گاباسکی فرعون جدید مصر/ بطری جنجالی شاگرد محبوب کی‌روش (عکس)


گاباسکی فرعون جدید مصر/ بطری جنجالی شاگرد محبوب کی‌روش (عکس)

ماجرای سه دروازه‌بان‌ مصر در تورنمنت جام ملت‌های آفریقا در نوع خود جالب است اما گاباسکی قصه مصری‌ها امروز در جایگاه یکی از پادشاهان این کشور قرار گرفته است.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی مصر تحت هدایت کارلوس کی‌روش موفق شد به فینال جام ملت‌های آفریقا صعود کند. صعودی که کامرون را به خاموشی فرود برد و جشنی به اندازه لیست تیم ملی مصر و هواداران مصری حاضر در این کشور به راه انداخت. مصر برای سومین بازی متوالی برای صعود کارش به وقت‌های اضافه رسید و توانست سومین مدعی را نیز حذف کند.

ماجرای دروازه‌بان‌های مصر که هر سه‌تای آنها در این تورنمنت کارامد بودند از بازی مقابل ساحل عاج در یک شانزدهم نهایی آغاز شد. در دقیقه 88 آن بازی محمد الشناوی، گلر اصلی تیم کی‌روش پس از یک مهار باور نکردنی مصدوم شد تا کی‌روش محمد ابوگبل را از روی نیمکت بلند کند.

گاباسکی فرعون جدید مصر/ بطری جنجالی شاگرد محبوب کی‌روش (عکس)


ابوگبل با توجه به عملکرد فوق العاده محمد الشناوی فشار زیادی را تحمل می‌کرد و می‌دانست فرصتی برای اشتباه ندارد. او با درخشش در وقت‌های اضافه راهی ضربات مرگ‌بار پنالتی شد و در رقابتی که هیچ بازیکنی قصد پنالتی خراب کردن نداشت به شکل فوق العاده‌ای با دست چپ توپی که همه انتظار گل شدنش را داشتند مهار کرد تا مصر 5-4 در پنالتی‌ها برنده باشد.

درخشش ابوگبل مصری‌ها را برای دیدار حساس مقابل مراکش امیدوار کرده بود اما در شرایطی که بازی یک بر یک دنبال می‌شد او نیز به سرنوشت گلر اول‌شان دچار شد و در دقیقه 96 با مصدومیت از زمین بیرون رفت تا محمد الصبحی به بازی برود. البته مصر دقایقی پس از این تعویض اجباری گل دوم را زد تا کار به پنالتی‌ها کشیده نشود.

ابوگبل اما با وجود مصدومیت به بازی فوق حساس برابر کامرون میزبان رسید و در چارچوب دروازه مصر قرار گرفت. این دیدار با تمام جنجال‌ها و موقعیت‌هایش به ضربات پنالتی رفت تا چشم‌ها و لنزها به دروازه‌بان بلند قامت مصر که ملقب به گاباسکی است خیره شود. جالب اینکه او در این بازی هم مصدوم بود و چندباری بیم آن می‌رفت که بازی را ترک کند اما او تا انتهای بازی در زمین ماند و مطابق انتظار طوری در دروازه قرار گرفت که دروازه را برای بازیکنان کامرون کوچک کند. او موفق شد ضربات دوم و سوم حریف را به زیبایی مهار کند تا جشن صعود مصری‌ها در خانه حریف برپا شود.

گاباسکی فرعون جدید مصر/ بطری جنجالی شاگرد محبوب کی‌روش (عکس)

هنگام ضربات پنالتی گاباسکی بطری آبی داشت که روی آن کاغذی چسبانده شده بود که این اتفاق بحث و جدل‌های زیادی را در رسانه‌های آفریقایی به وجود آورد. اما آنطور که رسانه العربیه می‌گوید روی این کاغذ زوایای خاص پنالتی زدن بازیکنان کامرون نوشته شده و او با آنالیز پنالتی‌زنان حریف دست آنها را خوانده است.

جالب است اگر ریشه نام خاص گلر محبوب و پنالتی‌گیر مصر که به گاباسکی معروف شده را بررسی کنیم. ‌‎نام او محمد ابوگبل (gabal) است ولی بین هم‌تیمی‌ها و مردم کشورش به گاباسکی (gabaski) مشهور است. این لقب از زمانی آمد که این بازیکن در الزمالک بازی می‌کرد و آنجا سرمربی پرتغالی معروف (ژوزوالدو فریزا) نمی‌توانست نام ابوگبل را به خوبی بیان کند و به او لقب گاباسکی داد و او نیز که از این لقب استقبال کرده بود، از این نام پشت پیراهن‌هایش استفاده کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !