چگونه شرکت جانسون اند جانسون شاکیان را دور می‌زند؟


چگونه شرکت جانسون اند جانسون شاکیان را دور می‌زند؟

شرکت جانسون ‌اند ‌جانسون سال گذشته طرحی را ایجاد کرده است تا از ضرررسانی به میلیاردها دلار سرمایه این شرکت که برای حق سکوت شاکیانی پرداخت می‌شد که ادعا می‌کردند پودر بچه و سایر محصولات تالک این شرکت باعث سرطان‌های کشنده می‌شوند، جلوگیری کند.

به نقل از رویترز، این غول محصولات مراقبت‌های بهداشتی و کالاهای مصرفی بیش از ۳۰ کارمند را برای «طرح پلاتو» منصوب کرد.

در یادداشتی در مورد این طرح در ماه جولای، وکیل شرکت به این گروه هشدار داد: «به هیچ‌کس حتی همسرتان در مورد این طرح چیزی نگویید».

کریس اندرو، وکیل شرکت جانسون اند جانسون در یادداشتی داخلی که توسط رویترز بررسی شده است، نوشت: بسیار مهم است که هر گونه فعالیت مرتبط با طرح پلاتو، ازجمله اینکه این‌ چنین طرحی وجود دارد کاملا محرمانه باقی بماند.

این گروه مخفی به ارزیابی طرحی پرداخته است که در آن مسئولیت حدود ۳۸هزار پرونده شاکیان پودر تالک که در انتظار بررسی است به یک شرکت تابعه تازه ایجاد شده منتقل شود، در حالی‌که قرار است این شرکت تازه تاسیس نیز بلافاصله اعلام ورشکستگی کند.

هدف از این طرح، همان‌طور که وکیل این شرکت جعلی در پرونده دادگاه گفت: توقف همه دعاوی و انتقال پرونده‌ها به دادگاه ورشکستگی است، جایی که شاکیان برای غرامت گرفتن از یک مقدار پول محدود رقابت می‌کنند.

در دادگاه و در بیانیه‌های عمومی جولای گذشته، جانسون اند جانسون گفت که قصد دارد به مبارزه با اتهامات ناامن بودن محصولاتش در دادگاه‌های محاکمه ادامه دهد. این شرکت فعالانه از خود در محاکمه‌های تالک دفاع می‌کرد ازجمله آزمایشی که می‌توانست منجر به جایزه ۲۷ میلیون دلاری هیأت منصفه شود که در این صورت به فریب ورشکستگی پایان می‌داد.

شاکیان در صورت اجرای چنین طرحی احتمالا مجبور هستند از طریق فرآیند ورشکستگی به دنبال جبران خسارت خود باشد. طبق اسناد داخلی شرکت، سپرده‌گذاری‌ها و دیگر سوابق دادگاهی که رویترز بررسی کرده است، جانسون اند جانسون به‌طور خصوصی از اوایل آوریل برای بررسی و برنامه‌ریزی مانور ورشکستگی اقدام کرده است. این راهکار به دنبال تضمین این است که پرونده‌های معلق هرگز به هیأت منصفه نرسند و در عوض در دادگاه ورشکستگی رسیدگی شود.

ورشکستگی شرکت فرعی جانسون اند جانسون یکی از انواع تاکتیک‌های طولانی‌مدت و بحث‌برانگیز محدود کردن مسئولیت از طریق به اصطلاح «آزادسازی غیر بدهکار» است که به شرکت‌ها، مالکان یا مدیران اعطا می‌شود. این روش می‌تواند به شرکت‌ها یا مدیران اجرایی اجازه دهد تا از ورشکستگی سایر نهادها حمایت کنند و پرداخت‌های دعاوی قضایی را محدود کنند. طرفی که بخشودگی را دریافت می‌کند معمولا موافقت کرده است که در ازای معافیت از کلیه مسئولیت‌های آتی، مبلغی را به شرکت در حال ورشکستگی کمک تا به شاکیان پرداخت کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر امید به صورت داستان + متن شعر