پروانه ساخت پروژه نهضت ملی مسکن در بجنورد بزودی صادر می شود


پروانه ساخت پروژه نهضت ملی مسکن در بجنورد بزودی صادر می شود

بجنورد-ایرنا-  شهردار بجنورد گفت: صدور پروانه برای پروژه نهضت ملی مسکن که در قالب پروژه برکت در مرکز استان اجرا می شود تاکنون به طول کشیده که بزودی انجام می شود.

جواد حمیدی راوری روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پروژه برکت در شهرک فرهنگیان بجنورد در حال اجرا است اما صدور پروانه برای آن به علت هایی به تاخیر افتاده است، این مشکل در حال رفع است.

وی تصریح کرد: صدور پروانه پس از اعلام نظر کمیته تطبق فرمانداری بجنورد انجام می شود.

مدیرکل راه شهرسازی خراسان شمالی هم در این باره گفت: صدور پروانه ساختمانی برای پروژه برکت در شهرک فرهنگیان مرکز استان تاکنون به علت برخی مشکلات انجام نشده است.

قاسم قاسمی با بیان اینکه با پیگیری های انجام شده، شهرداری مرکز استان اعلام کرده است که صدور پروانه برای این پروژه به زودی انجام می شود افزود: تاکنون بخشی از مبلغ درخواست شده بابت صدور پروانه ساختمانی این پروژه واریز شده و مابقی هنوز واریز نشده است.

مدیرکل راه شهرسازی خراسان شمالی گفت: علت صادر نشدن پروانه اشتباه محاسباتی در شهرداری در مبلغ پروانه است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه نبود پروانه در اجرای پروژه برکت مشکلی ایجاد نکرده است از عملکرد پیمانکار انتقاد کرد و افزود: پیمانکار به تعهدات خوب خوب عمل نکرده است و خیلی خوب کار نکرده است.

وی با اشاره به اینکه ساخت و ساز در پروژه برکت با مشکل تامین آب روبه رو است گفت: شرکت آب و فاضلاب مکلف است تا آب مورد نیاز را تامین کند و در این زمینه پیگیری های انجام و قول هایی داده شده است.

قاسمی اظهار داشت: هر کدام از دستگاه ها از جمله دستگاه های زیرمجموعه وزارت نیرو در قبال اجرای مسکن دولتی تکالیفی دارند که این امر در نشست شورای مسکن هم مطرح شد البته در استان در این زمینه ادارات خوب همراهی نکرده اند.

مدیرکل راه شهرسازی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برای سرعت دادن به کار ساخت و ساز و تامین مسکن از دستگاه های مختلف انتظار می رود به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

مجری طرح اقدام ملی مسکن شهرستان بجنورد هم گفت: این طرح که در قالب ساخت یکهزار و ۳۴۰ واحدی در دست اجراست هم اکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حبیب علی نژاد به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به‌عنوان مجری طرح اقدام ملی مسکن شهرستان بجنورد فعالیت احداث یکهزار و ۳۴۰ واحد مسکونی از بهمن ماه ۱۳۹۹ آغاز شده و بر اساس تفاهم نامه این واحدها باید در شهریورماه ۱۴۰۱ تحویل متقاضیان شود.

بر اساس اعلام مسوولان در اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی، در شهر بجنورد، مرکز این استان، ۶۴ هزار واحد مسکونی وجود دارد که ساکنان ۲۴ هزار واحد، مستاجر هستند.

شهر بجنورد، ۶۷ هزار خانوار جمعیت دارد که بر این اساس، باید سه هزار منزل مسکونی برای پاسخ به کمبود مسکن ساخته شود اما نیاز به مسکن با احتساب تامین مسکن مستحکم و مقاوم، بیش از این رقم است.

البته نیاز به ساخت مسکن در این شهر بیش از این رقم است زیرا برخی از خانوارها در منازل فرسوده و غیرمستحکم زندگی می کنند. تنها ۴۲ درصد از منازل مسکونی در شهر بجنورد مقاوم است و مابقی نیاز به مقاوم سازی و یا بازسازی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرخآبی‌ها رسماً واگذار شدند