هدف حذفیات کنکور، تمام کردن زمان مطالعه به نفع داوطلب است


هدف حذفیات کنکور، تمام کردن زمان مطالعه به نفع داوطلب است

یک مشاور کنکور گفت: هدف از حذف برخی درس‌ها در کنکور سراسری، تمام کردن زمان مطالعه به نفع داوطلب است و مباحثی حذف می‌شوند که ممکن است واقعاً به درد دانش‌آموز نخورد.

احمد خدادوست در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین تغییرات کنکور سراسری اظهار کرد: هدف از حذف برخی درس‌ها در کنکور سراسری، تمام کردن زمان مطالعه به نفع داوطلب است. مباحثی در کنکور حذف می‌شوند که ممکن است واقعاً به درد دانش‌آموز نخورد و ممکن است یک حکایت در ادبیات فارسی یا قسمت "بیشتر بخوانیم"، باشد.

وی ادامه داد: اگر کنکور سال ۹۹ و ۱۴۰۰ را در نظر بگیریم، می‌بینیم که طراحان سوالات از برخی جاهای کتاب سؤال طرح کرده‌اند که مرتبط به بیشتر بخوانیم‌ها بودند. برای آن دسته از دانش‌آموزانی که این مطالب را خوانده‌اند و از تابستان شروع به مطالعه کرده‌اند توصیه می‌شود که برای کنکور پیش رو این مطالب را حذف نکنند اما دانش‌آموزانی ممکن است از دی‌ماه شروع به خواندن برای کنکور کرده باشند، به این دسته از دانش‌آموزان توصیه می‌کنم که این حذفیات را نخوانند.

این مشاور کنکور با بیان اینکه به نظر می‌رسد که حذفیات تأثیر منفی روی داوطلبان کنکور ۱۴۰۱ نداشته باشد، گفت: اگر دانش‌آموزی به دنبال قبول شدن در یک رشته خوب و در دانشگاه سطح بالا است، باید کتاب را کامل بخواند اما اگر دانش‌آموزی از اکنون به بعد می‌خواهد برای کنکور بخواند، به وی توصیه نمی‌کنیم که حذفیات کتاب را نیز مطالعه کند.

خدادوست در خصوص تغییرات کنکور ۱۴۰۲ بیان کرد: قرار است سه پاسخنامه یکی برای دروس عمومی و دو پاسخنامه نیز برای دروس تخصصی داشته باشیم که دلیل اصلی آن افزایش امنیت آزمون است اما برای سال‌های بعد تأثیر مثبت معدل ۶۰ درصدی خواهد بود و درس‌های عمومی نیز حذف می‌شوند که در این صورت سؤالات بسیار سخت‌تر، پیچیده‌تر و مفهومی‌تر می‌شود اما از طرف دیگر زمان پاسخگویی نیز افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی