ابتلا به کدام سویه کرونا مصونیت بیشتری ایجاد خواهد کرد؟


ابتلا به کدام سویه کرونا مصونیت بیشتری ایجاد خواهد کرد؟

کارشناسان بهداشت همچنان پس از گذشت دو سال از شیوع ویروس کرونا موارد زیادی در مورد ویروس می‌آموزند و حدود یک سال پس از آغاز عرضه واکسن کووید-19 برای عموم هنوز در این مورد تحقیق می‌کنند.

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر پاتریس وایس، مدیر ارشد پزشکی کلینیک کاریلیون ایالات‌متحده گفت: «ما می‌دانیم که چیزهای زیادی در مورد واکسن‌ها و ایمنی از طریق کووید اطلاع نداریم».

به نقل از نیوز، وایس و دکتر چاد آلوارز، مدیر داروسازی کلینیک کاریلیون گفتند: تحقیقات در مورد ایمنی ادامه دارد و بر روی واکسن‌ها و تقویت کننده‌ها کار می‌کنیم.

ویس گفت: «این بهترین کاری است که می‌توانید برای خود، جامعه، دوستان، خانواده، همکاران و همسایگان خود انجام دهید».

ایمنی ناشی از واکسن چگونه با ایمنی طبیعی مقایسه می‌شود؟

دکتر سینتیا مورو می‌گوید: هر دوی آنها از فرد محافظت خواهند کرد اما واکسن گزینه ایمن‌تری است. ایمنی طبیعی عالی و بخشی از مصونیت جمعی است که ما تلاش می کنیم به آن برسیم اما هزینه زیادی در بر دارد.

کارشناسان بهداشت خاطرنشان کردند: هنوز صحبت در مورد اینکه مصونیت چقدر طول می‌کشد و اینکه چند وقت یکبار باید علیه کووید-۱۹ واکسن بزنیم زود است.

آنان گفتند: ما واقعا این مورد را نمی‌دانیم و ناامیدکننده است اما فکر می‌کنم اشتباه ما این است که بگوییم پاسخ داریم و بعد از رسیدن اطلاعات این پاسخ‌ها را تغییر دهیم. حتی پس از دو سال ما هنوز در حال یادگیری چیزهای زیادی هستیم.

مصونیت در افراد مختلف چگونه است؟

مورو بیان کرد: مصونیت ممکن است از فردی به فرد دیگر و از سویه‌ای به سویه‌ای متفاوت باشد.

مورو گفت: «عفونت با دلتا محافظت بیشتری نسبت به واکسن ایجاد می‌کند اما این مورد برای همه یکسان نیست.»

دانشمندان می‌دانند که ایمنی با گذشت زمان کاهش می‌یابد و محافظت با واکسن نسبت به عفونت طبیعی بادوام‌تر و قابل پیش‌بینی‌تر است.

کسانی که قبل یا بعد از ابتلا به کووید-۱۹ واکسینه شده‌اند، سطح ایمنی بیشتری دارند. آنان به نوعی محافظت شده‌اند مانند اینکه یک تقویت‌کننده قدرتمند دریافت کرده‌اند.

کارشناسان تاکید کردند: اگر منتظر دیدن نتایج تحقیقاتی در آینده هستید، منتظر نمانید چون ثابت شده است که واکسن‌ها خطر مرگ یا بستری شدن در بیمارستان را کاهش می‌دهند.

آلوارز گفت: «شما باید بر اساس اطلاعاتی که دارید تصمیم بگیرید نه اطلاعاتی که خواهد بود».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی