آیا موشک فالکون 9 ایلان ماسک با ماه برخورد می‌کند


آیا موشک فالکون 9 ایلان ماسک با ماه برخورد می‌کند

موشک فالکون 9 که توسط شرکت اسپیس ایکس با مدیریت ایلان ماسک به فضا پرتاب شد، احتمالا در آینده نزدیک به سطح ماه برخورد کند تا اولین برخورد کنترل نشده موشک با ماه را ثبت کند. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا که از ایجاد هرج و مرج در زمین خسته شده است، این روزها به ماه … The post آیا موشک فالکون 9 ایلان ماسک با ماه برخورد می‌کند...

موشک فالکون ۹ که توسط شرکت اسپیس ایکس با مدیریت ایلان ماسک به فضا پرتاب شد، احتمالا در آینده نزدیک به سطح ماه برخورد کند تا اولین برخورد کنترل نشده موشک با ماه را ثبت کند.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا که از ایجاد هرج و مرج در زمین خسته شده است، این روزها به ماه علاقه نشان می‌دهد. به گزارش carscoops، موشک فالکون ۹ که توسط اسپیس ایکس در سال ۲۰۱۵ پرتاب شد، در مسیر برخورد با این جسم آسمانی قرار دارد. اگر موشک فالکون ۹ به سطح ماه برخورد کند، اسپیس ایکس افتخار مشکوک ایجاد اولین برخورد کنترل نشده موشک با ماه را به دست خواهد آورد.

موشک فالکون ۹ در ابتدا برای ارسال ماهواره به فضا مورد استفاده قرار گرفت؛ اما طبق گزارش‌ها، سوخت کافی برای بازگشت به زمین نداشت و بنابراین «در مدار بالای زمین رها شد». با این حال، در طول هفت سال گذشته، این موشک در معرض نیروهای گرانشی خورشید، زمین و ماه قرار گرفته است. این نیروها ظاهراً سرنوشت موشک را تعیین کرده‌اند زیرا انتظار می‌رود در ۴ مارس روی ماه سقوط کند و سپس منفجر شود.

آیا موشک فالکون 9 ایلان ماسک با ماه برخورد می‌کند

جاناتان مک داول، اخترشناس مشهور در این زمینه به بی‌بی‌سی توضیح داد:

فالکون ۹ مخزن فلزی خالی چهار تنی است که یک موتور موشک در پشت آن قرار دارد. بنابراین، اگر تصور کنید که با سرعت ۸،۰۴۷ کیلومتر بر ساعت (۵،۰۰۰ مایل بر ساعت) آن را به سمت یک سنگ پرتاب کنید، خوشحال‌کننده نیست. نمی‌دانم خوشحال باشیم یا نه، اما انتظار می‌رود این برخورد منجر به ایجاد یک دهانه کوچک در ماه شود.

در حالی که این سقوط اولین حادثه شناخته شده خواهد بود، مک داول خاطرنشان کرد که ستاره‌شناسان مسیر حدود ۵۰ قطعه بزرگ زباله فضایی را از دست داده‌اند، بنابراین ممکن است در گذشته تعدادی برخورد وجود داشته باشد. البته، ایلان ماسک با زباله‌های فضایی ناآشنا نیست زیرا تسلا رودستر خود را در سال ۲۰۱۸ به فضا پرتاب کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید