مهمترین رویدادهای خبری استان کرمانشاه در هفته‌ای که گذشت


مهمترین رویدادهای خبری استان کرمانشاه در هفته‌ای که گذشت

کرمانشاه - ایرنا - استان کرمانشاه در هفته گذشته (9 تا 15 بهمن) رویدادهای خبری زیادی پشت سرگذاشت که از جمله آنها می‌توان به آغاز برنامه‌های دهه مبارک فجر، برگزاری اولین نشست خبری استاندار و افزایش شیوع کرونا در استان اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با بیان این‌که «تبیین انقلاب» باید رویکرد اصلی دهه فجر امسال باشد، گفت: تأکید رهبر معظم انقلاب و روح بیانیه گام دوم «جهاد تبیین» و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است و این هدف باید به‌ صورت مستمر پیگیری شود.

آیت‌الله «مصطفی علما» در دیدار اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و کمیته‌های تخصصی ستاد دهه فجر استان کرمانشاه اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های اخیر خود به دو موضوع محوری تبیین انقلاب و غیرت دینی اشاره کرده‌اند که پیگیری این‌موضوع وظیفه مسوولان را بشدت سخت کرده‌ است.

او با بیان اینکه امام راحل تا پایان عمر پربرکت خود در حال تبیین انقلاب بودند، افزود: تبیین انقلاب یعنی تبیین اسلام و دین و این یک وظیفه همگانی است.

اعطای مرخصی به قاچاقچیان سلاح با سختگیری‌های بیشتر همراه می‌شود

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به اهتمام دستگاه قضائی و پلیس برای برخورد با جرائم خشن، تیراندازی را یکی از نمونه‌های این جرم برشمرد و گفت: از این پس سختگیری‌های بیشتری در اعطای مرخصی به قاچاقچیان سلاح و مهمات و همچنین نگهدارندگان آن اعمال می‌شود

«پرویز توسلی‌زاده» در دیدار با فرمانده و جمعی از مدیران انتظامی استان که در سالن شهید قدوسی دادگستری کرمانشاه انجام شد، اظهار داشت: یکی از اهداف مشترکی که امروز پلیس و دستگاه قضائی با جدیت آن را دنبال می کنند برخورد با جرائم خشن از جمله تیراندازی هاست.

وی ادامه داد: تیراندازی یکی از عوامل ناامن کننده جامعه به شمار رفته و امروز بحث برخورد با افراد تیرانداز به یکی از مطالبات عامه مردم تبدیل شده است به گونه ای که بسیاری از شهروندان در دیدارهای رو در رو به این موضوع اشاره دارند.

دستگیری عاملان تیراندازی در کرمانشاه امسال ۴۰ درصد رشد داشته است

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به قاطعیت پلیس در برخورد با جرائم خشن مانند تیراندازی، گفت: در ۱۰ ماه سپری شده از سال جاری دستگیری عاملان تیراندازی نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۴۰ درصد رشد داشته است.

سردار «علی‌ اکبر جاویدان» در دیدار با رئیس کل دادگستری و مقامات قضائی استان در سالن شهید قدوسی دادگستری، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان روز هشتم بهمن ۴۶۶ فقره تیراندازی در استان رخ داده که نیم بیشتری از آن ها کشف شده است.

وی همچنین با اشاره به رشد ۱۳ درصدی تیراندازی ها طی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، گفت: در عین حال دستگیری عاملان تیراندازی با رشد حدود ۴۰ درصدی روبرو بوده است که بیانگر قاطعیت پلیس در برخورد با این افراد است.

سردار جاویدان در بخش دیگری از سخنانش به کشف ۲ هزار و ۲۲۷ قبضه سلاح در استان طی ۱۰ ماه سپری شده از سال و رشد ۲۹ درصدی کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: یک هزار و ۱۸۰ قبضه از سلاح های کشف شده شکاری و یک هزار و ۹۷ قبضه نیز جنگی بوده است.

شورای حل اختلاف رسانه در کرمانشاه ایجاد می‌شود

رییس سازمان بسیج رسانه کرمانشاه اعلام کرد که این سازمان با همکاری دادگستری کرمانشاه، شورای حل اختلاف رسانه را در سطح استان ایجاد خواهد کرد.

«محمد هادی صحرایی» اظهار داشت: از مدت‌ها قبل به منظور راه اندازی این شورا، رایزنی‌های لازم با دادگستری را آغاز و در این زمینه برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی افزود: بر اساس اعلام دادگستری کرمانشاه قوه قضاییه صبح امروز با راه اندازی شورای حل اختلاف رسانه در کرمانشاه موافقت کرد و به زودی روند راه‌اندازی آن توسط دادگستری آغاز می‌شود.

۷۶ قبضه اسلحه غیرمجاز در ثلاث باباجانی کشف شد

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه از کشف ۷۶ قبضه اسلحه کلت، ۱۵۲ تیغه خشاب و ۲۵۰ عدد فشنگ در شهرستان مرزی ثلاث‌باباجانی خبر داد.

سردار «کیاست سپهری» اظهار داشت: مرزداران ثلاث باباجانی در ۲ عملیات جداگانه و با اشراف اطلاعاتی خود موفق به کشف این تعداد سلاح و مهمات از قاچاقچیان شدند.

وی ادامه داد: در ماموریت نخست، ماموران هنگ مرزی ثلاث باباجانی پس از اطلاع از حضور یک قاچاقچی سلاح و مهمات در نقطه صفر مرزی و اینکه قصد انتقال تعداد قابل توجهی اسلحه به داخل کشور را دارد، به محل مورد نظر اعزام شدند.

سردار سپهری یادآوری کرد: نیروهای مرزبانی ثلاث باباجانی پس از استقرار در محل مناسب به محض مشاهده فرد قاچاقچی وی را دستگیر و در بازرسی از کوله همراهش ۲۳ قبضه کلت، ۴۶ تیغه خشاب و ۲۵۰ فشنگ کشف کردند.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مرزبانان ثلاث باباجانی در ماموریتی مشابه این بار پس از اطلاع از حضور ۲ قاچاقچی سلاح و مهمات در نواحی مرزی شهرستان، به سرعت در محل مورد نظر حاضر شدند.

وی گفت: نیروهای مرزبانی این شهرستان پس از شناسایی ۲ قاچاقچی آن ها را دستگیر و در بازرسی های صورت گرفته ۵۳ قبضه کلت کمری و ۱۰۶ تیغه خشاب کشف کردند.

بیش از ۸۵ درصد جرائم سایبری در کرمانشاه امسال کشف شده است

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از کشف بیش از ۸۵ درصد جرائم سایبری استان در ۱۰ ماه سپری شده از سال جاری خبر داد و گفت: از این نظر در کشور جزو استان‌های برتر و موفق به شمار می‌رویم.

سرهنگ «علی عباسی‌کسانی» اظهار داشت: با اقدامات اطلاعاتی و فنی پلیس فتا طی سال جاری ۱۶ باند کلاهبرداری در حوزه های متخلف شناسایی و منهدم شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته مبلغ ۴۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کشف و عودت داده شد، افزود: این رقم در سال جاری و در ۱۰ ماه سپری شده از سال به حدود ۲۵۰ میلیارد ریال رسیده است.

سرهنگ عباسی همچنین به فراوانی جرائم سایبری در استان اشاره کرد و گفت: کلاهبرداری ۵۲ درصد جرائم را تشکیل می دهد، ضمن اینکه برداشت های غیرمجاز با ۱۲ درصد در رده دوم قرار دارد.

استاندار کرمانشاه خواستار کاهش مالیات دریافتی استان شد

استاندار کرمانشاه سهم مالیات دریافتی استان در بودجه سال ۱۴۰۱ را بالاتر از میانگین کشوری دانست و گفت: در بودجه سال آینده برای تحقق درآمدهای استان از جمله در حوزه مالیات رشد ۷۵ درصدی در نظر گرفته شده که منجر به فشار بیشتر به مردم و بخش خصوصی خواهد شد و این رقم باید کاهش یابد.

«بهمن امیری مقدم» در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمانشاه عنوان کرد: با توجه به نرخ بالای بیکاری در استان رشد تحقق درآمدها باید در حدود میانگین کشوری باشد.

به گفته او اگر استان درآمدی بیش از درصد میانگین کشوری هم داشت، باید بتواند آن را به خود استان برگرداند و هزینه کند.

۲ هزار شغل با افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های دهه فجر در کرمانشاه ایجاد می‌شود

استاندار کرمانشاه از افتتاح و کلنگ زنی ۴۳۳ پروژه اقتصادی و عمرانی در استان با اعتبار ۱۱ هزار و ۱۹۳ میلیارد تومان در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: با افتتاح و کلنگ‌زنی از این تعداد پروژه برای ۲ هزار نفر در استان شغل ایجاد می شود.

«بهمن امیری مقدم» در نشستی خبری به تشریح پروژه های قابل افتتاح استان در ایام الله دهه فجر پرداخت و اظهار داشت: امید می رود با بهره برداری از این طرح ها شاهد رونق اقتصادی و تولیدی و همچنین کاهش نرخ بیکاری در استان باشیم.

وی در خصوص پروژه های اقتصادی گفت: ایام الله دهه فجر ۶۲ پروژه در این حوزه به بهره برداری می رسد و عملیات اجرایی پنج پروژه نیز آغاز می شود که برای پروژه های افتتاحی یک هزار و ۶۴۶ میلیارد تومان اعتبار صرف شده و برای پروژه های در دست اجرا هم چهار هزار و ۵۲۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهد شد.

امیری مقدم میزان اشتغالزایی طرح های افتتاحی حوزه اقتصادی را ۲ هزار نفر اعلام کرد و افزود: یک هزار و ۸۸۸ نفر در پروژه های افتتاحی و ۱۱۲ نفر هم در پروژه های کلنگ زنی شده مشغول به کار خواهند شد.

استاندار کرمانشاه در ادامه اشاره ای به پروژه های حوزه عمرانی هم داشت و با بیان اینکه ۳۴۹ طرح آماده افتتاح شده است، تعداد پروژه های کلنگ زنی را ۱۷ مورد عنوان کرد.

وی سرمایه گذاری صورت گرفته برای پروژه های افتتاحی را ۹۵۵ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: برای پروژه هایی نیز که عملیات اجرایی آن ها آغاز می شود چهار هزار و ۵۲۷ میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد شد.

۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه فرودگاه کرمانشاه در نظر گرفته شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به اهمیت فرودگاه کرمانشاه به عنوان مرکزیت غرب کشور و ارائه خدمات آن به استان‌های همجوار، از اجرای طرح توسعه آن خبر داد و گفت: ۲۸۰ میلیارد تومان برای توسعه فرودگاه کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

«منوچهر فخری» در جلسه پیگیری برای توسعه و تجهیز فرودگاه کرمانشاه، اظهار داشت: کرمانشاه مرکز منطقه غرب کشور است بنابراین فرودگاه این شهر باید به صورت کامل مدرن و جدید تجهیز شود و ضرورت دارد که فرودگاه در شان مردم استان توسعه پیدا کند.

وی با اشاره به ضرورت احداث باند دوم فرودگاه کرمانشاه گفت: باند اصلی این فرودگاه دیگر جوابگوی پروازها نیست که توسعه آن و احداث یک باند دیگر در کنار این باند اجتناب ناپذیر است و استاندار کرمانشاه نیز طی چند روز گذشته با مدیریت هواپیمایی کشور به نتایج مهمی در این زمینه رسیدند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه ادامه داد: ۲۸۰ میلیارد تومان برای توسعه فرودگاه کرمانشاه هزینه خواهد شد و طبق پیگیری های صورت گرفته توسعه باند فرودگاه ظرف مدت ۱۰ ماه به بهره برداری خواهد رسید که این مهم ضمن افزایش پروازها، تاثیرگذار در توسعه استان نیز خواهد بود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: پیک ششم کرونا آغاز شده است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه پیک ششم کرونا آغاز شده است، گفت: باید همانند پیک‌های قبلی که همکاران زحمات بسیاری متحمل شدند، برای کنترل بیماری و مهار آن در این مرحله نیز با تمام توان مقابله را با همکاری و همراهی لازم داشته باشیم.

دکتر «قباد محمدی» در هفتاد و دومین نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: از همه همکاران خواهش می‌کنم آمادگی لازم را برای مقابله با این پیک داشته باشند، چرا که با توجه به روند افزایشی تعداد موارد ابتلا در روزهای اخیر، به طور قطع در هفته‌های آینده تعداد بستری‌ها افزایش خواهد داشت.

وی اظهار داشت: در ۲ سالی که با شیوع ویروس منحوس کرونا مواجه بودیم کادر بهداشت و درمان دانشگاه به اذعان همه بسیار خوش درخشیدند، ما شاهد ایثارگری، فداکاری و از جان گذشتگی این عزیزان در این مدت بودیم.

۶ شهرستان استان کرمانشاه از نظر کرونا در وضعیت نارنجی قرار گرفت

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه گفت: براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان‌های کرمانشاه، صحنه، اسلام‌آبادغرب، جوانرود، هرسین و پاوه از روز پنجشنبه ۱۴ بهمن از نظر کرونا در وضعیت نارنجی قرار گرفت.

«مهدی محمدی» افزود: براساس این رنگ‌بندی شهرستان‌های کنگاور، سرپل‌ذهاب، قصرشیرین، دالاهو، روانسر، سنقروکلیایی و گیلانغرب نیز در وضعیت زرد کرونایی و شهرستان ثلاث باباجانی هم در وضعیت آبی قرار گرفتند.

وی گفت: براساس رنگ‌بندی قبلی ( ۱۳ بهمن) وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های کرمانشاه، صحنه، اسلام‌آبادغرب و پاوه در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های کنگاور، سرپل‌ذهاب، جوانرود، هرسین، قصرشیرین، دالاهو، روانسر، سنقروکلیایی و گیلانغرب نیز در وضعیت زرد کرونایی و شهرستان ثلاث باباجانی هم در وضعیت آبی قرار داشتند.

به گزارش ایرنا، آمار بستری‌های کرونا در مراکز درمانی استان کرمانشاه هم‌اکنون ۱۶۳ نفر است که از این تعداد ۲۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال چهار نفر آنها وخیم است.

استاندار: مدیران خدمتگزار و انقلابی در کرمانشاه جایگزین افراد ناکارآمد می‌شوند

استاندار کرمانشاه گفت: این استان نیاز به مدیران جهادی، خدمتگزار و انقلابی دارد و قطعا افرادی با این خصوصیات جایگزین افراد ناکارآمد می‌شوند.

«بهمن امیری مقدم» در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر اظهار داشت: خدمت به مردم لایق و شایسته کرمانشاه توفیق و افتخار بزرگی بود که نصیبم شده است.

وی با بیان اینکه مردم شریف کرمانشاه بهترین حامی و پشتیبان برای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و هستند، افزود: تلاش می کنیم با همراهی خود آن ها شهر و دیارمان را از نو بسازیم.

امیری‌مقدم با بیان اینکه کرمانشاه عقب افتادگی زیادی دارد، گفت: من تکلیف دارم با کمک مردم و همه دلسوزان این دیار عقب افتادگی ها را جبران و استعدادهای فراوانی که وجود دارد را شکوفا کنم.

پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام (ره) یکی از بزرگترین اتفاقات قرن بود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در بهمن ۱۳۵۷ به رهبری امام خمینی (ره) یکی از بزرگترین و مهمترین اتفاقات قرن بود که باعث شد پای استکبار برای همیشه از این سرزمین اسلامی برچیده شود.

آیت الله «مصطفی علما» در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه با گرامیداشت ایام الله دهه فجر اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی، امروز جمهوری اسلامی به قدرت اول خاورمیانه و یکی از قدرت های بزرگ جهانی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: پس از بازگشت حضرت امام (ره) در روز ۱۲ بهمن به کشور، شرایط حساسی بر کشور حاکم بود که مهمترین آن مربوط به روز ۲۱ بهمن می شد، جایی که خیلی ها در آن روز اتفاق نظر داشتند که نباید به خاطر تهدیدات صورت گرفته بازماندگان حکومت پهلوی تجمعی صورت بگیرد.

آیت الله علما تصریح کرد: اما فرمان و پیام تاریخی حضرت امام (ره) مبنی بر حضور گسترده مردم در خیابان اندک تردیدها را نیز از میان برد و باعث پیروزی نهایی انقلاب اسلامی در روز ۲۲ بهمن شد .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در