلوگیری می‌کند، ابراز داشت: استفاده از ماسک دو لایه، پرهیز از دورهمی و تجمعات، رعایت فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از تهویه مناسب در فضاهای سربسته باید همچنان در دستور کار مردم باشد.

بیمارستان های امام حسین (ع) و بهار شاهرود به بستری بیماران کرونایی اختصاص دارد. هم اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت نارنجی و شهرستان میامی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

شهرستان‌های شاهرود و میامی با جمعیتی حدود ۲۶۰ هزار تن و ۵۴ هزار کیلومتر مربع مساحت، گستره زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...