آغاز ساخت مخزن 10 هزار متر مکعبی آب گلدشت حافظ در شیراز


آغاز ساخت مخزن 10 هزار متر مکعبی آب گلدشت حافظ در شیراز

شیراز-ایرنا-عملیات اجرایی ساخت مخزن 10 هزار متر مکعبی گلدشت حافظ با حضور استاندار فارس در شیراز آغاز شد ، ایمانیه بر لزوم الگو گیری از سایر استانها برای پیش فروش پساب فاضلاب و تامین اعتبار برای اجرای پروژه های شبکه فاضلاب در شیراز تاکید کرد.

استاندار فارس روز شنبه در مراسم افتتاحیه پروژه ساخت مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی گلدشت حافظ ضمن گرامیداشت دهه پر فروغ فجر، اظهار کرد: قرارگاهی تحت عنوان قرارگاه آب در استانداری با حضور مدیران ۹ سازمان از جمله مدیران شرکت های آبفای شیراز، آبفا استان، آب منطقه ای و رییس سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صمت، دانشگاه شیراز و مدیر منابع طبیعی تشکیل گردیده تا بتوانیم وضعیت آب شیراز را روزانه رصد و کنترل کنیم.

دکتر محمد هادی ادامه داد:به منظور انجام بهتر پروژه ها با رایزنی تیپ الهادی متعلق به قرارگاه مهندسی سپاه مقرر شده تا از ماشین آلات آنان بهره لازم را ببریم.

وی بیان کرد: می توان در شهر صدرا با پیش فروش پساب فاضلاب به باغ شهری ها و یا شهرداری جهت آبیاری درختان و فضای سبز، پروژه های تصفیه خانه و یا شبکه فاضلاب را احداث نمود و یا در شهر شیراز نیز با پیش فروش پساب به شهرداری یا شهرک صنعتی مشکل فاضلاب را حل کرد.

بهمن بهروزی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز نیز با اشاره به اینکه مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی گلدشت حافظ برای ۴۳ هزار نفر جمعیت پیش‌بینی شده، اظهار داشت: در کشور سهم بهره مندی هر مشترک از ظرفیت مخازن حدود هشت دهم تا یک متر مکعب است که در شهر شیراز با ۸۲۰ هزار مشترک حدود ۶۵۰ هزار متر مکعب مخزن آب نیاز است.

مدیر عامل و رییس هیات مدیره شرکت آبفا شیراز گفت: در حال حاضر سهم بهره مندی هر مشترک در شهر شیراز از مخازن حدود پنج دهم است که با اجرای مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی گلدشت حافظ و مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی سر تل حسین آباد و مخزن ۳۰ هزار متر مکعبی میانرود سهم بهره مندی هر شهروند از مخازن به ۶ دهم می رسد.
وی با بیان اینکه افزایش ظرفیت مخازن در دستور کار قرار دارد، افزود: مخزن برف فروشان با ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب ، مخزن سلطان آباد با ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب و مخزن دینکان در اوایل سال آینده به مرحله اجرا در خواهند آمد و همزمان با اجرای این طرح ها خطوط انتقال نیز به طول بیش از ۴۵ کیلومتر به صورت خطوط رفت و برگشت اجرا می گردد که با اجرای این برنامه‌ها آب مطمئنی به دست مصرف کنندگان خواهد رسید.
بهروزی با بیان اینکه اعتبار پروژه مخزن ده هزار متر مکعب گلدشت حافظ در حال حاضر با برآورد اولیه ۳۵ میلیارد تومان است که پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان عملیات اجرایی به ۸۰ تا ۹۰ میلیارد تومان افزایش یابد، گفت: این پروژه در طول ۱۸ با بهره برداری خواهد رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان