آشنایی با متریال های Diffuse , Albedo و AO  به روایت مازستا


آشنایی با متریال های Diffuse , Albedo و AO  به روایت مازستا

اگر سلسله مقالات با روایت مازستا را در سایت شهر سخت افزار مطالعه و دنبال کرده باشید حتماً می‎دانید که در مقاله اخیر با هم در مورد متریال‌‎های فیزیکی یا PBR صحبت کردیم. در این مطلب اما قصد داریم با سه مفهوم دیگر با شما همراه شویم و خصوصیات Diffuse , Albedo و AO را با هم مورد بررسی قرار دهیم.

اگر سلسله مقالات با روایت مازستا را در سایت شهر سخت افزار مطالعه و دنبال کرده باشید حتماً میدانید که در مقاله اخیر با هم در مورد متریال‌های فیزیکی یا PBR صحبت کردیم. در این مطلب اما قصد داریم با سه مفهوم دیگر با شما همراه شویم و خصوصیات Diffuse , Albedo و AO را با هم مورد بررسی قرار دهیم.

در قسمت اول از مطالب آشنایی با متریالها، به تعریف کامل خصوص PBR یا متریالهای فیزیکی پرداختیم و به شما گفتیم که پرتوهای نور، قوانین PBR و خصوصیات اولیه متریال به صورت کلی چیست و چرا و چطور باید مورد توجه ادیتورها و گرافیستهای حرفهای قرار گیرد.

در این مطلب اما قصد داریم به بخش دیگری از متریالهای مهم مانند متریالهای Diffuse Maps و بیان تفاوت آن با Albedo Map بپردازیم. در انتها نیز گریزی به Ambient Occlusion یا متریال AO خواهیم پرداخت که در گرافیک کامپیوتری، به عنوان یک روش رندرینگ و شیدینگ نقطه‌ای در صحنه به کار میرود.

یکی از اصول بسیار مهم در طراحی گرافیک، انیمیشن و حتی ادیتورینگ آن است که هر متریال در بافت یا محتوا را بشناسید. به صورت کلی دو نوع متریال بافت در این مطلب مورد نظر ما هستند که Albedo و Diffuse نام دارند.

به عنوان یک تعریف ساده باید گفت که یک Albedo Map ‌ای بسیار شبیه به Diffuse map اما فاقد سایه و هایلات است. در حقیقت می‌توان گفت که Albedo نسخه ساده ای از دیفیوز مپ است. اگر بخواهیم به صورت دقیق تری به آن نگاه کنیم Albedo Map، یک RGB Map است که شامل دو نوع اطلاعات شامل میزان Reflectance متریال های Metal و رنگ Diffuse Reflected برای متریال های Dielectric خواهد بود.

اما برای اینکه با انواع متریالهای مذکور بهتر آشنا شوید پیشنهاد میکنیم ویدئوی زیر از مازستا را تماشا کنید.

همچنین می‎توانید کانال اینستاگرام مازستا را برای اطلاع از آخرین قیمت‎های سخت‌افزار، آشنایی با فناوری‌های جدید، آموزش‌های کاربردی دنیای فناوری، رندرینگ و محتوای مفید دیگر دنبال کنید.

سلب مسئولیت: مطالب منتشرشده در دسته رپورتاژ آگهی توسط شرکت‌های ثالث تهیه شده اند و جنبه تبلیغاتی یا بیانیه خبری دارند. این مطالب صرفاً بازنشر شده و شهرسخت‌افزار مسئولیتی در قبال صحت محتوای آن ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اکثریت زنان متاهلِ شاغل دو شغله هستند / زهرا نژادبهرام: چند شغله بودن زنان موجب تشدید ا...