بیش از 757 هزار نوبت‌راس دام در بوکان واکسینه شدند


بیش از 757 هزار نوبت‌راس دام در بوکان واکسینه شدند

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه دامپزشکی بوکان گفت: 757 هزار و 382 نوبت راس در سال جاری علیه انواع بیماری های دامی و بیماری های مشترک در این شهرستان واکسینه شده اند.

اسماعیل محمدیانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کار واکسیناسیون دام ها در این شهرستات همگام با اجرای برنامه ملی ریشه کنی انواع بیماری های دامی از جمله واکسیناسیون تب برفکی، لمپی اسکین، شاربن و تب مالت در دام های سنگین و تب برفکی، ابله، شاربون، تب مالت و طاعون نشخوار کنندگان کوچک انجام شده است.

وی ادامه داد: از مجموع واکسن های تزریق شده، ۷۲ هزار و ۷۷۷ نوبت راس مربوط به دام های سنگین و ۶۸۲ هزار و ۸۸۷ راس نوبت نیز مربوط به دام های سبک است.

مدیر شبکه دامپزشکی بوکان با بیان اینکه میزان واکسیناسیون امسال در مقایسه با سال گذشته در دامه های سنگین یک درصد و در دام های سبک ۱۰ درصد افزایش داشته است، افزود: در سال گذشته ۷۱ هزار و ۹۸۱ راس دام سنگین و ۶۲ هزار و ۶۶۲ دام سبک علیه انواع بیماری ها واکسینه شدند.

بیش از هزار قلاده سگ در بوکان علیه بیماری هاری واکسینه شدند

مدیر شبکه دامپزشکی بوکان گفت: امسال همچنین هزار و ۴۱۸ قلاده سگ نیز در این شهرستان علیه بیماری هاری مایه‌کوبی شده اند.

محمدیانی افزود: این مایه‌کوبی برروی ۱۴۱ قلاده سگ پناهگاه "بشدار" شهرستان و مابقی سگ های بلاصاحب و سگ های گله در سطح این شهرستان انجام گرفته است.

وی افزود: شبکه دامپزشکی این شهرستان به منظور پیشگیری از بروز بیماری هاری در جمعیت سگ‌های گله در مناطق روستایی و سگ‌های بلاصاحب که در محوطه‌ای توسط شهرداری نگهداری می‌شوند طرح مایه‌کوبی هاری را انجام داده است.

طرح واکسیناسیون علیه تب مالت به صورت رایگان در بوکان آغاز شد

مدیر دامپزشکی با اعلام آغاز روند واکسیناسیون دام‌های این شهرستان علیه بیماری تب مالت، گفت: این واکسیناسیون به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی گفت در این راستان تاکنون ۱۶ هزار راس نوبت واکسیناسیون انجام شده و این کار تا اتمام واکسیناسیون همه دام های سنگین شهرستان ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، در بوکان ۲۲۲ هزار راس دام سبک و سنگین وجود دارد که از این تعداد ۲۲ هزار راس دام سنگین و حدود ۲۰۰ هزار راس دام سبک (گوسفند و بز) هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق