ویزیت دندانپزشکی چقدر است؟ تعرفه 1401


ویزیت دندانپزشکی چقدر است؟ تعرفه 1401

ویزیت دندانپزشکی چقدر است؟ تعرفه 1401 تغییر می‌کند؟ چه عواملی هزینه‌های دندانپزشکی را مشخص می‌سازد؟ برای اطلاع از تمام این موارد بیایید نی‌نی‌بان.

حتما دوست دارید بدانید در سال 1401 ویزیت دندانپزشکی چقدر است؟ ممکن است فکر کنید که تعرفه‌های دندانپزشکی عمومیت دارد اما نبحر جراح دندانپزشک و دیگر متخصصان دندانپزشکی، تاثیر مهمی در قیمت ویزیت دندانپزشکی دارد. از طرفی گاهی در روند درمان اولیه ریشه یا کشیدن و پر کردن، خطاهایی توسط دندانپزشک ایجاد می‌شود که دندانپزشک بعدی باید آنها را اصلاح کند. تمام این دقت‌ها و روند تشخیص برای هزینه‌ای که دندانپزشک می‌گیرد؛ محاسبه می‌شود. در نهایت تجهیزات و مواد مصرفی دندانپزشکی هم برای تعیین ویزیت دندانپزشکی مهم‌اند. در ادامه با تمام این موارد آشنا خواهیم شد.

ویزیت دندانپزشکی چقدر است؟ تعرفه 1401
عوامل مهم اثر گذار در ویزیت دندانپزشکی

مهم‌ترین عواملی که ویزیت یک دندان‌پزشک را تعیین می‌کنند؛ عبارتند از:

بیماری دهان و دندان تخصص دندانپزشک منطقه و شهر دندانپزشکی نوع درمان مورد نیاز لوکس بودن مطب تجهیزان و دستگاه‌های مطب مواد مصرفی

مطلب پیشنهادی: ایمپلنت دندان فوری چیست، قیمت آن چقدر است؟

کانال‌های باریک یا انحنادار ریشه دندان گاهی موجب پیچیدگی‌هایی در روند اولیه درمان ریشه می‌شوند. این امکان وجود دارد که در فرآیند اولیه درمان ریشه، آناتومی پیچیده کانال ریشه دندان شناسایی نشده باشد. تعداد کانالهای هر دندان عدد ثابت و از پیش تعیین شده ای نیست. بلکه این عدد برای هر دندان وهر فرد متغیر است. این مطلب در مورد دندانهای آسیای بزرگ بیشتر صادق است. این پیچیدگی آناتومی کانال سبب می شود که در درمان اولیه، یک یا چند کانال از دید و عملکرد دندانپزشک مخفی مانده باشد و قسمتی از کانال درمان نشده باقی بماند.

مطلب پیشنهادی: طرح لبخند هالیوودی، دندان‌های مرواریدی می‌خواهم دکتر!

رخ داده باشد. این خطاها شامل شکستن یک وسیله داخل کانال دندان، تضعیف یا سوراخ شدن قسمتی از ریشه، پرکردن نامطلوب فضای کانالها و …. باشد. در چنین مواردی دندانپزشکِ متخصص درمان ریشه (اندودونتیست) با انجام درمان مجدد ریشه، سعی در برطرف کردن این مشکلات خواهد کرد.

ویزیت دندانپزشکی چقدر است؟ تعرفه 1401

هزینه عصب کشی طبق تعرفه مشخص محاسبه می شود و بستگی به شرایط دندان بیمار، قابل تغییر است. قیمت عصب کشی هر دندان با دیگر دندان متفاوت است و این تفاوت دلایل بسیاری دارد که در این مقاله قصد داریم درباره هریک از این دلایل صحبت کنیم پس ادامه مطلب را مطالعه فرمایید. در این مقاله قصد داریم قیمت عصب کشی را بر اساس مواد های مختلف موجود باهم مقایسه کنیم و دلایل این اختلاف قیمت هارا بیان کنیم. اما به صورت کلی علت تفاوت قیمت ها در عصب کشی به دلایل زیر است.

مطلب پیشنهادی: سریع ترین روش سفید شدن دندان

تفاوت قیمت در دندان کاندید برای عصب کشی

در زمان محاسبه قیمت ها برای عصب کشی دندان های عقب گرانتر محاسبه می شود. علت زیاد بودن قیمت عصب کشی دندان 7 نسبت به دندان های دیگر، سخت بودن دسترسی پزشک به دندان است. هزینه عصب کشی دندان شماره 8 از شماره 7 نیز بیشتر میباشد زیرا که دسترسی به آن سختر از دندان 7 می باشد. از این رو عصب کشی دندان عقبی گرانقیمت تر از دندان های جلویی محاسبه می شود.

مطلب پیشنهادی: علت پوسیدگی دندان، بشناسید و پیش‌گیری کنید

ویزیت دندانپزشکی چقدر است؟ تعرفه 1401

تفاوت قیمت در تعداد کانال

به طور کلی قیمت عصب کشی بر اساس تعداد کانال دندان محاسبه می شود. در دهان یک انسان دندان های یک کاناله، دو کاناله و سه کاناله وجود دارد. به صورت کلی دندان های جلویی تک کاناله و دندان های عقبی اصولا سه کاناله هستند. اصولا دندان های تک کاناله ارزان قیمت تر هستند؛ اما دندان های سه کاناله گاهی هزینه ای بیش از سه برابر دندان های تک کاناله دارند. دلیل امر کار بیشتری است که پزشک در زمان عصب کشی انجام می دهد است.

تفاوت قیمت در میزان پوسیدگی دندان

بسته به میزان پوسیدگی دندان هزینه انجام عصب کشی متفاوت خواهد بود. اگر فقط یک سوراخ و شکستگی در دندان وجود داشته باشد پزشک برای عصب کشی نیاز به فعالیت زیادی برای پاکسازی پوسیدگی ها ندارد. به همین دلیل بلافاصله بعد از ایجاد سوراخ و یا شکستن دندان بهتر است که به پزشک مراجعه نمایید ت در هزینه های صرفه جویی شود.

مطلب پیشنهادی: بهترین دکتر زیبایی دندان در تهران کیست؟

ویزیت دندانپزشکی چقدر است؟ تعرفه 1401

تفاوت قیمت درنوع مواد مورد استفاده در ترمیم

پزشک برای پر کردن دندان عصب کشی شده از آمالگام نقره استفاده می کند. امالگام نوعی ماده نقره ای رنگ است و به دلیل زیبا نبودن نمی توان از آن در دندان های جلویی استفاده نمود و یا بعد از استفاده از آن باید حتما از روکش استفاده نمود. در صورتی که از امالگام برای پر کردن و ترمیم دندان استفاده شود هزینه عصب کشی افزایش می یابد. نوع دیگری از مواد که برای دندان های جلویی استفاده می شود کامپوزیت است؛ به دلیل مقاومت پایین این نوع از آن برای پر کردن دندان های عقبی استفاده نمی شود. کامپوزیت نسبت به آمالگام ارزانتر است.

ویزیت دندانپزشکی چقدر است؟ تعرفه 1401

عوامل دیگر موثر در قیمت عصب کشی دندان

عواملی چون نیاز به استفاده از روکش تاثیر بسیار زیادی در قیمت تمام شده عصب کشی دندان دارد. روکش قیمت زیادی دارد ولی بدون آن مقاومت دندان عصب کشی شده پایین خواهد بود. تخصص دندانپزشک، محل قرار گیری کلینیک و یا مطبی که برای عصب کشی به آن مراجعه می کنید از دیگر عواملی است که در قیمت تمام شده عصب کشی دندان تاثیر گذار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر