خودروی لاماری ایما توسط آرین موتور رونمایی شد + فیلم و عکس


خودروی لاماری ایما توسط آرین موتور رونمایی شد + فیلم و عکس

لاماری ایما جدیدترین محصول آرین موتور ظهر امروز و طی مراسمی رونمایی شد. پس از قطع واردات خودرو به ایران و عدم موفقیت آرین موتور در تولید محصولات میتسوبیشی در ایران، این شرکت اکنون شانس خود را با...

لاماری ایما جدیدترین محصول آرین موتور ظهر امروز و طی مراسمی رونمایی شد. پس از قطع واردات خودرو به ایران و عدم موفقیت آرین موتور در تولید محصولات میتسوبیشی در ایران، این شرکت اکنون شانس خود را با محصولی جدید به نام لاماری ایما امتحان خواهد کرد.

نام آرین موتور در ایران با خودروهای میتسوبیشی و دی اس شناخته شده است. این شرکت در سال 1396 مجتمع تولیدی سایپا در شهر خمین واقع در استان مرکزی را خریداری کرد تا در آن به تولید میتسوبیشی اکلیپس بپردازد اما اعمال تحریم‌ها علیه صنعت خودروسازی، موجب شدند تا آرین موتور در زمینه مونتاژ خودروهای میتسوبیشی ناکام بماند. در نهایت نیز این شرکت تصمیم گرفت تا محصولی جدید به نام لاماری ایما را در این مجتمع به تولید برساند. در حال حاضر محصولات نیمه سنگین تجاری در خط تولید خمین به تولید می‌رسند اما این مجتمع برای تولید خودروهای سواری بهینه شده است. مطابق اعلام آرین موتور، این خط تولید ظرفیت مونتاژ 60 هزار دستگاه خودرو در سال را دارد. تولید لاماری ایما توسط آرین موتور از سال 1401 آغاز خواهد شد و طی این سال آرین موتور 3000 دستگاه لاماری ایما به بازار عرضه خواهد کرد. مطابق برنامه ریزی‌های انجام شده، تیراژ تولید لاماری ایما تا سال 1402 به 5000 دستگاه افزایش خواهد یافت.

خودروی لاماری ایما توسط آرین موتور رونمایی شد + فیلم و عکسلاماری ایما

لاماری ایما در حقیقت محصولی از دانگ فنگ است و با برندی جدید و نام اختصاصی به بازار ایران معرفی شده است. نام اصلی این خودرو دانگ فنگ T5 evo است، نسخه‌ای بروزتر و مجهزتر از دانگ فنگ T5 معمولی که در سال 2021 توسط یکی از زیرمجموعه‌های دانگ فنگ به بازار چین معرفی شد. طراحی چهره جوان پسند و کابین لوکس و نوآورانه از جمله مشخصه‌های لاماری ایما محسوب می‌شوند. طراحی این خودرو توسط تیمی از طراحان زبده صورت گرفته است که پیش از این در خلق محصولات ولوو و مرسدس بنز دخیل بوده‌اند.

آرین موتور برای محصول جدید خود یعنی لاماری ایما از لوگو گوزن استفاده کرده است که نمادی از حرکت و آگاهی نسبت به طبیعت محسوب می‌شود. رنگ سبز در نظر گرفته شده برای این لوگو نیز نشان دهنده سازگاری با محیط زیست است، بنابراین انتظار می‌رود در آینده شاهد عرضه خودروهای هیبریدی یا برقی از سوی آرین موتور به بازار باشیم.

خودروی لاماری ایما توسط آرین موتور رونمایی شد + فیلم و عکسلاماری ایما

کراس‌اوورهای رنگارنگ چینی با موتورهای 1.5 لیتری به صحنه مرسوم صنعت خودروسازی این کشور تبدیل شده‌اند و لاماری ایما نیز از همین رویه تبعیت می‌کند. پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژر قلب تپنده این خودرو است که با وجود حجم اندک، 197 اسب‌بخار قدرت و 285 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. بهبود چشم‌گیر پیشرانه‌های 1.5 لیتری از سوی خودروسازان چینی به خوبی پیشرفت این شرکت‌ها را نمایان می‌کند، برای مثال کافی است راندمان خروجی پیشرانه لاماری ایما را با راندمان خروجی پیشرانه سایپا شاهین مقایسه کنید.

وظیفه انتقال قدرت در لاماری ایما بر عهده گیربکس هفت سرعته دوکلاچه قرار دارد که قدرت و گشتاور را به دیفرانسیل جلو منتقل می‌کند. مصرف سوخت ترکیبی 6.6 لیتر در صد کیلومتر و شتاب صفر تا صد رسمی 9.5 ثانیه دیگر مشخصات فنی لاماری ایما هستند.

خودروی لاماری ایما توسط آرین موتور رونمایی شد + فیلم و عکسداخل لاماری ایما

دانگ فنگ T5 Evo در چند تیپ به تولید می‌رسد که احتمالا آرین موتور تیپ فول آپشن این خودرو را به مشتریان ایرانی عرضه خواهد کرد. در این تیپ امکاناتی از قبیل سیستم تهویه اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، درب صندوق برقی، رادار پارک جلو و عقب، دوربین 360 درجه، سیستم پایش فشار باد تایرها، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری، ترمز کمکی، سیستم نگهدارنده در سربالایی، سیستم کمکی در سرازیری، چراغ‌های LED، نورپردازی داخلی با 64 رنگ، شش کیسه هوا، پاور ویندوز، سانروف، سیستم صوتی مجهز به نویگیشن و سیستم تشخیص صدا انتظار مشتریان را خواهند کشید. علاوه بر موارد گفته شده، لاماری ایما در تست تصادف موسسه CNCAP چین پنج ستاره ایمنی را به خود اختصاص داده است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر