پوشش واکسیناسیون دُز سوم در شیروان 10 درصد افزایش می‌یابد


پوشش واکسیناسیون دُز سوم در شیروان 10 درصد افزایش می‌یابد

بجنورد-ایرنا- سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: پوشش واکسیناسیون دُز سوم کرونا براساس دستور استاندار خراسان شمالی تا هفته آینده 10 درصد افزایش می یابد تا به میانگین استانی نزدیک شود.

دکتر سیده معصومه هاشمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر این اساس اطلاعات مربوط به درصد پوشش واکسیناسیون دُز سوم روستاها به تفکیک در اختیار فرماندار و بخشداران قرار داده شده است تا با مداخلات لازم و همکاری شوراها و دهیاران شاهد ارتقای ۱۰ درصدی نسبت به هفته قبل باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اینک درصد پوشش دُز سوم واکسیناسیون شهری ۲۴ درصد، روستایی ۳۱ درصد و کل شهرستان ۲۸ درصد ( ۲۴ هزار و ۵۳۳ نفر دُز سوم واکسن تزریق کردند) است که تا هفته آینده باید به ۳۸ درصد ارتقا یابد.

میانگین پوشش واکسیناسیون دُز سوم در استان بیش از ۵۰ درصد افراد واجد شرایط دریافت واکسن است.

هاشمی اضافه کرد: طی این مدت تمام همت و انرژی همکاران این مجموعه صرف نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی خواهد شد و گروه های نظارتی ویژه در قالب گشت های مشترک با سایر ادارات جهت بررسی رعایت پروتکل های بهداشتی به ادارات و بازار مراجعه خواهند کرد که توصیه اکید می شود تمام کارکنان ادارات نسبت به زدن ماسک مناسب، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ایجاد تهویه مناسب در محل کار اهتمام ورزند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: توصیه می شود افرادی که زمان تزریق دُز سوم آنها فرارسیده است حتما برای دریافت واکسن مراجعه کنند زیرا تزریق واکسن در کنار رعایت شیوه نامه های بهداشتی منجر به قطع زنجیره انتقال کرونا می شود.

هاشمی در پاسخ به سوالات شهروندان مبنی بر مصوبات جدید کرونای شهرستان افزود: قرار بر این شد علاوه بر تعطیلی یک هفته ای مدارس، نظارت ها تشدید و هرگونه اجتماع غیرضروری ممنوع باشد. برگزاری مراسم ویژه از جمله راهپیمایی ۲۲ بهمن و غیره مطابق مصوبات ستاد کرونای کشور در آینده ابلاغ خواهد شد.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف خونین اتوبوس مسافربری با تریلی در جاده مهریز + وضعیت مصدومان