مبارزه با ویژه‌خواری در سواحل شمالی و تجلیل از قهرمانان تالاب‌ها


مبارزه با ویژه‌خواری در سواحل شمالی و تجلیل از قهرمانان تالاب‌ها

استانها- ایرنا - شیوع سویه جدید کرونا اومیکرون باعث شد سفرهای استانی دولتمردان به دستور رییس جمهور از هفته دوم بهمن به صورت موقت متوقف شود اما با این وجود مسئولان بیکار ننشستند و برای انجام و پیگیری امور محوله سری به برخی استانها زدند تا همچون هفته‌های گذشته کارها در ریل خود قرار گیرد.

به گزارش گروه استان‌های ایرنا ، اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی به حدی ضروری است که رییس جمهور در جلسه شنبه گذشته ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد که در راستای عمل به این دستورالعمل‌ها و لزوم صیانت از جان شهروندان، تا اطلاع بعدی و بهبود شرایط کنونی به لحاظ شیوع سویه جدید کرونا سفرهای استانی دولت موقتا انجام نشود.

در طی روزهای گذشته آمارهای کرونایی کشور در شاخص‌هایی همچون تعداد مراجعات روزانه به مراکز درمانی، مجموع بستری‌شدگان، بیماران بدحال و حتی مرگ‌های ناشی از کرونا به سرعت در حال افزایش و سبب تغییر رنگ برخی شهرستان ها از نارنجی به قرمز شده و آژیر موج ششم کرونا را به صدا در آورده است. بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت ۱۲۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۵۳ شهرستان در شرایط نارنجی و ۱۶۷ شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و تنها رنگ هشت شهرستان آبی است.

براین اساس، اگر چه تغییر رنگ شهرها سفرهای استانی مسئولان را هم تحت الشعاع قرار داده و سبب شده تا دولتمردان درراستای عمل به توصیه های بهداشتی در هفته دوم بهمن سفر نکنند اما تنی چند از آنها برای انجام و پیگیری امور محوله به برخی استان ها سفر کردند.

موضوع ساحل خواری و آزاد سازی منابع ملی برای بهره مندی مردم از موضوعاتی بود که طی هفته گذشته در راس اخبار ایرنا و بسیاری از رسانه ها قرار گرفت و رییس جمهور دستور لازم را برای پایان دادن به آن صادر کرد.

رییس جمهور برای آزادسازی مناطق ساحلی تصرف شده تا مرز قانونی (حداقل ۶۰ متر از ساحل) دستورالعملی را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد و ماموریت ویژه ای را به «صولت مرتضوی» معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری داد تا با اختیار ویژه به موضوع مبارزه با ویژه‌خواری سواحل شمال کشور ورود کند که هفته گذشته و در نخستین گام برای اجرای این دستور مهلتی ۲۰ روزه تعیین و پلاژ سازمان بهزیستی در ساحل بابلسر تخریب شد .

مرتضوی :با متصرفان حریم سواحل بدون تعارف برخورد می‌شود

معاون اجرایی رییس جمهور هفته گذشته برای پیگیری دستور رییس جمهور در خصوص اجرای طرح آزاد سازی سواحل استان های شمالی راهی گیلان شد. سید صولت مرتضوی در سفر به رشت و در جریان بازدید از اجرای طرح آزاد سازی سواحل انزلی تاکید کرد: براساس دستور صریح رییس جمهور مهلت ۲۰ روزه برای این طرح مقرر شد و تمامی نهادها موظف به اجرای آن هستند.

وی خطاب به مدیران مجموعه منطقه آزاد انزلی گفت: از امروز باید تمامی علائم نشانه های تصرف از جمله فنس کشی‌ و دیوارکشی‌ها برداشته و ساحل به طور کامل بازگشایی شود.

معاون اجرایی رییس جمهور تاکید کرد: حریم ۶۰ متری باید در امتداد ساحل خزر در گیلان آزاد شود و برای اجرای طرح های گردشگری و سالم سازی در اختیار دستگاه های متولی قرار گیرد تا عموم مردم آزادانه از آن بهره ببرند.

وی همچنین در بازدید از طرح شنای بانوان منطقه آزاد انزلی با اشاره به مناطقی از سواحل که در اختیار نیروهای نظامی و انتظامی قرار دارد، گفت: دستگاه های نظامی و انتظامی هم باید براساس دستور رهبر معظم انقلاب همانند دستگاه اجرایی عمل و طبق قانون حریم سواحل را رعایت کنند.

معاون اجرایی رئیس جمهور در جلسه نظارت بر اجرای تاکیدات سفر رئیس جمهور به گیلان با اشاره به ورود فاضلاب از یکصد نقطه به ۲ رودخانه رشت و تالاب انزلی گفت: پروژه رفع چالش زیست محیطی این ۲ رودخانه باید تا سال ۱۴۰۲ طی ۱۷ ماه به سرانجام برسد.

مازندران دومین استان ساحلی کشور بود که معاون اجرایی رییس جمهور برای چگونگی اجرای دستور رییس جمهور درباره عقب نشینی دستگاه های دولتی از حریم ۶۰ دریای خزر به آنجا سفر کرد. مرتضوی ابتدا در آیین آغاز جشن های پیروزی انقلاب در فرودگاه رامسر حضور یافت و سپس به صورت میدانی از سواحل این شهرستان بازدید کرد .

معاون اجرایی رییس جمهور در بازدید میدانی از ساحل شهرستان رامسر دستور جمع‌آوری فنس‌های هتل کوثر را که در حریم ۶۰ متری ساحل قرار داشت صادر کرد و هشدار داد : با متصرفان حریم سواحل بدون تعارف برخورد می‌شود.

مرتضوی تاکید کرد : هر دستگاهی که از دستور رییس جمهور برای آزاد سازی سواحل عدول کند، در گام نخست با برخورد استاندار مواجه و در صورت تداوم آن به هیات تخلفات اداری معرفی خواهد شد .

طبق اعلام مسوولان مازندران تاکنون بیش از ۹۰ درصد از حریم ۶۰ متری خزر از تصرف دستگاه های دولتی، عمومی و خصوصی آزاد شده است.

مبارزه با ویژه‌خواری در سواحل شمالی و تجلیل از قهرمانان تالاب‌ها

بازدید معاون رییس جمهور از تالاب های استان فارس و تجلیل از قهرمانان تالاب ها

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز پنجشنبه در جریان سفر ۲ روزه خود به استان فارس از تالاب های استان بصورت هوایی بازدید کرد.

علی سلاجقه در آیین ملی گرامیداشت روز جهانی تالاب‌ها که در آباده طشک از توابع استان فارس برگزار شد گفت: به استانداران تاکید کردم که باید نگاهی مثبت به محیط زیست و حفظ و حراست از آن داشته باشند، از ۴۲ نوع تالاب در دنیا ۴۱ نوع تالاب در ایران قرار دارد و این امر به معنای چینش طبیعت متوازن است.

وی در آیین تجلیل از قهرمانان تالاب ها هم حضور یافت و در این مراسم از محیط‌بانان، فعالان و دوستداران تالاب‌ها با عنوان "قهرمان تالاب" تقدیر شد.

معاون پارلمانی رییس جمهور هم روز جمعه به کاشان سفر کرد تا در آیین سی و ششمین سالگرد شهادت شهید سید حسن طباطبایی نسب و یادواره ۲۸ شهید روستای نیسیان اردستان شرکت کند.

سید محمد حسینی در این آیین با اشاره به اینکه الگوی مدیران باید سردار قاسم سلیمانی باشد که در سختی ها و در یک جنگ نابرابر مدیریت داشت گفت: همه مدیران خود را خادم ملت ببینند و تواضع داشته باشند .

وی در گفت و گو با خبرنگاران در زواره اردستان هم اظهار داشت: درخواست دولت از مجلس شورای اسلامی حفظ شاکله لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ برای ریل‌گذاری جدید اقتصاد کشور است.

مبارزه با ویژه‌خواری در سواحل شمالی و تجلیل از قهرمانان تالاب‌ها

بهره برداری از بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی مشهد/ اجرای طرح اعتلای فرهنگ در ۱۱ استان

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پایان هفته به مشهد سفری داشت و در آیین بهره برداری از بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی ولایت، نخستین مرکز درمانی تمام اتوماتیک کشور در مشهد شرکت کرد.

بهرام عین اللهی در حاشیه این مراسم گفت: در زمان حاضر مراکز درمانی کشور و پرسنل تمامی بیمارستان‌ها برای مقابله با اومیکرون در آمادگی ۱۰۰ درصدی به سر می‌برند.

وی با اشاره به افتتاح بیمارستان ولایت در مشهد گفت: این بیمارستان هوشمند و اتوماتیک در ارائه خدمات، با دستور مقام معظم رهبری و مساعدت و کمک های معظم له ساخته شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم عصر پنجشنبه وارد یزد شد و در شورای فرهنگ عمومی استان شرکت و از قسمت های مختلف کتابخانه مرکزی یزد بازدید و با حضور در آرامگاه شهدای گمنام و شهید صدوقی به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

محمد مهدی اسماعیلی از اجرای طرح اعتلای حوزه فرهنگ در ۱۱ استان محروم کشور خبرداد و گفت: در قالب این طرح در ۷۲ شهرستان کمتر توسعه یافته، آموزش های رایگان و برنامه های مختلف فرهنگی برای اعتلای حوزه فرهنگ اجرا می شود.

وزیر فرهنگ در این سفر در آیین افتتاحیه چهلمین جشنواره بین المللی تئاترفجر که درکاروانسرای زین الدین مهریزبرگزار شد، شرکت کرد.

حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در حاشیه بازدید سرزده از ادارات شهرستان اسلامشهر و آیین افتتاح طرح توسعه بیمارستان امام رضا(ع) گفت: تکمیل بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر با همراهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز تسریع می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش هم روز جمعه در سفری یک روزه به مازندران گفت: دولت برای برآورده کردن انتظارات جامعه فرهنگیان در اجرای نظام رتبه‌بندی مصمم است و بر همین اساس در هفته پیش‌رو جلسه‌ای برای رفع ایرادات آن برگزار می‌شود.

یوسف نوری پایان هفته برای حضور در جلسه شورای آموزش و پرورش، افتتاح یک مدرسه ۱۲ کلاسه و دیدار با معلمان و دانش‌آموزان غرب مازندران به نوشهر سفر کرد.

حجت‌الاسلام سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات نیز در پایان هفته به سیستان و بلوچستان سفر کرد و در دیدار با امام جمعه زاهدان، انقلاب اسلامی را مایه دلگرمی مظلومان عالم و خشم ابرقدرت‌های دنیا دانست و گفت: امروز نیز با مقاومت مردم تحت هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی موفقیت‌های بزرگی رقم خورده است.

مبارزه با ویژه‌خواری در سواحل شمالی و تجلیل از قهرمانان تالاب‌ها

هفته ای پرکار برای معاونان وزرا و حضور در آیین های تودیع و معارفه

در هفته‌ای که گذشت حمید طریفی‌حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش سفری به استان گلستان داشت تا در آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان شرکت کند.

طی حکمی از سوی وزیر آموزش و پرورش، سیدرضا نظری به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش گلستان منصوب شد.

مجتبی همتی فر معاون وزیر و رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک وزارت آموزش و پرورش هم در سفر به خراسان شمالی در آیین تودیع و معارفه مدیر کل آموزش و پرورش استان حضور یافت.

صادق ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش نیز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان شرکت کرد و با تاکید بر آموزش حضوری دانش آموزان با رعایت پروتکلهای بهداشتی، گفت: متاسفانه کرونا آسیب های مخربی بر سیستم آموزش و پرورش وارد کرده که جبران آنها نیازمند صرف زمان و هزینه و انرژی بسیاری است.

ایمان اسلامیان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی هم در سفر به شیراز در آیین تودیع و معارفه مدیر کل راه و شهرسازی فارس حضور یافت .

بنیامین شکوه فر معاون امور حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان نیز با سفر به خراسان شمالی در آیین تودیع و معارفه سرپرست اداره کل ورزش و امورجوانان این استان حضور یافت و گفت: توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات ورزشی با توجه ظرفیت های هر استان از اهداف ورزشی دولت سیزدهم است.

در این آیین حمید امیری به عنوان سرپرست جدید اداره کل ورزش و امور جوانان استان معرفی شد.

عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مسئول دیگری بود که در هفته گذشته سفری به استان فارس داشت و در جلسه هم‌اندیشی با استادان دانشگاه شیراز گفت:از دانشگاه شیراز با توجه به پیشینه، پتانسیل و ایده‌های درخشانی که دارد انتظار داریم معین، هادی و راهبر سایر دانشگاه‌های منطقه باشد و به کارهای آنها جهت بدهد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان کشور هم در آیین تودیع و معارفه رییس دانشگاه کوثر بجنورد گفت: هم اکنون ۶۰ درصد از جمعیت دانشجویی که حدود ۲ میلیون نفر است در مراکز آموزش عالی تحصیل می کنند.

هاشم داداش پوراظهار داشت: هم اینک بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دانشجوی مرد و زن در سراسر کشور تحصیل می کنند.

علی خطیبی معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم آغاز بهره‌برداری از دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه نیشابورگفت: دهه فجر امسال ۶۶ طرح عمرانی به مساحت ۱۴۱ هزار مترمربع شامل خوابگاه، ورزشگاه و استخر با اعتباری افزون بر پنج هزار میلیارد ریال در دانشگاه‌های کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی همچنین در مراسم تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید دانشگاه تربت حیدریه شرکت کرد .

خطیبی در سفر به گناباد و در حاشیه افتتاح طرحهای زیرساختی مجتمع آموزش عالی این شهرستان هم گفت: اعتبارات توسعه علمی و زیرساختهای دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در لایحه بودجه سال آینده کشور ۳۰ تا ۳۵ درصد و اعتبارات مراکز پژوهشی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی هم ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافته است.

سید مجتبی خیام نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش کشاورزی در آیین گشایش مرکز پایلوت زیست بوم تکثیر نگهداری مارهای سمی در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی مستقر در حصارک کرج شرکت کرد.

علیمراد اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی نیز به البرز رفت و در هفتادو یکمین نشست شورای مدیران معاونت آب و خاک استان شرکت کرد.

یزد هم میزبان معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته گذشته بود؛ محمود سالاری در این سفر علاوه بر دیدار با تعدادی از هنرمندان یزدی از گنجینه فرهنگ استان، موسسه فرهنگی و هنری بهشت هنر و خوشنویسی زنده تعدادی از هنرمندان دیدن کرد.

محمود کمانی معاون وزیر نیرو هم در مراسم امضای تفاهم‌نامه توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر، پاک، بهینه سازی و ارتقای بهره‌وری در کرمان از برنامه کلی دولت برای احداث نیروگاه های تجدیدپذیر با ظرفیت ۱۰ هزار مگاوات خبرداد.

حسن اکبری معاون سازمان محیط زیست کشور نیز در آئین تکریم و معارفه مدیران کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون زیرساخت قانونی برای مطالبه گری پیرامون ممانعت از نابود شدن داشته های زیستی وجود ندارد که باید تدابیر و اقدامات لازم در بازنگری این وضعیت انجام گیرد.

عباس شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان هفته به منظور شرکت در مراسم معارفه رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی مازندران به این استان سفر کرد .

وجیه الله جعفری معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر به استان فارس از طرح توسعه مجتمع صنعتی فولاد غدیر نی‌ریز دیدن کرد.

دکتر یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بوشهر رفت تا در آیین معارفه و تکریم رییس دانشگاه علوم پزشکی این استان شرکت کند.

مبارزه با ویژه‌خواری در سواحل شمالی و تجلیل از قهرمانان تالاب‌ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خداحافظی معلم با دانش آموزان