الخزعلی ارتحال آیت‌ الله گلپایگانی را تسلیت گفت


الخزعلی ارتحال آیت‌ الله گلپایگانی را تسلیت گفت

دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق در پیامی رحلت مرجع معظم تقلید حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العالم،«قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» در عراق، پیامی در پی رحلت عالم جلیل‌القدر و مرجع معظم تقلید، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منتشر کرد.

در این پیام ابتدا با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) «إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ» (هرگاه عالمی بمیرد، رخنه ای جبران ناپذیر در اسلام ایجاد می‌شود که تا روز قیامت هیچ چیز آن را فرو نمى‌‏پوشد)، آمده است: «با درد و اندوهی فراوان خبر رحلت یکی از افراد شاخص حوزه علمیه و ارکان مهم علمی و فکری، مرجع مغفور آیت‌الله العظمی شیخ لطف الله صافی گلپایگانی را دریافت کردیم».

در ادامه این پیام آمده است: «به ساحت مولایمان صاحب الزمان (ع) و مرجعیت عالی حوزه شریفه و همچنین تمام شیعیان امیر المؤمنین (ع) تسلیت و تعزیت عرض می‌کنیم و از خداند عز و جل می‌خواهیم که مرحوم را با شهدا و صدیقین محشور گرداند».

ساعتی پیش، آیت‌الله العظمی سید علی حسینی سیستانی، مرجع عالی‌قدر شیعیان نیز رحلت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی تسلیت گفت و در پیامی نوشت: «بسم الله الرحمن الرحیم (انا لله وانا الیه راجعون) خبر ارتحال عالم ربانی مرجع عالیقدر جناب آیت الله آقای حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی (رضوان الله علیه) موجب تألم و تأسف فراوان گردید. فقدان آن بزرگوار که از اساطین حوزه علمیه مقدسه قم و حسنات این دوران و خدمتگزاران نمونه دین و مدهب بودند، خسارتی عظیم است. اینجانب این مصیبت دردناک را به آستان مقدس حضرت ولی‌عصر اروحنا فداه و به آقایان علمای اعلام و به بستگان گرامی و دیگر علاقه‌مندان محترم ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگانشان صبر جمیل و اجز جزیل مسألت دارم».

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن