پروازهای فرودگاه سنندج به 2 روز در هفته محدود شد


پروازهای فرودگاه سنندج به 2 روز در هفته محدود شد

سنندج- ایرنا- مدیر فرودگاه‌های استان کردستان گفت: پروازهای فرودگاه سنندج تا پایان بهمن ماه فقط در روزهای یکشنبه و جمعه صورت می‌گیرد.

امیرعباس نظری‌زاده روز شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا در این مورد اظهار داشت: برنامه کاهش پروازها از سوی این فرودگاه صورت نگرفته است، بلکه به دلیل مسایل و مشکلات بین بخش خصوصی و شرکت هواپیمایی آسمان بوده است.

وی افزود: فرودگاه سنندج آمادگی دارد در تمامی روزهای هفته بدون هیچگونه مشکلی به شرکت‌های هواپیمایی و مردم استان خدمات پروازی ارائه دهد و در حال حاضر نیز در روزهای یکشنبه و جمعه شرکت قشم ایر در این فرودگاه برنامه پروازی دارد.

مدیر فرودگاه‌های استان کردستان اضافه کرد: مساله کاهش پروازهای فرودگاه عملیاتی سنندج از سوی مقامات عالی استان نیز در حال پیگیری است و تلاش می شود در آینده نزدیک مشکل پیش آمده حل و رفع شود.

پیش از این شرکت هواپیمایی آسمان در روزهای شنبه، دوشنبه، چهارشنبه و پنج شنبه در فرودگاه سنندج برنامه پروازی داشت.

در حال حاضر پروازهای فرودگاه سنندج فقط به مقصد تهران و بالعکس انجام می‌شود، اما در سال‌های گذشته در چندین مقطع پرواز سنندج - سلیمانیه عراق و سنندج - کیش در این فرودگاه برقرار شده بود.

فرودگاه سنندج یکی از حدود ۹۰ فرودگاه فعال کشور است که در سال ۱۳۳۰ در قالب فرودگاه لشگر پیاده ارتش کردستان راه اندازی شد و بعدها به فرودگاه مسافری تغییر کاربری داد و اکنون جز فرودگاه‌های عملیاتی کشور است.

فرودگاه سنندج با ۹۰۰ هزار مترمربع مساحت در جنوب غربی شهر و در ابتدای جاده سنندج - کرمانشاه قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رائفی پور: مستاجرم