مالیات سنگین هندی‌ها برای واردات خودرو


مالیات سنگین هندی‌ها برای واردات خودرو

عصر خودرو- هند درخواست تسلا برای کاهش مالیات واردات خودروهای برقی را رد کرده و این شرکت را دعوت به تولید خودروهای برقی در هند کرده است.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، ویوک جوهری، رئیس هیئت مرکزی مالیات‌های غیرمستقیم و گمرک هند، روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای تأیید کرد که دهلی نو از ارائه معافیت‌های مالیاتی به تسلا سازنده خودروهای برقی مستقر در آمریکا خودداری کرده است.

جوهری تصریح کرد: بررسی کردیم که آیا باید برای واردات خودروهای برقی تعرفه بگذاریم یا خیر، چون خودروهای برقی در داخل کشور نیز به میزان اندکی تولید می‌شود سعی کردیم تعرفه‌های برای واردات ایجاد کنیم.

هند عوارض بسیار بالایی برای واردات خودروهای کامل وضع می‌کند که بسته به ویژگی‌ها و قیمت خودرو از 60 تا 100 درصد متغیر است. سقف میزان مالیات 400 هزار دلار تعیین شده است که عملاً باعث می‌شود تمام خودروهای برقی تولید شده توسط تسلا در این دسته قرار گیرند.

جوهری خاطرنشان کرد: ساختار تعرفه‌های موجود دیگر شرکت‌ها را از واردات منصرف نکرده است، بنابراین استثنایی برای تسلا قائل نخواهیم بود.

برخی از سرمایه گذاری ها در حال حاضر با ساختار تعرفه فعلی وارد بازار هند شده اند. پس دیگران هم می‌توانند وارد شوند؟» به طوری که برندهای خارجی دیگری در زمینه خودروهای برقی نیز با ساختار تعرفه‌ای فعلی در کشور به فروش خودروهای خود می‌پردازند.

در حالی که تسلا قصد خود را برای ورود به بازار هند در اوایل سال 2019 اعلام کرد، غول خودروهای برقی هنوز نتوانسته است این کار را به سرانجام مطلوب برساند.

دولت هند با اشاره به اینکه واردات خودروهای نیمه ساخت و مونتاژ آنها در داخل به معنای کاهش قابل توجه عوارض است، این شرکت را تشویق به ایجاد تولید داخلی در هند کرده است.

این خودروساز از دهلی نو خواست تا نرخ تعرفه خودروهای مدل بالا را به 40 درصد کاهش دهد و قوانین موجود را برای واردات خودروهای گران قیمت به حالت تعلیق درآورد.

مدیرعامل این شرکت، در پاسخ به سوالی در توئیتر در اواسط ژانویه که خودروهای تسلا در هند در دسترس خواهند بود، گفت که او "هنوز در حال مذاکره روی بسیاری از چالش‌ها با دولت هند است" تا عرضه احتمالی این خودرو در این کشور را انجام دهد.

دانلود با کیفیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !