ایلان ماسک: قیمت بلیط سفر به مریخ در حال حاضر یک تریلون دلار است


ایلان ماسک: قیمت بلیط سفر به مریخ در حال حاضر یک تریلون دلار است

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) ایلان ماسک، بنیان‌گذار شرکت فضایی اسپیس ایکس در اظهار نظری تازه اعلام کرده است در حال حاضر و با توجه به شرایط فعلی، سفر به مریخ برای هر انسان چیزی حدود یک تریلیون دلار هزینه خواهد داشت. سفر به فضا یکی از قدیمی‌ترین رویاهای بشر از گذشته‌های دور بوده است. در حال حاضر امکان سفر... نوشته ایلان ماسک: قیمت بلیط سفر...

ایلان ماسک، بنیان‌گذار شرکت فضایی اسپیس ایکس در اظهار نظری تازه اعلام کرده است در حال حاضر و با توجه به شرایط فعلی، سفر به مریخ برای هر انسان چیزی حدود یک تریلیون دلار هزینه خواهد داشت.

سفر به فضا یکی از قدیمی‌ترین رویاهای بشر از گذشته‌های دور بوده است. در حال حاضر امکان سفر به فضا با آموزش دیدن توسط سازمان‌های فضایی مثل ناسا و یا خرید بلیط سفر به فضا از شرکت‌هایی مانند اسپیس ایکس و بلو ارجین وجود دارد. با این حال سفر انسان به مریخ با توجه به محدودیت‌ها و هزینه‌های بالا هنوز ممکن نیست. ایلان ماسک در اظهار نظری تازه در یک پادکست، نظرات خود درباره سفر انسان به مریخ را اعلام کرده است. البته با توجه به اظهار نظرهای او، شاید تعداد کسانی که بتوانند همین حالا به مریخ بروند از انگشتان دو دست هم کمتر باشد.

ایلان ماسک علاقه زیادی به حضور در پادکست‌های مختلف دارد و پیش از این در پادکست جو روگن نیز حاضر شده بود. معمولا سخنان ثروتمندترین مرد جهان در این پادکست‌ها، مورد توجه بسیاری از مردم و رسانه‌ها قرار می‌گیرد. در این پادکست دو و نیم ساعته، ایلان ماسک به سوالاتی درباره فضا، رمزارزها، شرکت تسلا، هوش مصنوعی، تاریخ، فلسفه و هر آن چه فکرش را بکنید صحبت کرد.

حدود پنج تا ده سال دیگر اولین انسان ها به مریخ سفر خواهند کرد

یکی از مهم‌ترین سخنان ایلان ماسک درباره سفر انسان به مریخ بود. ماسک اعلام کرد در بهترین حالت ممکن، انسان ها در پنج سال و در بدترین حالت در ده سال آینده می‌توانند به مریخ سفر کنند.

همان طور که در مقاله مقایسه اسپیس ایکس و بلو ارجین اعلام شد، موشک استارشیپ برای سفر به سیاره مریخ طراحی و ساخته شده است. ایلان ماسک برای توصیف این راکت فضایی عبارت “پیچیده‌ترین و پیشرفته‌ترین راکت” استفاده کرد. این راکت در حال طی کردن مرحله پروازهای آزمایشی است؛ پروازهایی که تاکنون تمامشان به شکست ختم شده اند.

ایلان ماسک: قیمت بلیط سفر به مریخ در حال حاضر یک تریلون دلار استایلان ماسک: قیمت بلیط سفر به مریخ در حال حاضر یک تریلون دلار است

در حال حاضر این راکت یکی از گران‌ترین راکت‌های تولید شده توسط اسپیس ایکس است و هزینه تولید استارشیپ، می‌تواند سفر انسان به مریخ را به تاخیر بیندازد. یکی از اهداف پروازهای آزمایشی، پیدا کردن راهی برای کاهش هزینه‌های استارشیپ است. در حال حاضر اگر اسپیس ایکس بخواهد کسانی را با استارشیپ به مریخ بفرستد، هزینه هر بلیط بیش از یک تریلیون دلار خواهد بود.

یک میلیون نفر از ساکنین زمین به مریخ نقل مکان خواهند کرد

این تمام مشکلات انسان برای سفر به سیاره سرخ نیست. شاید سفر انسان به مریخ تا پنج سال دیگر ممکن شود اما اسکان بشر در مریخ، به زمان و هزینه زیادی نیاز دارد. ایلان ماسک نمی‌خواهد سفرها به مریخ، تنها تفریحی باشند و هدف اصلی او، به وجود آوردن شهرهایی برای انسان ها در مریخ است. به وجود آوردن یک شهر بدون هیچ امکاناتی حتی در سیاره زمین هم کاری به شدت سخت است. حالا کافی است تصور کنید چه تعداد پرواز برای انتقال مصالح، کارگر، خودرو، و ساکنین جدید مریخ نیاز خواهد بود. با وجود این مشکلات، ایلان ماسک نقشه‌ای بلندپروازانه برای مریخ دارد.

ایلان ماسک: قیمت بلیط سفر به مریخ در حال حاضر یک تریلون دلار استایلان ماسک: قیمت بلیط سفر به مریخ در حال حاضر یک تریلون دلار است

ایلان ماسک می‌خواهد یک کلونی بزرگ در مریخ بسازد. این کلونی از مزارع هیدروپونیک زیر زمینی بهره خواهد برد که انرژی مورد نیاز خود را مستقیما از خورشید تامین می‌کنند. اگر نقشه‌های عجیب آقای ماسک درست از آب در بیایند، اسپیس ایکس با ساختن هزار استارشیپ و پرتاب روزانه سه استارشیپ به فضا، در حدود یک سال یک میلیون نفر را به مریخ خواهد فرستاد.

در هر حال حداقل با توجه به شرایط فعلی، نقشه‌های ایلان ماسک دور از واقعیت به نظر می‌رسند. اما با توجه به سرعت پیشرفت تکنولوژی و تلاش‌های شرکت اسپیس ایکس، احتمالا در آینده‌ای نزدیک شاهد تبدیل شدن نقشه‌های ماسک برای حضور انسان در مریخ به واقعیت باشیم.

منبع :giz china

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات