چهار هزار میلیارد ریال از محل ماده 56 به تونل کبیرکوه اختصاص یافت


چهار هزار میلیارد ریال از محل ماده 56 به تونل کبیرکوه اختصاص یافت

ایلام - ایرنا - فرماندار آبدانان گفت: به منظور ایجاد شتاب در روند احداث تونل کبیرکوه چهار هزار میلیارد ریال از محل اعتبارهای ماده 56 بودجه به احداث و تکمیل این طرح بزرگ راهسازی اختصاص یافته است.

یدالله حاتمی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: تخصیص این میزان اعتبار در جریان سفر رئیس جمهور به استان ایلام قطعی شده که با تحقق و تزریق آن علاوه به پرداخت ۱۰۰ درصد مطالبات پیمانکاران روند احداث این طرح ملی و اثرگذار جاده ای شتاب بیشتری خواهد یافت.

وی کبیرکوه را یکی از بزرگترین تونل های جاده ای و شریان های مهم مرکز و شمالغرب به جنوب کشور و عتبات عالیات عنوان کرد و افزود: این تونل یکی از اثرگذارترین پروژه های جاده ای کشور است که با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است و با بهره برداری از آن تحول مثبتی در وضعیت اقتصادی و عمرانی استان ایلام شاهد خواهیم بود.

فرماندار آبدانان وضعیت ارتباطات عمومی و مواصلاتی شهرستان را نامناسب توصیف کرد و یادآور شد: طرح چهاربانده کردن مسیر آبدانان به مورموری در مجموع یک قطعه پنج کیلومتری با ۴۶۰ میلیارد ریال اعتبار توسط ۲ پیمانکار با پیشرفت ۴۰ و پنج درصد در حال احداث است که با اتمام آن مشکلات زیادی از این مسیر پرخطر مرتفع می شود.

حاتمی از تخصیص اعتبار مناسب در بودجه سال آینده برای آسیب زدایی اجتماعی و تقویت زیرساخت های روستایی خبر داد و تاکید کرد: با تخصیص ۸۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارهای محرومیت زدایی و اصلاح و توسعه شبکه های آب شرب ، مشکلات مزمن کم آبی جمعیت ۲۶ هزار نفری روستاهای این شهرستان برطرف می شود.

وی به نقش صنعت کشاورزی در رفع محرومیت های موجود منطقه اشاره و اضافه کرد: با انتقال مدیریت ساخت سد وَرگَر از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت نیرو و تخصیص 100 میلیارد ریال اعتبار به این طرح آبی، عملیات اجرایی آن با سرعت بیشتری ادامه یافته و در آینده نزدیک سه هزار هکتار از مزارع مستعد مناطق وَرگَر، خوشاب و زیاری زیر کشت آبی قرار می گیرد.

فرماندار آبدانان میزان تحقق اعتبارهای عمرانی سالجای را ۳۹ درصد اعلام کرد و گفت: بودجه های تخصیص یافته در مقابل نیازهای موجود منطقه بسیار پایین است که امیدواریم با تلاش و رایزنی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران اجرایی سال آینده شاهد جهش بلند اعتبارات عمرانی مناطق کمتر توسعه یافته همچون شهرستان آبدانان باشیم.

شهرستان آبدانان با ۵۵ هزار نفر جمعیت در ۱۷۰ کیلومتری جنوب شرق ایلام قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا