مریخ و زهره را به زودی خواهید دید


مریخ و زهره را به زودی خواهید دید

فرصتی برای دیدن مریخ و زهره با چشم غیر مسلح فراهم شده است.

طبق اعلام ناسا علاقه‌مندان به فضا روز ۲۶ فوریه می‌توانند دو سیاره زهره و مریخ را در یک نقطه مشاهده کنند.
به گزارش پایگاه خبری صراط، ناسا قصد دارد در هفته‌های آینده فرصت مشاهده سیاره زهره که در فاصله بیش از ۱۰۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد را برای همه افراد با چشم غیرمسلح فراهم کند. به گفته ناسا، در حال حاضر مشتری تنها سیاره قابل مشاهده است.
به گفته ناسا در اواسط ماه جاری (فوریه) فرصتی عالی برای دیدن سیاره زهره در ساعت چهار صبح است؛ زیرا درخشندگی این کره در صبح به اوج خود می‌رسد. براساس گزارش‌ها، زهره به دلیل ابر‌های بسیار بازتابنده‌ای که به طور کامل آن را می‌پوشانند، یکی از درخشان‌ترین سیارات منظومه شمسی است.
آژانس فضایی ناسا همچنین توصیه کرد در صبح روز ۲۶ فوریه افراد علاقه‌مند به فضا می‌توانند دو سیاره زهره، مریخ و کره ماه را در یک نقطه بدون چشم مسلح مشاهده کنند.
سحابی شکارچی، به عنوان سحابی بزرگ شناخته می‌شود که از ابر عظیمی تشکیل شده و باعث تولد ستارگان جدید می‌شود. در واقع، نزدیک‌ترین سحابی بزرگ در منظومه شمسی حدود ۱۵۰۰ سال نوری از زمین، فاصله دارد. ناسا گفت: منطقه درخشان و مرکزی سحابی شکارچی حفره‌ای غول‌پیکر در ابر بوده که توسط نور شدید فرابنفش در آن چند ستاره جوان بسیار پرجرم ایجاد شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس