لبخند آخر را چه‌ کسی می‌زند؟


لبخند آخر را چه‌ کسی می‌زند؟

رأی کمیته استیناف می‌تواند سه پیامد برای ادامه فصل داشته باشد.

به گزارش ایسنا، روزنامه همشهری نوشت:‌ «تأیید حکم جنجالی کمیته انضباطی در مورد پرونده گل‌گهر از سوی کمیته استیناف، همچنان بازتاب دارد. بر این اساس با وجود امیدواری باشگاه سیرجانی به تغییر رای، این اتفاق رخ نداد و امتیازات گل‌ گهر در حساب سپاهان، استقلال و پیکان باقی ماند. مهم‌ترین حاشیه این حکم آن است که حالا سپاهان و استقلال به‌ترتیب سه و دو امتیاز بیشتر از دستاوردشان در زمین مسابقه دارند و پرسپولیس هم به‌ عنوان ضلع سوم مثلث قهرمانی نسبت به این موضوع شاکی است. بین باشگاه‌های ذی‌نفع و متضرر کلی بیانیه رد و بدل شده و جنگی علنی و کم‌سابقه در جریان است. فارغ از تمام این مجادلات اما، رأی کمیته استیناف می‌تواند سه پیامد برای ادامه فصل داشته باشد.

خلع‌ سلاح فرهاد

فرهاد مجیدی با استقلال نیم‌فصل اول درخشانی را پشت‌ سر گذاشت و بعد از ۱۰ سال توانست آبی‌ها را در پایان دور رفت روی پله اول نگه دارد. به این ترتیب طبیعی است که تیم مجیدی به‌ خودی خود هم مدعی جدی فتح جام به شمار می‌آید اما حالا با دو امتیازی که به‌ حساب استقلال افزوده شده، کار برای آبی‌ها راحت‌تر از قبل شده است. اگرچه مجیدی در اظهار نظری عجیب گفته: «دو امتیاز باعث قهرمانی هیچ تیمی نمی‌شود»، اما خودش هم می‌داند که خیلی از سال‌ها تکلیف قهرمانی فقط با یک امتیاز یا حتی بر اساس تفاضل گل مشخص شده است. این یعنی رأی کمیته استیناف مهم است و نمی‌توان اهمیت آن را نادیده گرفت. این حکم اما یک روی دیگر هم دارد؛ آن هم این که اگر مجیدی امسال موفق به کسب عنوان قهرمانی با استقلال نشود، جای هیچ توجیه و بهانه‌ای برای او باقی نخواهد ماند. فرهاد سومین دوره سرمربیگری‌اش در استقلال را پشت سر می‌گذارد. او در دو دوره قبلی بهانه‌هایی مثل حمایت دولت و فدراسیون از رقیب یا بلاتکلیفی مدیریتی در استقلال را در دسترس خود می‌دید. حالا اما هیچ‌کدام از این دستاویزها وجود ندارد و تازه یک مساوی استقلال در زمین به برد تبدیل شده. بنابراین انتظار می‌رود مجیدی بیش از هر زمان دیگری روی کار فنی‌اش متمرکز شود و نتایج لازم را بگیرد.

یحیی بهانه می‌گیرد یا انگیزه؟

رای استیناف اما می‌تواند دو تأثیر روی پرسپولیس و یحیی گل‌محمدی بگذارد. یا خیال یحیی از همین حالا راحت می‌شود که بهانه آخر فصل جور است و او می‌تواند ناکامی احتمالی را با استناد به همین رأی توجیه کند یا گل‌محمدی و شاگردانش انگیزه مضاعف پیدا می‌کنند تا نشان بدهند حتی با وجود تغییر دولت و وقوع این اتفاق نادر هم نوار قهرمانی‌های آنها پاره نخواهد شد. قطعا قهرمانی در این شرایط برای سرخ‌ها ارزش مضاعفی خواهد داشت و چه‌بسا شیرینی آن از فصول گذشته بیشتر باشد. بنابراین نوع برخورد یحیی و شاگردانش با این حکم می‌تواند تعیین‌کننده باشد. آنها اگر ذهن زیبا داشته باشند، همین شرایط را هم به یک نیروی محرکه جدی به سمت موفقیت تبدیل خواهند کرد.

نجات محرم

در شرایطی که بعد از صدور حکم استیناف شاهد تبادل آتش بی‌وقفه بین سرخابی‌ها هستیم، آن که از همه بیشتر سود برده، از همه آرام‌تر است! در حالی هیچ صدایی از اردوگاه سپاهان بلند نمی‌شود که این تیم سه امتیاز انضباطی دریافت کرده و شکستش با چهار گل خورده به پیروزی با سه گل زده تبدیل شده است. بدون چنین معجزه‌ای، الان سپاهان به میانه‌های جدول پرتاب شده بود و کار برای محرم نویدکیا حسابی سخت می‌شد. او باید خدا را شکر کند که حضور غیر مؤثر و چند دقیقه‌ای باگناما در پایان بازی سپاهان و گل‌گهر، زردپوشان اصفهانی را همچنان در کورس نگه داشت و باعث شد نویدکیا برای دور برگشت هم انگیزه داشته باشد. در غیر این صورت تا الان کار از کار گذشته بود.»

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان