فروش 2 میلیون داچیا داستر در جهان، مقرون به صرفه‌ترین شاسی بلند دنیا


فروش 2 میلیون داچیا داستر در جهان، مقرون به صرفه‌ترین شاسی بلند دنیا

داچیا اعلام کرد که فروش مدل داستر این شرکت به یک نقطه عطف مهم رسیده ‌است. این شرکت رومانیایی خبر از فروش جهانی 2 میلیون نسخه از این شاسی بلند داد. داچیا داستر در سال 2010 عرضه شد و نسل دوم آن هم‌اکنون در حال عرضه در بازار است. طی 12 سال...

داچیا اعلام کرد که فروش مدل داستر این شرکت به یک نقطه عطف مهم رسیده ‌است. این شرکت رومانیایی خبر از فروش جهانی ۲ میلیون نسخه از این شاسی بلند داد. داچیا داستر در سال ۲۰۱۰ عرضه شد و نسل دوم آن هم‌اکنون در حال عرضه در بازار است.

طی ۱۲ سال عرضه داچیا داستر، این شرکت زیرمجموعه رنو آن را در ۶۰ کشور جهان معرفی کرده است. اما شاید اگر این شاسی بلند در آمریکای شمالی عرضه می‌شد زودتر می‌توانست چنین رکوردی را ثبت کند.

در ابتدا، داچیا داستر از صفر طراحی و ساخته شد تا یک شاسی بلند قوی و همه‌کاره با قابلیت‌های آفرود باشد. این مدل سه سال پس از عرضه اولیه خودش فیس‌لیفت شد و نسل اول آن به مدت هفت سال عرضه شد.

نسل دوم با جعبه‌دنده دوکلاچه اتوماتیک عرضه شد، اما منتقدان این مدل هنوز از اینکه نمی‌توان آن را با سیستم چهارچرخ محرک سفارش داد ابراز نارضایتی می‌کنند.

داچیا و نمایندگان رنو بارها توضیح داد‌ه‌اند که چنین مدلی بسیار گران خواهد بود، و جعبه‌دنده دوکلاچه موردنظر با سیستم چهار چرخ محرک این شرکت ناسازگار است.

فروش 2 میلیون داچیا داستر در جهان، مقرون به صرفه‌ترین شاسی بلند دنیاداچیا داستر

داچیا به مناسبت فروش ۲ میلیون داستر در جهان، اینفوگرافیک جالبی منتشر کرده است و در آن نشان داده است که اگر تمام داسترهای فروخته شده کنار هم قرار بگیرند می‌توانند ۲۱۰۰ زمین فوتبال را پر کنند.

همین محاسبات نشان می‌دهد که قرار دادن ۲ میلیون داچیا داستر روی یکدیگر کوهی ۳۸۰ برابر بلندتر از قله اورست را به وجود خواهد آورد. همچنین اگر تمام آن‌ها جلوی یگدیگر قرار بگیرند دوبار فاصله بین هلسینکی فنلاند تا آنکارا ترکیه را پوشش می‌دهند.

به طور متوسط، هر ۶۳ ثانیه یک داستر در کارخانه این شرکت در رومانی تولید می‌شود که معادل تولید روزانه ۱۰۰۰ داستر است. بنابراین تولید ۲ میلیون داستر تقریباً ۲۰۰۰ روز یعنی ۵ سال و نیم زمان برده است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج