اخطار جدی مسکو به ناتو درباره اوکراین


اخطار جدی مسکو به ناتو درباره اوکراین

اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در یک نشست خبری گفت: آمریکا و کشورهای عضو ناتو به تحویل محموله های جدید تسلیحات به اوکراین ادامه می دهند و این اقدام را کمک نظامی می خوانند و از ناتو خواست ارسال تسلیحات به اوکراین را متوقف کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به رهبری آمریکا خواست ارسال تسلیحات به اوکراین را متوقف کنند.

زاخارووا روز جمعه در نشست خبری هفتگی در وزارت امور خارجه روسیه گفت: آمریکا در وهله اول و کشورهای عضو ناتو، به تحویل محموله های جدید تسلیحات به اوکراین ادامه می دهند و این اقدام را کمک نظامی می خوانند.

وی افزود:این اقدام آنها، جستجوی راه حل صلح آمیز برای حل و فصل مناقشه دونباس را دشوارتر می کند. این اعمال به نفع جناح جنگ طلب در اوکراین و کسانی است که خواهان کشتار هستند.

زاخارووا تصریح کرد: این اقدامات غرب، نظام آتش بس برقرار شده در منطقه دونباس از ماه جولای سال ۲۰۲۰ را نقض می کند. از آغاز سال ۲۰۲۲ تعداد موارد نقض آتش بس در دونباس از مرز ۳ هزار مورد فراتر رفته است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: از کشورهای عضو ناتو می خواهیم تنش آفرینی پیرامون بحران داخلی در اوکراین را متوقف و از ادامه ارسال تسلیحات به این کشور خودداری کنند.

آمریکا و انگلیس و برخی کشورهای همپیمان آنها در ناتو از یک ماه پیش ارسال تسلیحات به اوکراین را آغاز کردند.

به گزارش رسانه های روسی، تاکنون حدود ۵۰ هواپیمای ترابری آمریکایی که هر کدام گنجایش ۸۰ تن تسلیحات دارند به اوکراین اعزام شده اند و به این ترتیب اوکراین هزاران تن تسلیحات و مهمات از کشورهای غربی خریداری یا به صورت رایگان دریافت کرده است.

زاخارووا گفت: کشورهای غربی بر خلاف منطق و وضعیت واقعی به خیال پردازی در مورد تهاجم روسیه به اوکراین ادامه می دهند.

روابط آمریکا و غرب با روسیه از سال ۲۰۱۴ به دنبال الحاق شبه جزیره کریمه به آن کشور متشنج شد؛ غرب به بهانه دخالت روسیه در اوضاع داخلی اوکراین، روسیه را بارها تحریم کرده است؛ اما مسکو این ادعای غرب را رد می‌کند.

روسیه با اقدام ضدرسانه‌ای انگلیس مقابله می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: اگر انگلیس تدابیر تحریمی در مورد رسانه های روسی اتخاذ کند، روسیه به این اقدام پاسخ می دهد.

لیز تراس وزیر خارجه انگلیس پیشتر گفته بود که امکان اعمال تحریم هایی علیه رسانه های روسی را بعید نمی داند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با هشدار به انگلیس گفت: اگر علیه رسانه های روسی و خبرنگاران روس تدابیری اعمال کنند ما می توانیم پاسخ دهیم. این چنین اقدامات را (کشورهای غربی) به ما یاد دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان