سایپا و ورامین برای زنده ماندن می‌جنگند/ لیگ والیبال؛ جنگ 7 تیم برای 3 سهمیه


سایپا و ورامین برای زنده ماندن می‌جنگند/ لیگ والیبال؛ جنگ 7 تیم برای 3 سهمیه

هفت تیم در فاصله سه هفته مانده به پایان مرحله مقدماتی لیگ برتر والیبال برای کسب سه سهمیه باقی‌مانده پلی‌آف رقابت خواهند کرد.

به گزارش "ورزش سه"، هفته بیست‌و‌چهارم مرحله مقدماتی لیگ برتر والیبال فردا با هفت دیدار در شهرهای آمل، اصفهان، ارومیه (دو دیدار)، گنبد، رفسنجان و گرگان پیگیری خواهد شد.


در پایان هفته بیست‌وسوم لیگ برتر، صعود تیم‌های پیکان تهران، لبنیات هراز آمل، مقاومت یزد و شهرداری ارومیه به مرحله پلی‌آف قطعی شد و پیش از این نیز سپاهان اصفهان حضورش در این مرحله را قطعی کرده بود. به این‌ترتیب در سه هفته باقی‌مانده مرحله مقدماتی، هفت تیم فولاد سیرجان، مس رفسنجان، پاس گرگان، راه‌یاب ملل مریوان، شهرداری گنبد، شهرداری ورامین و سایپا که در رتبه‌های ششم تا دوازدهم جدول هستند، برای سه سهمیه پلی‌آف رقابت خواهند کرد که البته ورامین و سایپا شانس بسیار کمی برای صعود خواهند داشت.


فولاد سیرجان – مس رفسنجان
حساس‌ترین رقابت‌‌ هفته بیست‌وچهارم در میانه‌ها و قعر جدول رقم خواهد خورد؛ جایی‌که تیم‌های فولاد سیرجان ایرانیان و مس رفسنجان که هر کدام با کسب 12 پیروزی در رتبه‌های ششم و هفتم جدول ایستاده‌اند، به‌عنوان تیم‌های میان جدولی این شانس را دارند که در صورت پیروزی در بازی این هفته و البته فراهم شدن برخی شرایط، جواز حضور در مرحله پلی‌آف را کسب کنند.


فولاد سیرجان درحال حاضر 35 امتیاز دارد و این هفته برای رسیدن به پیروزی کار سختی مقابل لبنیات هراز آمل به‌عنوان تیم سوم جدول با 15 برد و 43 امتیاز دارد. مس رفسنجان اما برای رسیدن به پیروزی کافی است از سد هورسان رامسر که با 7 برد و 23 امتیاز در رده سیزدهم قرار گرفته، عبور کند.


شهرداری ارومیه – شهرداری ورامین
تیم‌های شهرداری ورامین و سایپا اما درحالی با 8 پیروزی به‌‌ترتیب صاحب رتبه‌های یازده و دوازدهم جدول هستند که این هفته در تقابل با رقبای صدرنشین محکوم به پیروزی هستند. شهرداری ورامین که تاکنون 27 امتیاز کسب کرده، این هفته در جدال شهرداری‌ها میهمان شهرداری ارومیه است. هرچند که شاگردان ساسان خداپرست در تقابل با همتای ارومیه‌ای خود که صاحب 14 برد، 41 امتیاز و رتبه پنجم جدول است کار بسیار سختی دارند، اما گرفتن انتقام شکست دور رفت و ماندن در کورس مدعیان صعود به پلی‌آف انگیزه‌های لازم برای پیروزی در این بازی را به ورامینی‌ها تزریق خواهد کرد. البته نباید فراموش کرد که شهرداری ارومیه نیز در فرصت کم باقی‌مانده تا پایان دور برگشت، به دنبال ارتقای جایگاه است.


سایپا - سپاهان
تنها یک لغزش در هفته بیست‌وچهارم سبب خواهد شد نارنجی‌پوشان سایپا، شانس صعود به پلی‌آف را از دست بدهند. نکته جالب توجه این که شاگردان سهراب به‌نژاد در تیم سایپا هم حریف سرسختی چون قهرمان نیم‌فصل را پیش رو دارند. از یک طرف فولاد مبارکه سپاهان بعد از شکست هفته گذشته، این هفته به دنبال ثبت بردی دیگر و افزایش امتیازات در کارنامه است و از طرف دیگر خوردوسازان چاره‌ای جز پیروزی ندارند و با این حساب شاگردن به‌نژاد برای رسیدن به هدف باید خود را به آب و آتش بزنند.

سایپا و ورامین برای زنده ماندن می‌جنگند/ لیگ والیبال؛ جنگ 7 تیم برای 3 سهمیه


پاس گرگان - پیکان
پاس گرگان در هفته بیست‌وچهارم میزبان پیکان است. دو تیم در شرایطی با هم رو در رو می‌شوند که خیال خودروسازان از صعود راحت است. با این حال شاگردان پیمان اکبری که تاکنون 15 برد و 45 امتیاز کسب کرده‌اند و به رتبه دوم جدول رسیده‌اند، در هفته‌های پایانی تنها به دنبال حفظ جایگاه هستند و هیچ چیز جز پیروزی این رتبه را برایشان حفظ نخواهد کرد. در طرف مقابل شاگردان عیسی سنگدوینی در تیم پاس گرگان با 11 برد و 34 امتیاز تا پایان هفته بیست‌وسوم در رتبه هشتم قرار گرفتند و برای ماندن در جمع 8 تیم برتر، تنها به پیروزی نیاز دارند.


شهرداری گنبد – راهیاب ملل مریوان
تیم‌های نهم و دهم جدول اما این هفته جدال حساس و نفس‌گیری برگزار خواهند کرد. شهرداری گنبد این هفته در بازی خانگی به مصاف راه‌یاب ملل مریوان خواهد رفت. درصورتی‌که شاگردان عظیم جزیده به عنوان تیم دهم موفق به پیروزی در این بازی شوند، با کسب دهمین پیروزی در جدول 33 امتیازی خواهند شد و هم جایگاه راه‌یاب ملل در رتبه نهم را تصاحب می‌کنند و هم مهر تاییدی بر صعود فولاد سیرجان و مس رفسنجان (به شرط پیروزی این دو تیم) خواهند زد.


آذرباتری ارومیه – مقاومت یزد

در تقابل مقاومت شهداب یزد به عنوان تیم چهارم جدول با 15 برد و 42 امتیاز مقابل آذرباتری ارومیه، کفه ترازو بیشتر به سود یزدی‌ها سنگینی خواهد کرد. چراکه پیروزی در این بازی می‌تواند سبب حفظ و شاید ارتقای جایگاه تیم مقاومت شهداب یزد شود. آذرباتری ارومیه اما تاکنون 6 برد و 18 امتیاز کسب کرده و به‌عنوان تیم چهاردهم، دیگر شاسی برای صعود به مرحله پلی‌آف ندارد. با این حال شاگردان رحمان رئوفی قطعا به دنبال پایانی خوش با کسب امتیازات بیشتر هستند.

سایپا و ورامین برای زنده ماندن می‌جنگند/ لیگ والیبال؛ جنگ 7 تیم برای 3 سهمیه


برنامه کامل هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر والیبال به قرار زیر است:

* ارومیه، سالن غدیر، ساعت 15
شهرداری ارومیه – شهرداری ورامین

* آمل، سالن پیامبر اعظم(ص)، ساعت 16
لبنیات هراز آمل – فولاد سیرجان ایرانیان

* رفسنجان، سالن 9 دی، ساعت 16
مس رفسنجان – هورسان رامسر

*گرگان، سالن امام خمینی(ره)، ساعت 16
پاس گرگان – پیکان

*گنبد، سالن المپیک، ساعت 16:15
شهرداری گنبد – راه‌یاب ملل مریوان

*اصفهان، سالن نقش جهان، ساعت 17
فولاد مبارکه سپاهان – سایپا

ارومیه، سالن غدیر، ساعت 18
آذرباتری ارومیه – مقاومت شهداب یزد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان