قول همکاری نماینده سازمان جهانی بهداشت برای ارسال اقلام مورد نیاز مهاجران افغانستانی به ایران


قول همکاری نماینده سازمان جهانی بهداشت برای ارسال اقلام مورد نیاز مهاجران افغانستانی به ایران

ایرنا نوشت: نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران گفت: مهاجران افغانستانی سال‌هاست که از خدمات عمدتا رایگان بهداشت و درمان ایران استفاده می‌کنند و این سازمان موافق ارائه مستمر کمک‌های بین‌المللی و اختصاص تجهیزات و اقلام بهداشتی دارویی موردنیاز بویژه سیستان و بلوچستان است.

دکتر سید جعفر حسین شامگاه پنجشنبه در نشست با رییس کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اعلام حمایت از ایده دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مبنی بر راه‌اندازی مرکز پشتیبانی منطقه‌ای برنامه‌های بهداشت و درمان با همکاری سازمان جهانی بهداشت در سیستان و بلوچستان اظهارداشت: این مرکز قادر خواهد بود تا اقلام دارویی، تجهیزات، کیت‌های تشخیصی و امثال آن را در شرایط مناسب نگهداری کند تا در زمان لازم به سرعت در سطح منطقه توزیع شود.

وی بیان کرد: هم‌اینک مشابه این مرکز در شهر دبی در کشور امارات متحده عربی با حمایت سازمان جهانی بهداشت فعال است که در زمان بحران کرونا تجربه و عملکرد موفقی برای توزیع سریع اقلام اهدایی بین‌المللی در حدود ۱۰۰ کشور سطح دنیا داشت.
نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران گفت: بعد از ارائه پروپوزال و پیشنهاد فنی ساخت و تجهیز این مرکز توسط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و کسب موافقت مقامات ذیربط، نمایندگی سازمان بهداشت جهانی برای راه‌اندازی این مرکز همکاری نماید.

وی نقش سازمان بهداشت جهانی را در ایجاد هماهنگی فعالیت‌های مرتبط با بخش سلامت در میان نهادهای مرتبط سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران را خاطر نشان کرد و افزود: هماهنگی فعالیت نهادهایی از قبیل صندوق حمایت از کودکان ملل متحد ( unisef )، صندوق جمعیت ملل متحد(unfpa)، برنامه جهانی غذا (WFP) و امثال آن در حوزه سلامت بر عهده سازمان بهداشت جهانی است و این نمایندگی از توان خود برای حمایت این واحدها از نظام بهداشت و درمان استان سیستان و بلوچستان استفاده خواهد کرد.

حسین گفت: در این سفر از اردوگاه اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان دیدن کردم که خوشبختانه این اردوگاه‌ها از لحاظ بهداشتی از وضعیت قابل قبولی برخوردار بود.

وی با بیان این‌که سیستان و بلوچستان کادر بهداشتی و درمانی توانمندی دارد که در شرایط سخت کارهای بسیار بزرگ و تاثیرگذار انجام داده‌اند اظهارداشت: اقدامات ارزشمندی که در مرکز تحقیقات ارتقا سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام می‌شود می‌تواند نقش مهمی در حل مشکلات نظام بهداشت و درمان استان داشته باشد.
نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران همچنین با اشاره به بازدیدهایی که از مراکز درمانی سیستان و بلوچستان انجام داده افزود: راهکارهای مشارکت در تجهیز بخش‌های دیالیز بیمارستان‌های این استان را پیگیری خواهم کرد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات سیستان و بلوچستان بالا بودن میزان تصادفات و تلفات جاده‌ای است که باید برای این موضوع اقدامات پیشگیرانه جدی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید:

روزانه ۲هزار مهاجر افغانستانی به مرزهای ایران می‌آیند

بی‌شناسنامه‌هایی که در سایه بزرگ شدند/ ابوترابی:به زودی شناسنامه‌ها صادر می‌شوند

47231

کد خبر 1599479

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا