شتاب پرداخت تسهیلات خرد برای نجات فضای کسب‌وکار در6 ماهه دوم1400


شتاب پرداخت تسهیلات خرد برای نجات فضای کسب‌وکار در6 ماهه دوم1400

نبض تجارت- تسهیلات خرد موسسه اعتباری ملل برای رونق اقتصادی و حل مشکلات اصناف در شش‌ماهه دم سال 1400 شدت گرفته و مشکلات بسیاری از فعالان بازارهای مختلف و کاسبان اصناف را حل کرده است.

شتاب پرداخت تسهیلات خرد برای نجات فضای کسب‌وکار در6 ماهه دوم1400
به نقل بانکداری ایرانی، در دی‌ماه سال جاری مانده تسهیلات موسسه ملل مبلغ ۲۸۲ هزار و ۷۶۶ میلیارد ریال بوده که بالاترین سهم از این وام‌ها به سرفصل مشارکت مدنی ۱۷۰ هزار میلیارد ریال را به خود اختصاص داد.
در این دوره درامد از محل تسهیلات موسسه ملل ۴۵ هزار و ۹۷۸ میلیارد ریال بود.
در آذر ۱۴۰۰ نیز بر همین منوال بوده و تسهیلات مشارکت مدنی بیشترین سهم را مانند دوره‌های گذشته داشته است.

شتاب پرداخت تسهیلات خرد برای نجات فضای کسب‌وکار در۶ ماهه دوم۱۴۰۰

بر اساس گزارش ماهیانه دی‌ماه سال ۱۴۰۰، موسسه اعتباری ملل مبلغ ۱۳ هزار و ۷۳۸ میلیارد ریال تسهیلات فروش اقساطی، ۸۴ هزار میلیارد ریال وام مرابحه و ۱۰ هزار و ۵۰۷ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کرده است که با توجه به تمرکز موسسه بر انواع تسهیلات، می‌توان گفت که تمامی تسهیلات موسسه برای رفع مشکلات اقتصادی خرد و متوسط بوده و در کنار دریافت‌کنندگان حقوقی تسهیلات، به افراد حقیقی نیز اهمیت زیادی داده شد ا مشکلات اقتصادی برای آن‌ها قابل‌رفع باشد.

اعطای تسهیلات برای رفع مشکلات اقتصادی مردم
در ماه‌های اخیر، تسهیلات موسسه ملل متوجه اصناف بوده و گرایش به اعطای وام‌های خرد داشته است.
در این دوره به‌واسطه تسهیلات موسسه ملل ۲۳ هزار کسب‌وکار به بازار کار برگشته و توانستند مشکلات مالی خود را برای ادامه کسب‌وکار رفع کنند. این تسهیلات از تیرماه خیز برداشته و در ماه‌های اخیر به اوج رسیده است.

در حقیقت، این موسسه در راستای ایجاد اشتغال و تولید کالا‌های ایرانی با اعطای تسهیلاتی از طریق طرح‌های افق، یکتا کارت اعتباری، متخصصان و اصناف نسبت به پرداخت این تسهیلات اقدام کرد.

از طرف دیگر این موسسه برای شهروندان برای تهیه مسکن و اجاره‌بها نیز اقدام به تسهیلات کرده و پنج هزار نفر از شهروندان با بهره بردن از این تسهیلات اقدام به تهیه مسکن کرده و مشکل اجاره‌بهای آن‌ها رفع شد.
علاوه بر این، موسسه ملل در ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۰ قریب به شش هزار تسهیلات ازدواج به جوانان پرداخت کرده و به‌طور میانگین در ماه‌های اخیر پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج نسبت به ماه گذشته حدود ۲۰ درصد رشد داشته است.

همچنین، در آذر ۱۴۰۰ نسبت تسهیلات اعطایی خالص به حقوق صاحبان سهام رقم ۳۸ درصد شده که نشان از اهتمام موسسه برای پرداخت تسهیلات به شهروندان برای کمک به فضای کسب‌وکار جامعه است.
شایان‌ذکر است که نسبت مانده تسهیلات اعطایی به دارایی‌های موسسه ملل رقم ۵۳ درصد در آذرماه سال جاری بوده که نشان از کنترل ریسک موسسه است چراکه تسهیلات نیمی از دارایی‌های موسسه را شامل شده و هیچ ریسکی را متوجه موسسه نمی‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟