این گیاه خوش طعم آلزایمر، کرونا و زوال عقل را درمان می کند


 این گیاه خوش طعم آلزایمر، کرونا و زوال عقل را درمان می کند

به گزارش بهداشت نیوز، بیش از دو سال است که سراسر جهان با همه گیری کرونا دست و پنجه نرم می کند. روزانه تحقیقات بسیاری در باره این بیماری و راه و روش درمان و پیگری آن...

به گزارش بهداشت نیوز، بیش از دو سال است که سراسر جهان با همه گیری کرونا دست و پنجه نرم می کند. روزانه تحقیقات بسیاری در باره این بیماری و راه و روش درمان و پیگری آن انجام می شود.
به گفته تیمی از موسسه تحقیقاتی اسکریپس، ترکیبی که در گیاه دارویی و خوراکی رزماری یافت می شود ممکن است برای مبارزه با کووید ۱۹ مفید باشد.

دانشمندان گزارش می دهند که اسید کارنوزیک، ماده ای است در گیاه خوش طعم رزماری، می ‌تواند مانع از تعامل بین پروتئین اسپایک خارجی کرونا و پروتئین گیرنده بدن (ACE2) شود. همان طور که می دانیم ویروس کرونا اساسا از گیرنده ACE2 به عنوان نقطه ورود به سلول های انسانی استفاده می کند.

علاوه بر این، تیم تحقیقاتی مذکور شواهد بیشتری را جمع‌ آوری کرد که نشان می ‌دهد اسید کارنوزیک فواید سلامت مضاعفی را نیز ارائه می‌ کند، زیرا می‌ تواند یک مسیر التهابی قدرتمند را مهار سازد. این مسیر اتفاقاً در موارد شدید کووید ۱۹ و همچنین بیماری‌ های مختلف دیگر مانند آلزایمر کاملاً فعال است.

پروفسور استوارت لیپتون، سرپرست این تیم پژوهشی می ‌گوید: به اعتقاد ما اسید کارنوزیک، یا برخی از مشتقات بهینه ‌شده، به عنوان یک درمان بالقوه ارزان، ایمن و مؤثر برای کووید ۱۹ و برخی دیگر از اختلالات مرتبط با التهاب، ارزش بررسی دارد.
یک مطالعه انجام شده پیشین در سال ۲۰۱۶ که توسط دکتر لیپتون انجام شد، نشان داد که اسید کارنوزیک یک آبشار سیگنالینگ ضد التهابی و آنتی اکسیدانی به نام مسیر Nrf2 را فعال می کند و همچنین مشخص کرد که اسید کارنوزیک می ‌تواند به تسکین نشانه‌ های شبیه آلزایمر در مدل‌ های موش کمک کند.

در این تحقیق جدید، پژوهشگران به طور عمیق ‌تری به تأثیر ضد التهابی اسید کارنوزیک روی سلول‌ های ایمنی مرتبط با کووید ۱۹ و زوال عقل پرداختند. در مجموع، تئوری این تیم تحقیقاتی این است که اسید کارنوزیک می تواند از نظر مبارزه با التهاب مرتبط با کووید و همچنین علائم طولانی این بیماری مفید باشد.
آنها همچنین آزمایشی برای مسدود کردن عفونت کووید ۱۹ انجام دادند. با استفاده از یک سنجش عفونت ‌پذیری استاندارد، این آزمایش تأیید کرد که اسید کارنوزیک می ‌تواند مستقیماً از عفونت سلول‌ های کرونا جلوگیری کند.

گفتنی است، این توانایی های مسدود کننده عفونت با دوزهای بالاتر اسید کارنوزیک افزایش پیدا می کند.
با اینکه این یافته ها در این مرحله مقدماتی هستند، محققان به این نتیجه رسیدند که اسید کارنوزیک احتمالاً دارای خواص ضد ویروسی مفیدی بوده و کاملاً ایمن و نسبتاً غیر واکنشی است.

اسید کارنوزیک از طریق التهاب به شکل فعال خود تبدیل شده و اکسیداسیون در محل های عفونت یافت می شود. پس از فعال شدن، محققان فرض می کنند اسید کارنوزیک گیرنده های ACE2 بدن انسان را تغییر داده و عفونت کرونا را مسدود می کند.

لیپتون نتیجه می گیرد: اسید کارنوزیک در مدل های پیش بالینی بیماری، غیرفعال و بی ضرر در حالت طبیعی خود، یک درمان فعال شده پاتولوژیک را به شکل فعال در جایی که باید فعال باشد، تبدیل می کند.
شرح کامل این تحقیقات و نتایج حاصل از آن در آخرین شماره مجله آنتی اکسیدان ها (Antioxidants) منتشر شده و قابل دسترس است.
منبع: سیناپرس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403