سریال «ریچر»؛ داستان اکشن و مهیج یک قهرمان تنها


سریال «ریچر»؛ داستان اکشن و مهیج یک قهرمان تنها

سریال «ریچر» (Reacher) بر اساس مجموعه داستانی از لی چایلد ساخته است. قبلا هم اقتباس‌هایی سینمایی از داستان‌های او ساخته شده بود که تام کروز در آن‌ها نقش جک ریچر را بازی می‌کرد.

فرارو- جک ریچر یک قهرمان تنهاست، یک پلیس و نظامی سابق که در ماجرا‌هایی که برایش پیش می‌آید خشونتی شریف و شرافتی خشن دارد. سکوت بخشی از ذات این آدم است.

به گزارش فرارو؛ زمانی که تام کروز نقش ریچر را بازی می‌کرد خیلی‌ها از اینکه این نقش به او داده شده انتقاد می‌کردند، چون جک ریچر در رمان‌های لی چایلد آدمی بسیار قد بلند و درشت‌هیکل است که خب تام کروز این ویژگی‌ها را نداشت. اما این نکته هم بود که تام کروز اصولا آدم سر حال و خوش‌برخوردی است، ولی شخصیت جک ریچر یک جزیرۀ تنهاست که با آدم‌های دیگر نمی‌جوشد.

حالا در این سریال همه چیز درست شده. تیم تولید سریال فهمیده‌اند که برای راضی کردن هواداران باید تا حد ممکن به کتاب‌ها وفادار باشند و تا جایی که می‌توانند دقیقا همان چیزی را که نوشته شده به زبان تصویر ترجمه کنند. در این سریال آلن ریچسون نقش ریچر را بازی می‌کند؛ بازیگری که هیکلش مثل دیوار است و از جاذبه‌های تام کروز هم در او خبری نیست. ریچسون همۀ ویژگی‌های ریچر را دارد؛ ساکت، صبور و با اعتماد به نفس. او دقیقا کسی است که می‌تواند در بعضی صحنه‌ها با خودش حرف بزند؛ آن هم راجع به شکستن گردن هفت نفر.

فصل اول سریال بر اساس کتاب «اتاق کشتار» ساخته شده و داستانش اینطور شروع می‌شود که ریچر در شهر کوچک مارگریو در جورجیا از اتوبوس پیاده می‌شود و بلافاصله به عنوان مظنون به قتل دستگیر می‌شود. حالا او باید در زندان بماند و ثابت کند که قاتل نیست. در همین زمان دومین قتل اتفاق می‌افتد و موضوع برای ریچر کاملا شخصی می‌شود؛ دومین جسد مربوط به برادر اوست. پس باید هر کسی را که در این کار دست دارد پیدا کند و همه‌شان را بکشد.

سریال «ریچر»؛ داستان اکشن و مهیج یک قهرمان تنها
در همین حال ریچر به عنوان یک افسر سابق پلیس به خاطر هوش بالایی که دارد به نوعی وارد همکاری با سرکارآگاه شهر و دستیار تازه‌کارش می‌شود که مامور تحقیق دربارۀ قتل هستند. این گروه سه نفره باید بفهمند که این شهر آرام و بی‌دردسر چطور یکدفعه به مرکز جنایت تبدیل شده. شبکۀ پیچیده‌ای از آدم‌ها و موضوعات مختلف وجود دارد که باید به هم ربط داده شوند؛ باید معلوم شود چه ارتباطی بین یک بانکدار گمشده، آلودگی رودخانه، غذای گاو‌ها و یک دار و دستۀ ونزوئلایی وجود دارد.
صحنه‌های اکشن و مبارزه‌ای که تقریبا در همۀ قسمت‌های سریال دیده می‌شوند خیلی خشن و پرانرژی هستند و آدم را یاد فیلم‌های «جیسون بورن» می‌اندازند. صدای شکسته شدن استخوان‌ها و جاری شدن خون را می‌شود شنید. اما همیشه صحنه‌هایی از نجات دادن حیوانات و بچه‌ها هم هست که قلب مهربان ریچر را به بیننده یادآوری می‌کند.‌
نمی‌شود گفت این سریال بی نقص است. بعضی‌جا‌ها ریتم افت می‌کند و نقاط اوج گاهی کلیشه‌ای هستند. اما با همۀ این‌ها سریال «ریچر» در مجموع خیلی مفرح‌تر و گیراتر از آن چیزی است که ممکن است انتظار داشته باشید. هواداران داستان‌های جک ریچر عاشق این سریال خواهند شد و کسانی هم که آشنایی قبلی با کتاب نداشته‌اند، یک درام جنایی جذاب را خواهند دید.
بازیگران: آلن ریچسون (Alan Ritchson)، مالکولم گودوین (Malcolm Goodwin)، ویلا فیتزجرالد (Willa Fitzgerald). امتیاز: ۸.۹/۱۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور